• jeng

Augustibebisar 2008

HEEEEEJ!!!!!!

Fy vilken saknad man kan känna när man blir tvungen att hålla sig härifrån så här otäckt länge!!

Nu har vi storstädat hela huset, lagat 4 matpajer av oliak sort och massa sallad, tvättat typ 7 maslkiner och torkat... gaaah! Ja, sewn har vi ju då hunnit ha besök också! Det var faktiskt mycket roligare än jag hade tänkt mig!! Lite stel i början, men konstigt lixom när man inte ses oftare än var 3e år typ!!! men sen så började ted skratta och då så skrattade alla andra också och då blev det roligare! Lättare stämning lixom!!!

Asså, vi har öppnat presenter som skulle ha räckt i 5 år!!! Ska ta massa bilder och lägga upp i bloggen sen! Mängder med fina kläder i större storlekar (PERFEKT!!) overall, babygym (som ted älskade!!!), sängkläder, flaskor... ja herregud, jag har säkert missat nåt! Jättefint allting!!! Som sagt, bilder kommer sen!!

• jeng

VT:
    Hihi, det verkar ha blivit en riktigt lyckad kväll! Vad skoj för din skull att få komma ut lite! och jag håller med dig - visst saknar man sin lilla plupp när man är ute - men jag litar också på att är det nåt så ringer Ph!!! Det är skönt att bara släppa allting för några timmar också tycker jag, man behöver ett break ibland för att orka vara bra förälder sen igen!!

Gosh:
    FY FAAAN!
    Håller med dig, sån där skit får man städa upp själv!!! Ph dricker ju också för mycket ibland, MEN om jag tycker han har druckit för mycket, så slänger jag in honom i gästrummet för att sova redan på kvällen!!! Speciellt nu sen Ted kom - jag tänker inte ha en full spritstinkande människa i samma rum som ted, för Ph kan verkligen stinka ner ett rum på 2 sekunder av sitt spritsvett!!!

• jeng

ÅÅÅhhh, nu blir det maraton av mig här, men... VET NI VAD??? Inatt så gick vi och la oss vid 00:30 typ. Somnade rätt snabbt. Sen vaknade Ted kl 3 och gnällde. Jag tror det var blöjan, så jag gick och bytte, sen när vi kom tillbaka till sängen, så tänkte jag det här med att han sover ju jättebra i upp till 6-7 timmar på kvällen utan att amma - så då klarar han ju natten också utan att äta varannan timma!!!! Så jag ammade honom inte, utan bara la tillbka honom i sängen och in med nappen! OCH HAN SOMNADE!!!!! Förut har jag alltid ammat så fort han har vaknat, bara för att passa på lixom. men nu hoppade han alltså en amning, och sen så gnällde han efter nästa vid 5.30 precis som vanligt!! Framsteg kallar jag det!! SÅ nu vet jag att han faktiskt inte behöver ha mat så ofta om natten, utan han faktiskt kanske bara vill byta blöjan eller ha nappen eller bara bli ombäddad!!!

• jeng

KaOl:
    För bara en vecka sen så åt ju Ted också varannan timma dygnet runt, förutom just på sin kvällssömn då han hoppar över ett mål!! Men sen bara pang bom så har det vänt igen, så att han äter mer sällan! Så jag är glad! Kanske det är nån fas och att det blir mer sällan för er också snart?!

• jeng

heidi:
    hehe, ja precis, man kan ju ana oråd!
    skönt att det iaf är städat nu (och vädrat antar jag?!) och att du slapp ta hand om det!

och du, ge inte upp vad gälelr flaskan! det är bara att ta fram den lite då och då, så att han får öva!

• jeng

Iihh, äntligen har jag lite tid att sätta mig i soffan med datorn och kameran och uppdatera bloggen med alla nya foton! Och prata med er såklart! Gud jag är helt slut!!!

Ted slocknade vid 18.30 idag, och det var skönt! Sen när jag var uppe och fotade alla kläder så hade han vaknat till så Ph tog ut honom i köket på en filt!! När jag kom ner vaknade han till ordentligt och ville kela ltie! Så han fick ny blöja, av ett paket vi fick idag, pampers strl 3 (4-9 kg) perfekt storlek!!! Sen bar jag honom en liten stund, och nu så somnade han i soffan igen!

Heidi:
    Nej, vi hade Phs riktiga mamma på besök, och med henne kom ena lillasystern (Jessica), en kusin och hennes pojkvän! Ja alltså, Phs syster och kusin!!

