Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Dinkel har jag haft innan men jag märkte faktiskt ingen skillnad mot vetemjöl fast då var det ju det vanliga dinkel. Det grövre kunde man ju prova. Och jag ska kika på graham och rågsikt med ![]()
Jesster: Jag brukar göra rågsiktsbullar, superlätta och goda!
Ska se om jag kan fundera ut vad jag brukar ha i dem!
Har just sovit i två timmar, det märks visst rätt snabbt när jag glömmer järntabletterna
Annars har jag fått sjukskrivningen godkänd!!!
Kollade in mitt konto imorse för att veta hur mycket jag behövde tigga från Micke, o där satt 5500 nya riksdaler o stirrade tillbaka på mig
Så himla fantastiskt skönt - julen är räddad!!
Var tvungen att ringa FK ändå dock, för att dubbelkolla eftersom jag inte fått nåt beslut med posten, men jo, det var rätt.
Njehe, ett glas äppeljuice o ännu en moccaruta innan jag ger mig iväg efter Emsan kanske
Kom på en sak. Ni som har småskitar som pratar (svenska eller småskitsspråket som Loke håller sig till mestadels) har de problem eller undviker helt att säga S och L? Funderar på om det är Lokes korta tungband som ställer till problem att säga L. För han säger:
"bineen" för bilen.
"pjepje" för äpple.
"häft" för häst.
bland annat. Hur är det med era? Jag tänkte inte på det förrns Jimmie sa det. Vi skulle ju se om han behövde klippa eller inte beroende på talet. Kommer ju givetvis vänta ett bra tag till för att se hur det utvecklar sig, var bara lite nyfiken på hur det är för era terrorister.
JoKo: grattis, sköööönt!!
Meria, William blev klippt när han var två veckor eftersom han inte fick något bra grepp när han ammade.
Han kan säga både L och s. Däremot är det svårare med R. Det blir Bandbiiilen.
Meria, pjepje...sött
Nellie säger Pläpple....försöker få henne att ta bort PL i början, men neeeej det går inte
Ang. tungband kan jag säga att jag är född med för kort tungband. Hade en hjärtformad tunga som bebis...men mitt tal kom sjukt tidigt så det har nog inte med det att göra? Vet inte, men kolla går ju! Mitt tungband töjde sig självt med åren
Hej förresten alla!

Meria: Men usch vad jobbigt för frisören! Sånt lär ju hända lite då och då liksom. Men det kan ju aldrig vara roligt att klippa nån i örat. Skulle heller inte bli arg eller så, man fattar ju att alla kan slinta eller råka klippa lite snett
Iina lärde sig att säga tex bLå, bLöt och bLad igår. Innan har hon sagt bå, böt och bad. Så tror inte att det är någe konstigt med Loke
S säger Iina ibland.
Idag var hon lite rolig. Vi var på väg till unga föräldragruppen på öppna förskolan. Och då kläcker hon ur sig "Gå på tottoaren mamma!" Hon är lillgammal ibland
Hilla: *vinkar*
Ska också försöka mig på att baka bröd, jästen bara ligger och väntar i kylen. Men orkar verkligen inte idag, får bli till maten imorrn helt enkelt
Nån som vet hur man gör pitabröd? Vad är det i degen?
Jag Hatar att köpa julklappar när man inte har några pengar! Tänker inte köpa till några "vuxna" i år. Får bli lite mer familjejulklappar och sen till alla tusen (känns det som) barn vi känner, blä!
Medusan: Tack! Nu blev jag ju helt generad