missh:
varför är du tveksam till ersättning?
har du pumpat ut mjölk så kan du ju ge det bara, lika mycket som det vi skrivit om ersättning.
saliva:
ja, jag försker byta blöjan innan jag ammar, men ibland så går det ju ite eftersom det ofta kommer bajs medan vi ammar
men då är ted sådär lagom seg. han äter ofta till han slumrar till, men han vaknar ändå när jag flyttar honom 30 cm till "sin plats" i sängen, så det är ingen större skillnad att jag bär honom några meter!
sen ska man ju itne tro att de bara somnar direkt lixom. ted ligger och pratar och gnäller och sträcker på sig och ibland till och med grinar en stund. men jag försöker låta honom vara sålänge det håller sig till det "normala"!!! jag pluppar in nappen när jag går därifrån, om han vill ha den,. ibland suger han tag, och ibland så bara ploppar han ut den direkt igen, och ibland vägarar han ens öppna munnen. men oftast när han tar nappen, så åker den ut efter bara nån minut, och då kan han vara kinkig ett tag. men då går jag inte upp, för nu har han lärt sig att ta tummen. så då tar han tummen själv efter en stund, och då blir det så knäpptyst, att först är man livrädd hahahaha!! men jag tror att tummen är en stor grej i det här med hur lätt han somnar själv.
sen vet jag att han somnar lättare själv på mage, men jag försöker ändå söva honom på rygg, och det funkar ju! men som imorse efter blöjbytet kl 7, så finns det en risk att han vill ta morgon. så då vänder jag honom till mage om han inte somnar på rygg, för att ge det en extra chans att bli sovmorgon!! det brukar funka
nu rä det en timme sen som han åt och tog natt!! det bruakr bli runt kl 19 nu varenda kväll!! och på kvällen här nere sover han på mage om han iten råkat somna själv på rygg!!
jag sitter ju vaken tills han vaknar för nästa amning, det brukar bli runt 00-01. men igår var vi så trötta så vi gick upp redan kl 23. då bytte jag blöja och ammade eftersom han ändå vaknade till lite grann medan jag bar upp honom till sovrummet!
lycka till!!!