VT:
    Ja, jag har som alltid passat på att amma när vi ändå har varit vakna, i förhoppning att då skjuter jag ju nästa mål på tiden så att säga så man iaf kan begränsa antalet gånger man vaknar på en natt även om man inte begränsar antalet mål!!! Och det har ju fungerat jättebra, men jag vill gärna försöka få honom att hellre äta en extra gång innan kl 00, och sedan sova lite längre förstapasset på natten! Nu är spjälsängen också bäddad med nya sängkläder och fleecefilt inuti istället för det tjocka täcket! Så nu finns möjligheten att ha honom i sin egen säng då och då! *Mamma måste bara kunna slita sig ifrå¨n att ha honom nära på natten*

• jeng

heidi:
    ted suger på tummen, och vi tycker det är jättebra! jag tror att det går att vänja bort det såsmåningom ändå - även om det ju såklart är lättare att ta bort nappen såklart! men vi har ingen av oss haft några såna problem, så vi uppskattar istället att ted kan trösta sig själv med tummen istället för att vi ska springa och putta med nappen! han föredrar dessutom tummen, och numera spottar han ganska snabbt ut nappen och tar tummen istället!!

ted ligger på mage ungefär lika mycket som han ligger på rygg. men han sover alltid på rygg om natten, men sover på mage på kvällspasset (19-01). han gilalr både och, men faktiskt så har jag funderat på om han skulle sova bättre och längre om nätterna om han fick sova på mage då! jag vågar inte riktigt testa det ännu, men det är ju helt sjukt - han sover ju redan på mage 6 timmar varenda kväll!!! vad är det som säger att det skulle vara större fara att sova på mage bara för att jag inte kan sitta och hålla koll på honom??? gud orolig mamma lixom!!!

vt:
    ja precis!! jag tror det också, att han kanske kommer sova längre när vi väl har vant honom vid egen säng! sedan så känner jag mig inte lika orolig att ha honom på mage i spjälsängen! al¨lltså om jag tar bort täcke och kudde, så är det ju en stor ganska fast plan yta!!! i min säng så klänger han lätt in sig i min kudde och mitt täcke om han ligger på mage, och det känns inte lika tryggt!!!

• jeng

vt:
    har inte hunnit skriva på bloggen ännu... håller på för fullt

• jeng

det där med paket!! vi känner ju som så inför välkomstfesten, att paket naturligtvis inte behövs! samtidigt så tycker jag det är skoj med paket, plus att det känns lite lite extra när jag får dela med mig på foton på bloggen osv i fina kläder som vi har fått i present! ja alltså jag tycker det är skoj att inte bara JAG väljer saker till ted menar jag! men gud, såklart blir jag precis lika glad om folk kommer utan paket!!!!

inför jul tänker jag nog lite som er, vet inte om VI kommer köpa julklappar, utan vi köper väl det som behövs när det behövs! dock tror jag som ni säger, att det lär INTE gå att hindra andra fråna tt köpa paket!! dock så har jag en jättebra släkt, som antingen frågar vad som saknas och behövs, eller så köper de kläder! och kläder går ju alltid åt och tas tacksamt emot eftersom det är en av de större utgifterna för oss! iaf så hoppas jag att de komemr fråga! jaja, däremot när det börjar bli leksaksålder - då kommer jag vara hårdare! för här ska det inte bli mängder med plastiga tråkiga leksaker, utan det ska satsas på utvbecklande saker, lego och trätågbana!!! så då kommer jag vara hårdare med att önska mig delar till tågbanan eller såna saker! men även där så är min släkt väldigt bra, de gillar pussel och böcker och såna bra saker, och tycker som jag itne att barn behöver ha tusentals leksaker!! däremot är jag orolig för vad phs föräldrar hittar på hahahaha

• jeng

Jag srekv ju en jättekort klädönskelista på min blogg härom kvällen, tänkte att många läser det och kan ta det som tips inför namnfesten!! Det var ju lite mer specifikt uppradat de kläderna som har blivit absoluta favvisar här hemma, som plyshdressarna!!! Vill se till att han alltid har en sån, för GUD vad sköna och smidiga!!!

jag tror jag sak sätta mig och tänka igenom lite mer exakt vad vi saknar i olika storlekar osv sen. Nu fick vi ju massa fint idag, mend et är ju först i strl 80 och 86! Sedan allt jag köpte på blocket, det är ju strl 74 och 80! man vet ju inte när han har tänkt stanna upp i växten lite heller! Om han stannar ett tag nu redan på 68 i byxor och tröjor, eller om han har tänkt stanna på 74 eller 80... Omöjligt att veta ju!

Sedan ska jag åka till leksaksbutiken också och ta foton på de leksaker som vi vill ha. det är ju vissa speciella på typ fisher price och annat sånt som vi har kollat på! utvecklande grejer då!!

Här tror jag inte de vill köpa presentkort heller, utan de tycker som det är skoj att gå och köpa grejer till småttingarna! Så det gäller nog att önska sig bra saker för vad man än säger så tror jag det kommer bli en del paket!

Svar på tråden Augustibebisar 2008