• jeng

Augustibebisar 2008

Godmorgon tjejer!!

Nu ska vi se om jag ens minns hälften jag ville kommentera...

heidi:
    Hihihi, skoj att det är fler som skiter i preventivmedel nu! Vi får väl se hur vi lyckas!

missh:
    så länge du själv orkar med så tycker jag att du gör helt rätt i att fortsätta med det som fungerar för dig och elton! tänk bara på att du inte ska gå under bara för att du har blivit mamma!!

bv, carina, vt:
    gud sånt där vill jag inte höra nu asså, man blir ju livrädd för att skaffa fler barn när man är så medveten om alla risker som finns!!

inatt fick vi sova bättre iaf,jag var supertrött och gick o la mig redan vid 23 för att läsa lite! skönt! idag är jag alltså itne riktigt lika trött som igår!

ikväll ska jag på tupperware party med kärringerna i byn! ska bli skoj!!

• jeng

missh:
    du har samma overall som jag har till ted ju! den grå med 2 dragkedjor på i fram... vad har ni för storlek och hur passar den??? jag väntar på lite kallare väder så det ska gå att använda den. den är ju lite lite stor ännu, megastor i ärmar och ben ju...

• jeng

ahh, ja, men det är den storleken vi har också!! 68 (4-6 mån) jag köpte den för längesen och tänkte att den storleken lär ju funka nån del av vintern iaf, antingen första halvan eller andra halvan!!

den börjar bli lagom i kroppen men är ju skitlång i ärmar och ben... men om det är så på elton så kanske det bara är så i storleken... hmm... kanske bäst att börja använda den då! men det har ju inte hunint bli så kallt ännu! jaja, jag ska gräva fram sittdelen i vagnen också och då behövs ju overallen helt plötsligt!

• jeng

Jag tror inte heller att bebisen i första hand skulle må dåligt på nåt vis av att få närhet när den behöver. Jag tänker mer på aspekten att man som mamma måste orka med också!!! jag vet lixom inte vad jag skulle göra om jag inte fick mina pauser om dagarna, och få andas lite!! Och jag anser mig inte vara en sämre mamma bara för att jag känner att jag behöver tid för mig själv också och inte bara leva genom barnen!!

• jeng

hallon:
    Ja, men precis, jag tänkte ju just på bröstet, eftersom det har varit det som har slitit ut missh sista tiden! Nätter och dagar då lilla söta Elton inte vill släppa mammas bröst! Det viktiga är ju att försöka hitta andra sätt att trösta på också, just så att man faktiskt KAN lämna över till pappa ibland!!

Jag vet att det är svårt, och jag kan abra vara glad att jag inte har några såna problem med ted! Visst är han morsgris ibland och bara vill bli buren osv. Men oftast så funkar pappa lika bra!

• jeng

missh:
    nej, men jag tar inte åt mig! det är inga problem. alla måste ju få göra som de själva vill. man kan ju bara tipsa lixom!!

nej det är ju jättemånga som har det sådär, som inte vill ha bebisarna grina!! vi låter ju ted grina till viss del!! oftast så reder han ut det själv på typ 5 minuter, och när man kan känna igen varför han är grinig så är det ju lättare. tex så blir han ju kinkig om kvällarna när man märker att det snart är sovdags...

däremot den perioden vi hade då han hade kolik eller vad det nu var. han skrek så ögonen lossnade i 3-4 timmar varenda kväll... då kunde jag ju inget annat än hålla om honom så hårt jag kunde och låta han vara nära och lyssna på hjärtat och andetagen och äta och snutta och allt vad han själv ville!!!

• jeng

asså man kan ju tro att vi leker dress-up här hemma idag. har tagit kort på ted i 4 olika dressar hittills tror jag!! han kräks, och kissar och bajsar och skvätter kaffe och jag vet inte vad (ja inte varmt kaffe!)... varför ska allting hända just idag??

nu ska jag snart laga middag iaf, ingen vettig mat finns det heller så det blir wok med bacon och halloumi!! måste nog snabba på lite, så jag hinneräta ordentligt innan det är dags att åka på partyt!!

• jeng

lille:
    ja, och eftersom vi är lite mitt mellan storlekar just nu så har vi inte så många ombyten... så vi har fått testa både för små och för stora storlekar, men som tur är så har vi ju hittat sånt som fortfarande (eller redan) passar! men det är ju inte många ombyten vi har trots allt, så ph får npog köra en tvätt ikväll när ted har fått på sig pyamasen

• jeng

nu har jag varit på tupperware party och beställt grejer... gud ph kommer hata mig, jag vågar inte ens berätta vad jag har beställt och vad det kostade... har bara sagt att jag har beställt, men att det kommer ur mina privata pengar, så slipper vi diskutera det mer!!

skitskoj var det att komma ut och snacka skit med damerna iaf! behöver komma ut mer.

men imorrn är det en dag på stan, med mammafika med växjögruppen för första gången!! *modigt av mig, men det blev lättare när 2 i min mamma grupp från mvc har gått med där också* sen på fredag ska jag till linda (kompisen som höll demot ikväll) och fika med ted också!

Svar på tråden Augustibebisar 2008