• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Hilla

Hej snyggingSvag

♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo & Nellie ♥¸.?°´¯) ♥
  • JoKo

Jesster - Usch vad jobbigt att längta efter att få sova ostört. Den biten längtar jag inte efter Stackars Elliots rumpa förresten, det måste ju göra superont att skita sand lixom

Meria - Tack. Känns helt suveränt Emma säger inte R så där jättetydligt, men S o L är inga problem Jag skulle nog fråga BVC iaf för att höra vad de tror om saken...

Var så jäklarns trött förut så jag orkade inte laga mat..Ringde min syrra o fick henne att sluta jobba lite tidigare, sen hämtade jag o Emsan henne o stack o käkade kolgrillat; kycklingspett, ris o tsatsiki Emma kan för övrigt käka huuuur mycket ris som helst, det finns lixom ingen stopp på henne

Nu är jag dock trött som en gnu igen, ska dricka lite te o häcka i soffan tror jag...
    Imorgon är det förresten första föräldramötet på dagis, o jag måste gå själv esom Micke jobbar kväll. Poängen var iaf att det känns så himla vuxet att "kunna" säga att "nää, jag kan inte då, det är föräldramöte den dagen"  

• svag

Hilla: Hehe, värsta självförtroendeboosten här

JoKo: Åh! Vad gott det lät! Iina kan fresten också äta hur mycket ris som helst. Vi måste beställa extra när vi äter det på restaurang eller beställer hem

• Jesster
    Medusan: Håller med om att svag är snygg! Oh jag tar gärna lite brörecept! Kyss

svag: Du kan säkert också googla men jag gillar icakuriren
    http://www.icakuriren.se/recept_visa.asp?iId=3851 Har aldrig bakat det men jag tycker pitabröd verkar så svårt! Med det är alldeles säkert godare med hemmagjorda än köpte, de är så... hårda.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • JoKo

Jag ska nog ringa/gå ner o boka min spatid imorgon. Känner mig så himla grå o trist nu så jag behöver nåt uppiggande...Skulle även vilja fixa till håret, men jag vet inte hur, så den karamellen suger jag på lite till tror jag. Blir så jäkla lessen varje morgon när jag hittar nya gråa hårstrån- jag är inte ens 25Gråter Känns heller inte så skoj att "bara" tona över skiten med samma mörka färg som alltid, det är som vardagsmat lixom...

• JoKo
    Svag - *haha* så där håller Emma på jämt..Hon skäller på hunden om han går på vägen, hon säger åt mig när jag biter på naglarna, hon säger "inte trevligt pappa/mamma!" o hytter lite med fingret samt rynkar pannan om någon av oss råkar fisa, skäller ännu mer på hunden när han dricker/slickar regn från gatan...Det brukar låta "usch, Tyson! Fyyy, inte dikka marken, smusit! Dikka hemma stället, Tysons skål. Uscha dig, snuskigt" o så knuffar hon bort honom Hon är så rolig, hon snappar verkligen upp allt
  • LillaMy72

Hjälp vad alla ungar pratar mycket! Lovisa säger knappt några begripliga ord alls än. Hon försöker, men lämnar oftast bort första halvan av ordet. Ett ord som hon säger tydligt är i alla fall hink . INTE säger hon också, väldigt tydligt! Och Ida och Emmy säger hon. Och mamma och pappa förstås. Annars blir det typ aka istället för smaka, ampa istället för lampa, eka istället för leka osv. Utta betyder förstås prutta . Umpa kan betyda både rumpa och strumpa beroende på sammanhanget... Isa sa hon idag om sej själv.

Och svag: Du är en jättesnygg tvåbarnsmamma!

• svag

Jesster: Hatar köpta pitabröd. Så torra och smuliga, om man inte har tur och köper precis när de har fått ny leverans i affären. Har både köttfärs och kyckling hemma så då kunde ju pitabröd vara smart att göra. Men har ju inget grahamsmjöl hemma, får ta och inhandla det och grönsaker imorrn

JoKo: Haha, känner igen mig! Det är "Inte göra så mamma" mest hela dagarna känns det som. Idag skällde hon ut två killar ca 5 och 8 år när vi var och fikade. För att dom:
    1) Puttades - "Inte putta så, illa sig"
    2) Lekte i gardinerna - "Inte leka dinen"
    3) Lekte "fel" - "Inte göa så, mamma, kille inte göa så"

Haha, vad jag skrattade. Mamman till killarna hade ju inte samma humor

Och angående håret, lägg lite roliga slingor! Det gör ju att det inte syns på samma sätt när dom där elaka grå dyker upp heller. Går ju att ha ljusa slingor även i mörkt hår!

LillaMy: Tack!

• Medusan
    LillaMy72 skrev 2008-11-11 21:29:14 följande:
    Hjälp vad alla ungar pratar mycket! Lovisa säger knappt några begripliga ord alls än. Hon försöker, men lämnar oftast bort första halvan av ordet. Ett ord som hon säger tydligt är i alla fall hink . INTE säger hon också, väldigt tydligt! Och Ida och Emmy säger hon. Och mamma och pappa förstås. Annars blir det typ aka istället för smaka, ampa istället för lampa, eka istället för leka osv. Utta betyder förstås prutta . Umpa kan betyda både rumpa och strumpa beroende på sammanhanget... Isa sa hon idag om sej själv. Och svag: Du är en jättesnygg tvåbarnsmamma!
    Ungefär så pratar G med. Han är långt efter många av Nodejabarnen när det gäller språkutvecklingen men det är inga större problem med kommunikationen ändå för på något vis så förstår vi ändå varandra större delen av tiden

Jesster

Jag fixar lite brödrecept till dig imorgon
  • Krodan

Får jag oxå berätta, idag sa athena sina första grekiska mening. Hon kan ju ett gäng ord på grekiska, men idag nä rvi vinkade av angelina på skridskoskolan sa hon "sagra pau Lili" vilket betyder "jag älskar dig" och Lili kallar hon angelina. Hon kan säga hela namnet nu förtden, men säger "lili när hon är kärleksfull mot henne

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos