• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • MiIou

Carro: Eländes elände. Men det kanske är bra om Sam blir inlagd så de verkligen har koll och ni slipper oroa er och åka som jojo till sjukhuset. Jag känner mig verkligen frustrerad när jag läser hur det bara jäklas med er och Sam, kan inte barnet bara få bli frisk...

Jag var så trött igår så jag tror jag somnade tio, sen vaknade Isak 05.40 med Kents väckarklocka, jag var relativt pigg, och vem kan motstå en glad sötnos som kommer intultandes med sina mjukisapor och kryper ner under ens täcker och säger glatt "mamma? Isak vaken!". Så jag gick ner och la mig under täcker på soffan med honom, Isak lärde sig säga "Ooobaaaama", men han la till ett "farligt" så jag vet inte om det är ett omen? Jag tycker inte Obama ser farlig ut, men man vet aldrig, barnet har talat...

När de åkt somnade jag om till nio, suck. Inte riktigt vad jag planerat. Det känns lite kontigt att lämna Isak till dagmamman fast jag inte har ett piss att göra förrän vid tolv då jag åker till skolan, men samtidigt kan jag inte lämna senare heller pga ur och skurgrejjen. Jag önskar jag kunde plugga men jag har inte fått några böcker än så det är som det är.

Nu ska jag ta och mjuka upp ryggen lite, är stel som en stålbalk igen, så det blir fram med hantlarna som vanligt, tråååkigt!

• Meria
    Carro: det ni går igenom är så mycket värre än mitt ekonomiska gnäll som följer sen. Vill ju bara att ni ska få vara friska nångång och speciellt Sam!

---

Jag tror jag har en ekonomisk helvetesvecka. I måndags ringde Jimmie och sa att han inte kunde köpa en liter mjölk på macken, de tog inte kortet. Kollade och det stämde, vi hade -50 kr kvar Undrade hur fanihelvete det kunde gå till och såg att det var lite enorma autogiroräkningar som fixat biffen åt oss. Så hurra för det. Sen var vi för sent ute med att köpa vinterdäck, hittade tillslut 4 st för 2800:- som vi fick betala med de sista 3000:- vi hade på sparkontot. Mat får vi köpa för de sista 2000:- vi har på räkningskontot istället.

Tjoflöjt, här är vi alltså barskrapade så gott det går att bli barskrapade. Vad händer idag då? Mjo, får ett beslut från CSN, har ju tagit uppehåll nu. Där säger de att iom att jag tog uppehåll den här veckan, har de betalat för mycket till oss sista utbetalningen nu och de vill ha tillbaka 4600:- Vad gör man? De ska betalas in i slutet av november, samma månad vi skulle få lite extra för att Jimmie slet och jobbade över. Kalas säger jag bara, JAG kommer med en fet räkning när han slet för att fylla på sparkontot. Jag blir så jävla less bara. Så om ni har tips på vad som säljer bra på tradera tar jag gärna emot dem.
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.35 ♥
  • Jesster
    Meria: Nu har ni kanske bra koll på er ekonomi det är bara pengar som fattas, men annars kan det ju vara en bra idé att göra som i Lyxfällan, skriva upp exakt vad ni lägger pengar på så ser ni var det går mest och vad man kan dra in på.

Vi ska göra det här för trots att S. tjänar rätt bra och jag har FP och barnbidrag för två barn så går det nätt och jämt runt. Någonstans läcker det pengar som vi inte tänker på. Elliot kostar MASSOR eftersom han bara äter burkmat. Bara där går det minst 1500:- i mån om inte mer. Måste börja få honom att äta vår mat...

Fast det får ju bli när jag slutar banta för just nu lagas det ju ingen mat här alls
    Den som söker han finner - www.google.se
  • JoKo
    Meria - Fyyyy vad surt!! Det är så himla typiskt att alla stora smällar kommer samtidigt..Skrikandes

Här fick vi lov att reparera bilen för 3000 -det slutade på 10000 eftersom de hittade lite annat som behövde åtgärdas oxå. Jag har inte fått något beslut om sjukpenning ännu o handläggningstiden är som sagt 5v till så i värsta fall (eller ja, förutsatt att det blir godkänt,annars är det kört  ) får jag inga pengar ALLS förrän 27e december Hemlis Grattis på födelsedagen Emma o God Jul alla andra Tur att jag har lyckats spara rätt mycket de senaste 3 månaderna annars hade vi så vackert fått köpa julmaten på krediterna Fundersam

Men som sagt, inte skoj att ha -50kr den 5e lixom.Lider med er
  • Jesster

Idag var 3:e dagen för grötsmakis för Willa. Innan har hon inte alls fattat vad det går ut på men idag gick det upp ett ljus

Hon rös först med hela kroppen och sedan gapade hon stort efter mer och blev skitsur när det var slut

