• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Carro

tack för er omtanke tjejer!!!
    Just nu orkar jag inte kommentera så mycket, men jag läser allt..

Ni anar inte hur gärna jag vill kunna skriva ngt positivt här inne, att nu har det vänt, men..

Tråkigheterna fortsätter..
    Vi hade ju en tid till barnläkaren på barnläkargruppen ikväll och igår på akuten så ville läkaren att vi skulle gå dit ikväll för att kolla upp Sams hosta igen om den inte blivit bättre..

Det blir halvakut röntgen imorronbitti pga misstänkt dubbelsidig lunginflammation Ledsen
    Läkaren tycker inte alls att Sam reagerat tillräckligt bra på antibiotikan med tanke på att han fortfarande är väldigt röd i öronen trots 2 olika sorters antibiotika imorron.

Läkaren (dr.Bennhagen) sa att ja, det är ju lätt för mig att sitta här och säga vad ansra ska göra, men hade jag varit jourhavande läkare imorron och det visar sig vara lunginflammation så hade jag lagt in Sam.
    Nu har vi ju tur så att läkaren vi träffade igår har dagjour hela veckan och han verkade ha stor respekt för drBennhagen, så jag sa att jag kommer att säga det imorron..
    Men det hade helt klart varit det bästa för Sa, att läggas in..

Hoppet är det sista som lämnar en och drBennhagen hoppas fortfarande på operation på måndag, själv har jag slutat att hoppas och gråter titt som tätt för jag tycker så synd om Sam..
    Vi vägde honom med, 9,5kilo står vågen på, en viktnedgång på 200gram sen i fredags..

• Emeliee

Carro: Jag finner inga ord. Jag hade varit ett vrak men du verkar ändå så stark!!!
    Stackars stckars Sam...jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, har tänkt på er idag .
    Jag hoppas att Sam kan få bli frisk snart men att läggas in låter som det allra bästa, så att de kan kolla ALLT!!. tycker det är olika saker som spökar men det har väl med immunförsvaret att göra också.
    Tycker så synd om att Sam att han ska behöva vara sjuk och gå miste om så mycket roligt som exempelvis dagis.
    Stor KRAM till er och lycka till imorgon!!

• VIP

kraaaaaaaaaam till sam carro och martin

gonatt

• Jesster
    Carro: Ja, det finns ju inte så mycket att säga... Det känns inte riktigt som att ord kan trösta. Jag pratar om er varje dag med S. Lider verkligen med er. Hoppas så innerligt att eländet snart är slut för er och Sam blir en frisk, matglad(are) liten kille. Kramar Kyss
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Winnertaco

Morrn!

Stackars, stackars Sam! Vad jobbigt att aldrig få vara frisk! Vi får verkligen hoppas att det stämmer att om man är sjuk mycket som barn så blir man frisk när man blir stor! Stoooor kram!!

Meria: När man har småbarn är det ofta helt enkelt SÖMN som är prio ett, knapapst romantik Andreas sov i källaren när Ludde var som bökigast på nätterna, skönt för både honom och oss

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Jesster

Elliot har fått ett sånt dramatiskt sätt. Man kna inte låta bli att skratta åt honom fast jag försöker ju dölja det förstås

Så fort han inte får som han vill så åker underläppen ut löjligt mycket och *buhu* krokodiltårarna trillar och ibland sprutar. Man hör ju så tydligt när det är fejk.

Som när han kom hem från dagis i måndags och det var något som inte passade och han bara satte sig på golvet och bölade. Jag struntade i honom, då följde han efter mig och satt en bit ifrån så jag verkligen skulle se hur "ledsen" han var.

Då började ju Willa sympatigråta på riktigt och katten yla så då fick jag ju trösta Elliot så alla kunde lugna ner sig

Den som söker han finner - www.google.se
  • Winnertaco
    Jesster: Haha, vilken cirkus. Bara för att en 2-åring inte får som den vill Men det känns igen... Johanna blir sur och börjar gasta, väcker Ludde och hunden blir helt knäpp. Och där står man, mitt i alltihopa och vet inte om man ska skratta eller gråta
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • JoKo
    jesster - *haha* underbart!

Nehej, idag blir det en luuuugn dag. Igen. Ska dra fram dammsugaren o med mina fogar tar det minst 30 minuter att bli klar eftersom jag måste pausa efter varje rum... Vattengympa på eftermiddagen.

För övrigt åkte Emmas overall på idag! Inte för att det är så där bitande kyligt, mer för att det är mer praktiskt för dagispersonalen o för att jag ska slippa tvätta hennes jacka o överdragsbyxor varannan dag. Det är så jäkla geggigt överallt så overallen kanske det bara är att "torka av" lixom. Jag inbillar mig det iaf
    Emma var iaf lycklig över att få ta på den o var nöjd o glad o satt o talade om hur fin, varm o skön hon var när hon åkte vagnen på morgonpromenaden. Annars brukar jag gå den efter att jag lämnat henne men idag var hunden nödig så Emsan fick hänga på...

blabla, som om någon bryr sig
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos