Augustibebisar 2008
Lana, jadå det känns helt ok att sluta amma! Inte föra tt jag har mycket val heller men, det hade ju känts jobbigare om Ted inte åt jättebra av mat och gröt och välling och allt sånt!!! Det enda är ju att man måste tänkamer för man har ju inte maten med sig vart man än åker så att säga, men det löser sig ju!
Missh, just det det skulle jag ju skrivit till dig! Redan första natten i sin egen säng så hoppade Ted en matning!!! Någon vecka senare så hoppade han en matning till och gick ner på 1 (ibland 2) matningar per natt! Så det hjälp mig verkligen, för ett tag så skulle han ju äta varannan timma, och jag som har skitsvårt för att somna sov typ 30 min på hela natten!!! Hoppas att det funkar bra med nattningen!!
fy vad hemskt med saccosöäcken!!! jag har varit försiktig med allt sånt där, alla tjocka filtar och kuddar och täcken osv. men nu sover iaf ted under sitt täcke (en fleecefilt i påslakanet) och med en tunn fast kudde (det är sånt hobbyskum typ, alltså som jättetunn skummadrass som jag har klippt till som kudde till han!) och det funkar ju bra!!!
hur gammal var bebben? men en saccosäck är ju extrem också om man jämför med kuddar och täcken osv, om bebisen försöker sätta i händerna och sträcka upp huvet för att få luft så sjunker ju händerna bara ner... men usch och fy vad hemskt!!!! kollade faktiskt på en igår på jysk då vi var där, men jag beslutade redan då att jag tyckte det var en sak för större barn och itne för bebisar!!