Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Carro: Eländes elände. Men det kanske är bra om Sam blir inlagd så de verkligen har koll och ni slipper oroa er och åka som jojo till sjukhuset. Jag känner mig verkligen frustrerad när jag läser hur det bara jäklas med er och Sam, kan inte barnet bara få bli frisk...
Jag var så trött igår så jag tror jag somnade tio, sen vaknade Isak 05.40 med Kents väckarklocka, jag var relativt pigg, och vem kan motstå en glad sötnos som kommer intultandes med sina mjukisapor och kryper ner under ens täcker och säger glatt "mamma? Isak vaken!". Så jag gick ner och la mig under täcker på soffan med honom, Isak lärde sig säga "Ooobaaaama", men han la till ett "farligt" så jag vet inte om det är ett omen? Jag tycker inte Obama ser farlig ut, men man vet aldrig, barnet har talat...
När de åkt somnade jag om till nio, suck. Inte riktigt vad jag planerat. Det känns lite kontigt att lämna Isak till dagmamman fast jag inte har ett piss att göra förrän vid tolv då jag åker till skolan, men samtidigt kan jag inte lämna senare heller pga ur och skurgrejjen. Jag önskar jag kunde plugga men jag har inte fått några böcker än så det är som det är.
Nu ska jag ta och mjuka upp ryggen lite, är stel som en stålbalk igen, så det blir fram med hantlarna som vanligt, tråååkigt!

Grattis på födelsedagen Emma o God Jul alla andra 
Idag var 3:e dagen för grötsmakis för Willa. Innan har hon inte alls fattat vad det går ut på men idag gick det upp ett ljus
Hon rös först med hela kroppen och sedan gapade hon stort efter mer och blev skitsur när det var slut ![]()
Meria: Usch och fy, känner verkligen med er! Vi fick ju en sån där smäll förra julen då tvättmaskinen brakade ihop dan efter julafton + en massa årsräkningar som tog döden på oss, men vi hade turen att kunna låna av mamma, sen gick vi runt nätt och jämt fram till sommaren då vi fick tillbaka på skatten, då betalade vi tillbaka till mamma på en gång och resten täckte min uteblivna inkomst (blir ju ett glapp när man slutar skolan och ska få första lönen).
Ni kan inte ta ett lån hos någon i familjen för däcken? Kan ju vara en bra idé så att ni har en liten summa om det skiter sig framöver, så ni har pengar till mat? 3000 är ju inget jättelån och då kanske det är bättre att ni betalar igen släktingen med en femhundring i månaden istället? Så gjorde vi, köpte däck genom Kents mormor (de får billigare då de har lastbilar och grejjer), de gick också på 2800 tror jag, hon la ut hela summan och sen betalade vi igen lite då och då när vi hade råd.
Jag såg nu att vårat sparkonto börjar se riktigt bra ut, allt är tack vare att jag jobbade rumpan av mig i sommras så vi kunde lägga undan, sen hade Kent för mycket innestående semester som han fick ut i pengar den här månaden och de slantarna har vi lagt undan inför julen.
Däremot är det jävligt surt att vi hade 10000 i fonder som nu är värda 5000... Lär ju dröja typ tio år innan de är tillbaka på den summan vi betalat för dem, jag hade velat att vi köpte fonder nu när de är så låga för att jämka förlusten när de går upp igen, men vi har inte riktigt utrymme för det när risken är att vi inte kan röra pengarna på ett bra tag.
Haha,ang. förlorade pengar så berättade syrran att hennes sambo hade 100 000 i aktier och fonder, han har inte vågat titta till dem på flera veckor, men igår gjorde han det, hon sa att han inte sa något, han blev bara rödare och rödare i ansiktet, sen började han slå i bordet med näven och sa "fan fan fan!", hon frågade hur illa det var, han sa att han inte kunde ta summan i munnen så han gav henne datorn... Haha, han hade förlorat 70 000!!! Där kan man snacka om ågren!
Meria: Men du kan inte prata med csn och skjuta upp återbetalningen? Det brukar man ju få göra?
..jag blir hemma från VG:n idag. Har för ont i ryggen för att det ska funka
Usch o fy, jag som hade sett fram emot det! *suck*
Blir väl till att krypa ner i det nyskrubbade badkaret med massa skum o vaaaaarmt vatten istället...
Jag fattar inte att jag inte lär mig att ta det lungt istället för att plöja på som en åsna när jag vet att jag kommer få asont!??
Hej
Hänger på pengatråden..
Vi kommer inte att köpa den lgh..
.
Budet har gått upp så det blir minst 600 tusen lån för oss. Och svärmor vill inte stå som låntagare för högt belopp ev 2-300 tusen.
Allt känns skit just nu. I med att vi båda pluggar på måste vi ha en extra låntagare..
Ja vi får väl bo i vår tvåa så länge..
Och en annan bil måste vi oxå köpa för den vi har är inte lönt att laga för 10000 kr när bilen är värd 5000.