• jeng

Augustibebisar 2008

Amelie:
    Tack så mycket! Det värmer verkligen här också att få komplimanger! Det är precis det man behöver!

MEN, jag känner mig snyggare nu än jag gjorde innan gravven på ett vis! Jag väger mkt mer, men istället för att jag ser gravid ut med bara stor mage (som jag har normalt) så är jag nu större överallt! Så min figur är jag ändå rätt nöjd med! Sen tror jag abra det är frågan om ORK! Kände mig fräsh i kjol och skjorta och smink när vi var i London och på föräldrafikan i tisdags!! Så jag hoppas man får mer och mer ork!

• jeng

iiih nu kom ph, ska vi se hur mycket han har druckit idag!

• jeng

ja vi har så kallt i sovrummet så vi behöve rha långärmat och strumpor!! ted swover ju fortfarande utan täcke, och sover han med täcke så lyckas han ändå bara ha bort det!!

funderar däremot på att sy en sovpåse i fleece åt honom! har såna billiga fleecefiltar ifrån ikea, billigare äna tt köpa fleecetyg!

• jeng

nu har jag anmält intresse för babysim iaf, men antingen är jag dum i huvet eller så är det bara 10 platser per termin... sedan hade de nåt drop-in också, så jag bad om mer information!! trist om ted ska behöva vänta tills i januari för att få bara. men men jag kan ju ta med honom till simhallen själv, för visst får de väl lov att följa med och bada om man ser till att ha bra badblöjor på dom??? eller finns det regler??

• jeng

sover alla nu?
    ph gick o la sig... efter att han hade gnällt över att jag inte hade fått nåt gjort idag... hopp... hoppas för hans skull att han skämtade!!

• jeng

men såna badbyxor måste väl gå att köpa på andra ställen än på badhuset eller???

• jeng

Hahahahahahahaha!!!!!
    Jag blir tydligen förbannad när jag ska få mens, och kåt när ÄL är på g! Ph har lärt sig att tyda signalerna!

• jeng

hahaha Jo, men precis!
    Som när jag berättade för Ph för några dagar sen att mensen hade kommit, och att det var ju precis i tid för jag hade ju Äl för typ 2 veckor sen!

"Men vaddå?? Kan du bli gravid nu alltså??? Två veckor sen??? Men... Då har vi ju haft sex ju!!!"

MIn sötnos!!

• jeng

Hmm... Ted sover väldigt långt kvällspass idag... somnade ju kl 18.15 redan... Får nog nästan väcka honom och gå upp och mata nu!!! Tänk om han sov 6 timmar i raken på natten istället... jag menar, han klarar sig ju uppenbarligen i 6 timmar utan att vakna och skrika efter mat!? Varför ska han då vakna och skrika efter mat hela nätterna????

• jeng

gomorron.
    skitnatt! kl 18.15 tog ted natt. kl 0.30 väckte jag honom för då tyckte jag det fick vara nog. så vi gick upp och matade och bytte blöja osv. sen i sängen vid 1... kunde inte somna!!! låg och vred på mig till en bit efter 3!! och vadå? jo sedan tar ted morgon kl 5.30 idag, vägrar sova nåt efter det, och är dessutom grinig så jag kan inte sova heller... bara att gå upp då... suck. nu kan jag knappt hållaögonen öppna! TVÅ TIMMAR sömn... och idag var det tänkt att jag skulle laga massa pajer, kladdkaka, storstäda huset, tvätta, sätta upp panel.... vilken start...

Svar på tråden Augustibebisar 2008