Augustibebisar 2008
jag får nog skaffa ny katt!!
jag får nog skaffa ny katt!!
en del av svullnaden har ju lagt sig nu, och det känns inte bar alls... känns som revben är inslagna, kanske han har blivit sparkad av ett får eller en häst...
blir nog vetrinär ja... usch blä...
Jag känner mig så jävla dum! varför måste en sån här sak hända just när vi har en skitjobbig månad med ekonomin dessutom? Hade vi haft vår normala ekonomi så hade jag ju abra kört in med honom, men nu måste jag lixom sitta här och vara dumsnål!! HATAR DET verkligen!
Från och med nu är det försäkringar som gäller på djuren...
Heeeej!!!
Gud vad jag har saknat er idag, nästan så att jag lånade en kollegas dator på jobbet bara för att kika in, men jag höll mig i kragen!!!
Äntligen hemma med min älskade kissemisse efter en skitlång och apjobbig dag!!! Nu mår både jag och katten iaf mycket bättre, och Ted får sova på soffan också, så han är nog nöjd han också!!
Silas är numera min dyraste katt nånsin, men usch vad skönt att han mår bättre! Vetrinären tyckte också att det var skitäckligt att det kändes som stora hål i ryggraden och revbenen, så de tog in honom för röntgen och undersökning direkt. Jag fick åka därifrån och hämta honom nu på eftermiddagen, så skulle de ju ringa om det var nåt större som behövde göras, eller om han inte skulle klara sig typ. Urk, vad nbervös man var med telefonen i handen hela dagen!!!
Ringde vid 9, fick komma in kl 11, och hämta han kl 16! De hade tagit röntgen, och såg INGA SKELETTSKADOR ALLS!!! Groparna (det känns alltså som att 2 kotor och en rund del av revbenen vore helt borta!!!!!) var att muskeln har blivit typ punkterad!! Han har blivit sparkad rejält alltså av typ en får eller nåt och det runda är ju som en hov lixom... jaja, allt bra, nu är han dränerad och har slang i ryggen, och dessutom kastrerad!!! GUD VAD SKÖNT!!
Nu är jag glad igen!
Bloggen uppdaterad med mängder med nya bilder! (Har varit lite lat i några dagar)
Bland annat så kan ni kolla på alla kläder jag fick på Lindex rean då jag bytte overallen igår!!! och kissemissen såklart, med tratt på skallen!!!
www.teddy.nu/blog såklart
lille:
ja visst är det dyrt!!!
vad var det för problem med din katt som blev så dyrt då?
så fort de ska sövas osv så drar det ju iväg äckelfort! som tur är så kunde de ju kastrera samtidigt som de opererade in dränaget idag, så då slapp vi ju dubbla sövningskostnader iaf!!
har ni sett den här??
www.familjeliv.se/Forum-3-96/m36690198.html