• jeng

Augustibebisar 2008

Lana, jadå det känns helt ok att sluta amma! Inte föra tt jag har mycket val heller men, det hade ju känts jobbigare om Ted inte åt jättebra av mat och gröt och välling och allt sånt!!! Det enda är ju att man måste tänkamer för man har ju inte maten med sig vart man än åker så att säga, men det löser sig ju!

Missh, just det det skulle jag ju skrivit till dig! Redan första natten i sin egen säng så hoppade Ted en matning!!! Någon vecka senare så hoppade han en matning till och gick ner på 1 (ibland 2) matningar per natt! Så det hjälp mig verkligen, för ett tag så skulle han ju äta varannan timma, och jag som har skitsvårt för att somna sov typ 30 min på hela natten!!! Hoppas att det funkar bra med nattningen!!

fy vad hemskt med saccosöäcken!!! jag har varit försiktig med allt sånt där, alla tjocka filtar och kuddar och täcken osv. men nu sover iaf ted under sitt täcke (en fleecefilt i påslakanet) och med en tunn fast kudde (det är sånt hobbyskum typ, alltså som jättetunn skummadrass som jag har klippt till som kudde till han!) och det funkar ju bra!!!

hur gammal var bebben? men en saccosäck är ju extrem också om man jämför med kuddar och täcken osv, om bebisen försöker sätta i händerna och sträcka upp huvet för att få luft så sjunker ju händerna bara ner... men usch och fy vad hemskt!!!! kollade faktiskt på en igår på jysk då vi var där, men jag beslutade redan då att jag tyckte det var en sak för större barn och itne för bebisar!!

• jeng

hallon, herregud vad ni har konsoller! när jagv ar liten hade jag en 8bit, och ph hade en supernintendo då också... sedan dess har vi inte haft nån, så det här är den första på typ 20 år hahhaha!!

• jeng

och jag fastnade med singstar och guitar hero! nu ska jag nog natta mig själv och läsa lite mer i min bok. ph har tvingat på mig 1984, som han själv nyss har läst... tänte att ok då den är ju rätt kort och sådär så det går nog snabbt, men GUD vad TRIST och vilket jäkla språk den är skriven på... jaja... det är ju en sån däår bok som man bara bör ha läst i sitt liv så det är nog bara att kämpa på!

vt, snurrar lyckeli mycket? ted snurrar ju och lägger sig på mage och fortsätter sova ofta, därför har jag inte velat ha tjock kudde! det är ju säkert ingen fara ändå med en kudde, för SÅ tjocka är de ju trots allt inte... sedan har han ju ålat nedåt i sängen jämt när han vaknat, så därför ville jag inte ha honom under täcket heller. men nu har han slutat med det och vänder på mage istället och lyfter huvet o kikar på oss

• jeng

gaaahhh, sitter här och ska uppdatera bloggen! det är inte gjort på typ en månad, så det är en jäkla massa bilder att gå igenom och sen en himla massa inlägg att skriva också!!! har ju inte hunnit med nånting känns det som... men men, snart så!

• jeng

vt, hihihi, visst är det lyxlivet med router?? när man väl haft det så kan man inte klara sig med sladd sen!

åhh jag längtar till den 12e då vi ska till bvcc nästa gång. vi var den 3e dec sist, så det blir ju långt mellan besöken!! ted måste ha fettat på sig rejält den här gången! och idag har vi strl 80 i body för första gången!

• jeng

Vaccinationen som är nu vid 5 månader, är det spruta nr 2 av samma sak som de fick vid 3 månader? Tänkte eftersom Ted reagerade så dant på den sist... Vi ska nämligen på heldags studiebesök med jobbet dagen efteråt...

• jeng

Oj vad han har växt lillkillen!

Är det inte helt otroligt att bebisarna (iaf min) har växt 20 cm sen de kom ut??? Det är ju helt otroligt!! Och dubblat vikten har de gjort också!!

Och Gabriel, han har ju mångdubblat sin vikt!!! Det måste vara helt otroligt att få se den stora skillnaden, på gott och ont såklart!

• jeng

äääääääntligen är bloggen uppdaterad!!!

150 nya bilder på allt möjligt, och typ 20 nya inlägg eller nåt sånt. Jag har uppdaterat från 13 december och framåt!!

www.teddy.nu/blog

• jeng

bv, vi har ju inte vägt och mätt nu, men jag skulle gissa på 69-70 cm lång och lite drygt 8 kg.

• jeng

goshheidi skrev 2009-01-05 16:10:48 följande:

Jucea, vad söt Ted var i sin pepparkaksdress!! :)
    tack!!!

herre, det är bara 2 veckor sen jag stod och funderade över om jag skulle köpa strl 74 eller strl 80 i den, och nu blev det strl 80 och den är perfekt tajt nu haha. tänk om vi hade valt strl 74!! MEN hur mycket kan en liten kille växa på 2 veckor egentligen??
  • jeng

haha missh, jag tänkte det oxå, att oj väger han inte mer nu!!

• jeng

heidi, jag har haft mens 3 månader, men första månaden var det typ 5 droppar blod en kväll, sen ingenting (förutom symptomen). andra gången var det inga droppar alls alltså inget rött blod, men hade däremot rosa flytningar i en veckas tid. nu senast forsade det istället blod i 2 veckor!!! tjena... så det kan tydligen vara lite olika...

just det ni ville också börja med nr 2 ganska omgående, eller hur?? hur känns det tycker du? alltså är det nervöst inför en ny graviditet? Mådde du dåligt under första? och hur gick nu förlossningen? (förlåt alltså, men mitt minne är som bortblåst...)

jag känner mig lite nervös, men samtidigt så försöker jag inte låta det hindra mig från en till bebis!! men jag hade ju en pissgraviditet, och en utdragen förlossning (ja innan jag fick komma in, väl inne så gick det ju jättebra!) sen så kliptte de ju mig, och det börjar NU först kännas som att jag inte är trasig där nere... men samtidigt bättre klippa än spricka hela vägen!

• jeng

heidi, precis skulle skriva det. ÄL kommer ju FÖRE mens!! så det är ju inte ens säkert att man hinner se sin första mens innan man blivit gravid igen!

• jeng

jag kissade för övrigt just minus på ett test... suck!!! jag har verkligen varit "gravid" sista 2 veckorna... mår illa, tål inte stekt kött eller kaffe, sover 11 h per natt, osv osv.... inte så att vi har någon brådksa, men löjligt att man ska må så UTAN att vara gravid...

Svar på tråden Augustibebisar 2008