Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
En fråga
www.familjeliv.se/Forum-3-168/m37944048.html
Någon som har MIO Växasäng ?
Carro: *kram* 
och när jag inte trodde det kunde bli värre..
Jag blev magsjuk inatt, gör inget annat än spyr, får inte ens behålla vatten eller blåbärssoppa...
*tillbaks till toan*
Men Carro, nu tänker jag inte säga något åt "håller tummarna" hållet för det verkar ju bara bli skit av det, så om jag säger "ja men du vet att det kan bli värre", då kanske det får motsatt effekt? Typ tvärtom-språket...
Jag fick en otroligt dålig start på dagen, jag bor tydligen med TVÅ i trotsåldern, den ena surare än den andra. Isak har till och med tjurat i sömnen, varit arg och när jag försökt trösta har han bara sparkats, skrikit "nej" och sen fick jag nappen kastad i pannan på mig. Sen var det samma visa när Kent skulle väcka honom, och de där två i samma rum nyvakna... Jeeeesus! Isak är arg och sparkar i sängen, Kent står och fräser åt Isak för att han planerat för tight som vnaligt och kommer komma sen till jobbet för att det tar fem minuter längre tid än vanligt på morgonen. Jag som fått vara uppe och flänga under natten och som tänkte unna mig att få sova till sju i alla fall, kliver upp och får fixa allt, hade god lust att knöla in en bajsblöja i sambons mun så han var tyst. Och sen får man det vanliga sms:et efter han kommit till jobbet om förlåt och bla bla. Jag orkade inte ens svara.
Däremot är skolan så mycket bättre nu, de nya kurserna är rätt simpla, den ena är en kurs jag i princip redan läst, fast den här verkar vara på lägre nivå, så jag kommer bara glida igenom. Industriell ekonomi verkar också lätt, det är bara en grundkurs så inget avancerat, verkar vara mest logiska saker och lite begrepp som ska läras, så det blir inte heller några problem. Sen har vi duggor i båda kurserna, dvs ett litet delprov som gör att vi kan skaffa oss extrapoäng till tentan.
Så även fast jag har fyra tentor till jul så är jag inte alls speciellt stressad.
Carro - det är tamejfan inte sant
Stackars stackars er!! Jag ska ta min klåda o hålla klaffen tror jag...
Hej till Myran!!!
Idag ska jag inte göra så mycket annat än att gå till BM o sen köpa fler vantar till Emmaslemma. Kanske åker jag o ber någon att byta däck på bilen så M slipper det, men det beror på vad det kostar, det är ju gratis om han gör det själv ![]()
Sovit som en gudinna inatt
Jimmie hämtade en säng som svärmor hade i förrådet hos sig. Det är en underdel till en våningssäng (vi ska få överdelen snart, bröderna hans har den fortfarande bara
). Iaf, vi har den sängen till Loke för att se om han är redo att sova i egen säng, vi har inte riktigt pengar till en racerbilsäng (som jag ville ha ju
) utan tar allt gratis vi kan få. Vi ställde sängen bredvid vår i sovrummet och han sov verkligen hela natten
Såå sköönt, jag slapp få 50 käftsmällar/sparkar i dubbelsängen för det är för trångt. Sängen är väldigt låg så det är ingen bit att trilla i golvet på heller... Så den behåller vi. Troligtvis kommer vi sova (romantiskt nog) i två rum när bebisen kommer. Jag och lillebror i sovrummet och Jimmie och Loke i Lokes rum. Jag tror inte han är redo att sova själv, för när vi lägger honom i sängen och går ur rummet knallar han helt sonika efter. Sen vaknar han oftast på nätterna och vill ha några klappar på ryggen eller hitta nappen och jag orkar inte springa upp flera gånger per natt... Jaja
Ringde vårdcentralen för att höra om mina labbsvar på leverfläcken kommit. Det hade dem, men först hann de skrämma skiten ur mig. Jag frågade och de sa att det var en hudförändring på höger bröstkörtel... va...? Ja, svenska översättningen var att de sa så istället för leverfläck. Fick fråga 3 ggr, de rabblade upp en massa medicinska termer och tillslut frågade jag bara "men är det farligt?!". "Nej då" sa de och tillade att allt var borttaget och inget mer behövdes göras. *suck* Ett vanligt "det var inget farligt med leverfläcken" går tydligen inte att säga bara sådär till en vanlig människa utan medicinsk utbildning.
Carro: det ska vara då fan... Kör på minis teori, det kan ju bli värre... men fy...
mini: skönt med sånna kurser att varva med, för den ni hade nyss var rätt hård va? Tentastress kring jul är ju lagomt skoj som det är, om kurserna känns hanterbara är det bara att tacka och te emot.
Ja här var det minsann lugnt
Meria: Haha, söt liten nörd
. Jag tror de tog ungefär samma pris för vårat fotopaket, rätt dyrt, kopior till släkten fixar jag med en scanner och sen skickar jag in dem och betalar ca 15kr styck för förstoringar, haha!
Här nattas det, Isak ligger och ropar "mamma, mamma? Älska däj!", söta skitunge!
Nu har till och med dagmamman fått smaka på Isaks trots, haha, ja hå hå ja ja, nu på kvällen blev han arg bara jag tittade på honom. Och nu är han arg för att han ska sova hör jag....
Carro: Jag ska skriva ner vad det nu var du rekommenderade, så tar jag upp det den dagen jag är döende och träffar en läkare igen. Jag var såååå nära att åka idag, men det känns bara jobbigt och meningslöst för jag får ingen hjälp om inte jag kommer med förslag på hur jag vill att saker ska lösas. Nu är magen lite bättre, jag känner inte riktigt av magen längre,att jag har ont alltså, man blir väl van, så halsbrännan märker jag inte förrän det blir riktigt dåligt, annars har magen mest varit som en ballong och låtit väldigt illa, sen kan jag ju säga att samarin hjälper bättre än losec, så jag dricker det som läsk ungefär, men det är det enda som hjälper. Allt går över så småningom...
Hej
Meria = Så fin han blev. Viktor skall fotgraferas om en vecka.
Någon som skal göra 2 års kort ?
Sambon hämtade Viktors nya säng som vi köpte på blocket. En växasäng med madrass från MIO som är ca 3 år gammal för 450. HAr ingen lust att lägga ut för mycket på en säng.
Han får prova den i morgon.
Eftersom han sover oroligt och vi vet inte hur det skulle funka i denna säng så vill vi inte köpa en ny om vi måste sälja den.
Har lagt ett bud på lgh (lägre än begärt pris)..mäklaren ringer i morgon.
Nu lite te
Inne liten snabbis som vanligt
Iina har ju foto på dagis imorn och tror ni inte att hon ramlar med huvudet före rakt ner i plattorna från dagistrappan!? Jo, så nu har hon en bula stor och blå som en fotboll ungefär. Haha, sa verkligen att hon skulle få en bula dagen innan, ibland tror jag att jag är synsk
Hon hade dessutom slagit i näsan ordentligt på dagis under dagen, men klarat sig från synliga märken iaf. Men det var helt enkelt meningen att hon skulle ha ett blåmärke i ansiktet
Känns ju lite trist såklart, men nu kommer det ju synas vilken busunge hon verkligen är! Blir korten allt för dåliga köper vi dom som vi tog på öppna förskolan istället.
Carro: Men att det aldrig ska ta slut! Stora kramar till er!