Den som söker han finner - www.google.se
  • Meria
    Jesster & JoKo: nej det är nån som inte tycker om oss den här månaden. Vi har (ja fram till den här månaden) rätt bra koll på räkningarna. Vi flyttar över en viss summa till ett räkningskonto som ska täcka alla räkningar vi får. Vi har räknat ihop vad vi betalar på ett år och slagit ut på 12, då har vi tagit med bensin, ved som ska beställas, underhåll på bilarna och allt sånt. Det som tog oss den här månaden var en dubbelbetalning på autogirot eftersom vi bytt försäkring, skatt på bil och lite för många kvartalsräkningar. Vi har inte kört vårt system nog länge för att det skulle finnas nog med pengar på räkningskontot till allt. Sen dessa förbannade däck och CSN-kravet som innebär att jag istället för att få sammanlagt 12000 (om jag orkar plugga) i okt+nov får jag bara 4000 med fp och allt. Man blir så matt bara...

Nu ska Jimmie iaf boka tid på banken för att vi ska få koll på autogirona och se om vi kan lägga om lite kreditlån för att minska kostnaderna. Sen har vi lite fler räkningar att dra in på bara vi får tummen ur att avboka lite kanaler, sänka bredbandshastigheten m.m. Just nu är jag på gnällhumör, orkar inte med att leva på gränsen även om det var det vi bestämde oss för för några månader till.
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.35 ♥
  • MiIou

Meria: Usch och fy, känner verkligen med er! Vi fick ju en sån där smäll förra julen då tvättmaskinen brakade ihop dan efter julafton + en massa årsräkningar som tog döden på oss, men vi hade turen att kunna låna av mamma, sen gick vi runt nätt och jämt fram till sommaren då vi fick tillbaka på skatten, då betalade vi tillbaka till mamma på en gång och resten täckte min uteblivna inkomst (blir ju ett glapp när man slutar skolan och ska få första lönen).

Ni kan inte ta ett lån hos någon i familjen för däcken? Kan ju vara en bra idé så att ni har en liten summa om det skiter sig framöver, så ni har pengar till mat? 3000 är ju inget jättelån och då kanske det är bättre att ni betalar igen släktingen med en femhundring i månaden istället? Så gjorde vi, köpte däck genom Kents mormor (de får billigare då de har lastbilar och grejjer), de gick också på 2800 tror jag, hon la ut hela summan och sen betalade vi igen lite då och då när vi hade råd.

Jag såg nu att vårat sparkonto börjar se riktigt bra ut, allt är tack vare att jag jobbade rumpan av mig i sommras så vi kunde lägga undan, sen hade Kent för mycket innestående semester som han fick ut i pengar den här månaden och de slantarna har vi lagt undan inför julen.
    Däremot är det jävligt surt att vi hade 10000 i fonder som nu är värda 5000... Lär ju dröja typ tio år innan de är tillbaka på den summan vi betalat för dem, jag hade velat att vi köpte fonder nu när de är så låga för att jämka förlusten när de går upp igen, men vi har inte riktigt utrymme för det när risken är att vi inte kan röra pengarna på ett bra tag.

Haha,ang. förlorade pengar så berättade syrran att hennes sambo hade 100 000 i aktier och fonder, han har inte vågat titta till dem på flera veckor, men igår gjorde han det, hon sa att han inte sa något, han blev bara rödare och rödare i ansiktet, sen började han slå i bordet med näven och sa "fan fan fan!", hon frågade hur illa det var, han sa att han inte kunde ta summan i munnen så han gav henne datorn... Haha, han hade förlorat 70 000!!! Där kan man snacka om ågren!

• MiIou

Meria: Men du kan inte prata med csn och skjuta upp återbetalningen? Det brukar man ju få göra?

• JoKo

..jag blir hemma från VG:n idag. Har för ont i ryggen för att det ska funka Usch o fy, jag som hade sett fram emot det! *suck*
    Blir väl till att krypa ner i det nyskrubbade badkaret med massa skum o vaaaaarmt vatten istället...

Jag fattar inte att jag inte lär mig att ta det lungt istället för att plöja på som en åsna när jag vet att jag kommer få asont!??Skrikandes

• pelagonia

Hej

Hänger på pengatråden..
    Vi kommer inte att köpa den lgh..Ledsen.
    Budet har gått upp så det blir minst 600 tusen lån för oss. Och svärmor vill inte stå som låntagare för högt belopp ev 2-300 tusen.
    Allt känns skit just nu. I med att vi båda pluggar på måste vi ha en extra låntagare..
    Ja vi får väl bo i vår tvåa så länge..
    Och en annan bil måste vi oxå köpa för den vi har är inte lönt att laga för 10000 kr när bilen är värd 5000.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos