Augustibebisar 2008
missh:
men gud klart att jag itne tar illa upp! jag kan ju inte bara kasta ur mig nåt och säga att "så här måste du göra!"
vi har ju inte haft problem med att ted bara vill snutta på bröstet så jag kan ju inte komma med nån bra lösning där!! däremot så jobbar jag mycket på att ted också ska lära sig att pappa funkar. till exempel så har vi ju då och då bytt ut en matning med ersättning just för att då får pappa mata. så ted lär sig att det finns tröst och mat hos både mamma och pappa! det har känts jätteviktigt för mig!
sen så hörom natten, så vaknade ted och var grinig! jag var skittrött hahaha. normalt så tar jag honom och ammar, om det var 2 timmar sen sist vi ammade. men den här gå¨ngen så var det typ bara migrän i mitt huvud, och ph stensov ju så jag fick ingen hjälp!!! så jag bara ploppade nappen i munne på ted, sa åt honom att "du, mamma orkar faktiskt inte! sov nu!" hahaha. och tro det eller ej, men 10 minuter senare så somnade han, UTAN att amma!!
så då lärde JAG migf ju att det faktisk inte bara är mat han skriker efter hela tiden. det räckte med att han kände närhet genom att jag pratade med honom gav nappen, höll handen, och pussade på honom. det var skönt för mig för det har ju blivit mängder med amningar här sista tiden!!!
ang att få elton att komma ur det här med att amma hela tiden. min kusin hade problem med att hennes tjej ville hänga i bröstet hela tiden!!! och då så fick hon höra att efter 20 minuter på bröstet så finns ingen mat kvar - då bör man ta bort bebisen och trösta på adnra vis. ELLER om man märker att bebisen mest snuttar och myer, och inte äter, då tar man bort bebisen och ger nappen eller fingret eller så istället. och i början så kommer det ju att vara gnälligt såklart, men då måste man låta det vara så! det är ju det som är det jobbiga - jag vet!!! jag är också toffel! men man får ju bara tvinga sig själv, och tänka på att man kan ha det jobbigt i 2 veckor, för att det ska bli bra i längden!!
när elton inte vill somna själv, gråter och skriker han då? eller vill han bara inte somna utan gnyr lite och snurrar runt och sådär???? ted snurrar runt massa och pratar och ylar och har sig, men det är inte alls den där gråten som är när nånting är riktigt fel så att säga. näår han gråter så så låter jag såklart honom inte ligga heller!!! men inte tar jag upp honom heller bara för att han vaknar till eller inte vill somna eller sådär...
ja, jag skrivekr igen om jag kommer på felr tips jag har läst om eller hört!!!