Augustibebisar 2008
Heidi:
hahahaha, ja ted målade ju vårt badrum! Minst 2.5 meter iväg for bajsen!! Som sagt, inte konstigt att det ibland läcker
Heidi:
hahahaha, ja ted målade ju vårt badrum! Minst 2.5 meter iväg for bajsen!! Som sagt, inte konstigt att det ibland läcker
Bloggen uppdaterad med massa nya bilder på Ted, gåstolen, mammagruppen och tvättstugerenoveringen! Säg gärna vad ni tycker om tvättstugan, jag är såååå nöjd, men jag kanske är insnöad??
teddy.nu/blog
vt:
hur gick det på simmet?
och lana också ja just det!
Heidi:
Jadå, det är nästan så det syns hur han växer!
Nej, men allvarligt, jag kan ju märka jättestor skillnad på en tröja eller byxor bara över nån knapp vecka!! man använder kläderna, tvättar dom, och sen nästa gång man använder så märker man hur mycket tajtare allting är!!!
Heidi:
haha, sådär gör jag också, men vi har ju inte plockat undan så mycket plagg, för vi HAR inte så mycket plagg. Mest har vi ju nu i 62/68 så om några dagar blir det TRÅÅÅÅKIGT!!!
Jag tänkte att jag ska ta lite bilder på alla kläder jag köpte i det där paketet. Asså det va rju mängder med bra kläder! Lite sådär trist och alldagligt kändes det ju när jag rotade igenom allting!! Men å andra sidan så är det ju kanonbra att ha mycket såna kläder också, så kan man köpa några färgglada mönstrade plagg att ha till!
Superbra, och allting var ju helt och rent och sådär!!! Jättenöjd! Speciellt nöjd med de jättefina höst/vår-jackorna som kom med!!!
vt:
kan man kanske öva på det där med att bada i olika temp genom att ibland tappa upp badkaret med lite kallare vatten (pool-temp) och öva på det de har gjort på simmet kanske? och sen skilja det från det varma badet för att tvätta sig lixom...??? för jag har tänkt börja öva på badkaret såsmåningom...
men skönt att det ändå gick bra, vad fasen de kan ju inte älska allting från första stund!!!
Heidi:
ted älskar tv
Han gillar speciellt House, eller nån riktigt cool actionfilm med mycket snabba klipp och ljud! hahaha... kommer bli precis som mamma!
inte så att jag har lärt honom medvetet, men jag har ju tvn på sådär i bakgrunden i princip hela dagarna! (så som många har musik antar jag, ph har hellre musik) och han ser ju att det rör på sig. vi har skitstor tv (men vanlig gammal) så det är ju svårt att missa!
nu några kvällar när han har varit grinig precis ligom till middagen, och han itne har velat somna för natten ännu!! då har vi faktiskt testat att sätta honom i babysittern framför tvn, och jäklars vet du, knmäpp tyst på gråten, och istälelt så sitter han där och tittar och tittar och pratar med tvn!!
han är supersöt!
såsmåningom får man ju börja begränsa såna där saker, men lixom jag älskar ju att ha tvn på i bakgrunden, så det känns lite dubbelt att hindra ted från att gilla tv också! däremot kommer jag väl försöka begränsa det aktiva tvtittandet så att säga!!!
men det är lätt att ha en plan också... våra bekanta tänkte likadant, men deras dotter typ bor framför tvn nu (ja inte hela dagarna, men...) för att till slut så insåg de att tvn funkar, och de behövde få lite tid själva också!!!
Amelie:
Kanonbra! Och tack för alla tips!!! Jag sköter gärna städningen själv sen när vi väl har ordning lixom! men inte går jag med trasor på listerna och såna saker. Så jag menar att några ggr per år kan jag tänka mig att ta in en firma för att köra just grovstäden!! Golv, lister, ugnarna osv... Många hyr ju in för att slippa ta badrummen, men det är faktiskt nåt jag GILLAR! ÄLSKAR till och med, av nån konstig anledning! troligtvis pga att det är ordentlig STÄD där inne, och inte bara plocka reda på skit!
Tina, tack för alla mysiga kommentarer!!
Och JA, det var alla butiker sammanlagt som tog 3 timmar, men större delen var nog ändå Maxi.. Jag går gäran 3 timmar på maxi och strosar, men idag var det HANDLA HANDLA HANDLA i hela tiden jag var där, och det är ju itne riktigt lika skoj!
Glatt överraskad att ryggen klarade Ted i selen så pass bra!
Amelie:
Gud vad du är snygg!!
Avis verkligen!!!! Jag känner mig så bonnig och ointressant!!
VT:
sådär gör jag med mina glasögon också
dagslinser - my greatest love!!!
speciellt nu när synen blivit kass igen efter gravven... slapp ju linser och glasögon i 8 månader!
Tack för komplimangerna!
Det är faktiskt inte alltid skoj att känna sig "svensson" lixom. folk brukar kommentera att jag ser ut som den perfekta mamman, hahaha, det tar jag inte som positivt vad gäller utseende! det betyder att jag ser 45 ut, ska gå i fleece och träningskläder som matchar makens och inte vet hur mascara stavas längre!