• jeng

Augustibebisar 2008

Hallon:
    Jag ska som sagt städa, tvätta, laga mat och kladdkaka inför besöket imorrn... Så det lär bli att hoppas på att Ted sover (ja såklart somnade han så fort vi kom ner i soffan...) så man hinner med en del!!!

Funderar på att sy ihop en pyamaspåse till Ted också nu medan symaskinen står framme! Tänkte bara sy en jätteenkel utan knappar osv i toppen, och med dragsko där nere, så att man trär den över huvudet. nånstans har jag en massa jätteenkla mönster, tog över en sån nybörjarkurs från min mamma. den är ifrån 80talet så det är mycket såna enkla vringningar osv utan knappar, om ni minns? (jag är ju gammal i den här tråden!! ) och sånt är ju superenkelt att sy!

• jeng

lille:
    gud vad gött att få sova så länge!! men jag håller med dig. igår kväll fick jag ju väcka ted efter 6 timmar drygt, för då var det dags att tömma ut! en natt somnade vi ammandes och sen så tog han bara tag i bröstet under natten när han var mer hungrig. då vaknade jag ju på morgonen med ena bröstet hels fullt och apont!! han nådde ju bara till det andra lixom!!

• jeng

hallon:
    Hihi, vad mysigt!

ja, jag vill tipsa om de ljusblå fleecefiltarna som IKEA har - de kostar väl en 20 spänn eller nåt!! massa fint tyg blir det ju, och billigt!!! fleece behöver ju itne ens fållas eller sicksackas eller nånting, så det är ju superenkelt att sno ihop grejer av!

• jeng

Missh:
    Ph var inte alls så full igår!! han får ju passa sig, han kör ju trots allt bilen ifrån busshållplatsen när han är borta sådär! Så då är det ju bara frågan om att han tar några öl lixom!! Annars skulle jag aldrig låta honom köra!! Det är ju bara lilla vägen ifrån hållplatsen... Normalt är jag väldigt emot det, men han har ju kört bil i USA lagligt efter fester, och han är ju nyktrare när han kör här, så... men men... Ja jag orkar inte bråka om det, det är hans eget ansvar! fast det stör mig att han kör i min bil!

Nej då, nu blir det inget gjort förrän tidigast imorrn kväll!! idag har jag fullt upp med annat! och nu vaknade dessutom ted...

Nu har jag proppat in ALLA de barnkläder jag köpte på blocket i maskinen ihop med mjukmedel! de var tvättade utan tror jag, och sen hängda för att torka! en del var himla stelt. och JAG gillar iaf inte att ha mina kläder så, så varför ska jag tvinga på Ted sånt??

Jag blev faktiskt jätteglad när jag gick igenom kläderna igen nu, det var bättre än jag mindes till och med hahahaha...

• jeng

ojoj, Ted tog nog morgon för tidigt för sig själv idag, han har varit skitgrinig!! Vill vara med, men orkar ju fasen inte sitta upp i stolen heller, så han däckar över!!! Till slut höll han sig någorlunda lugn i babysittern, iaf en halvtimma... jaja...

tvättmaskin nr 2 igång! Alla Teds fleecefiltar! Gud vad skönt att få det tvättat!

Gjorde ett försök till sovpåse också... Men när jag var färdig så kändes den himla kort...??? jaja, skulle den vara för kort så blir den en perfekt badrock!

• jeng

Jag ska nog ta mig en snabbis in till stan och köpa på mig lite plädar och badlakan osm jag kan sy av! Det var sååå smidigt, och fleece är ju så gosigt för småttingarna! ÖB och Rusta hade massa olika plädar för 29 kr styck just nu, så det vore skoj att se om man hittade några färger och mönster som var fina! Ph erbjöd sig faktiskt att åka och handla, tror han insåg att han var lite väl gnällig igår!!

• jeng

Amelie:
    Blev ni gravida naturligt till slut, eller fick ni hjälp på vägen?

De brukar ju säga att man är uberfertil just då kroppen kommer igång igen efter en förlossning, så man ska satsa snabbt om man vill ha fler

• jeng

VT:
    Du jag vet inte riktigt... Har bara hört att det är ett råd man ger till de som haft svårt att bli gravida, att chansen ökar om man försöker direkt igen!!!

Hallon:
    Jag tappar hela tiden adressen till din blogg, hade glömt att du hade en till och med! Skriv gärna adressen när du hänvisar till bloggen för oss med total amningshjärna!

Mareld:
    Vi är långt ifrån klara, men det har varit en kanonbra dag trots allt!!! Fick köpt massa fleecefiltar också för billig peng (30 kr styck) Bara inne en jättesnabbis nu, men skriver mer om dagen imorgon!

• jeng

mareld:
    Tack för att du frågar förresten, som sagt, lite stressad! Bara uppe på nätet för att aktivera ett bankkort!!!

Hoppas att ni allihopa har en toppenkväll. Vi städar på för fullt och har till och med rensat ut massa skit ifrån köket!! Nu blir det snart middag och vin och slappa bara! Sen full rulle imorrn bitti igen!! Har inte hunnit förbereda nån mat alls!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008