• jeng

Augustibebisar 2008

hallon:
    åhhh men det var ju inte så farligt! kanske man skulle packa in ungen i bilen och ta en sväng till stan idag också då! idag har jag dessutom min lilla pruttbil hemma, för ph ska köpa vattenrör till tvättstugan idag VI ÄR PÅ G med renoveringen! vänta bara!!!

vt:
    ted hostar och babblar och allt möjligt när han försöker somna eller när han precis har somnat (tro det eller ej) så jag låter honom bara ligga ett tag till. han får ligga själv sålänge han inte börjar grina menar jag, gör ju inget om de ligger vakna i sin säång en stund heller! ted låg nog en timma inatt medan jag låg och läste. han var supernöjd, pratade, skrattade, sjöng lite!!!

• jeng

MEN VA FAAAN??? Gaaaahhh!!!

Har precis läst igenom massa protokoll och skit ifrån jobbet för att försöka uppdatera mig på vad som pågår där egentligen. Blir så jävla irriterad och förbannad! Saker som är framarbetade under flera år, kommer helt nya tillfällig person och bara "nej sådär ska vi inte ha det längre, vi ska ha det så här"... Och bara ändrar... Jag vet inte, men jag kan ju se utifrån abra protokollen att jättemånga av ändringarna lixom inte är hållbara... Borde man inte reflektera lite mer innan man bara gör om för att göra om??? Tec så har de ändrat grafiska profilen, för att vi ska använda oss av en profil som mer liknar universitetets. Ja, det låter ju bra, men eftersom uni själva är så dumma att de inte tillåter oss att installera teckensnitten som ligger i unis grafiska profil, så hur ska vi då kunna följa den? Jo, nu löser vi det tydligen genom att min vikarie ska sitta och gå igenom alla dokument som skapas, för hon har fåt tillgång till teckensnitten...???? Hallå? Vadå ska hon jobba heltid bara med det???

Så jävla irriterad jag blir faktiskt, det finns hur mycket löpande uppgifter som helst att ta ta gi som ligger i kö, och sen lägger man energi på en sån sak, som uppenbarligen är ett fiasko... man skulle ju iaf kunna ställa sig frågan "varför har vi en egen grafisk profil" innan man bara raderar ut den...

Såna här dagar har jag god lust att komma tillbaka på heltid till jobbet bara för att förhindra att folk gör idiotiska saker som kommer att ge mig merarbete sen när jag väl kommer tillbaka!!!

• jeng

VT:
    Ja jag har ju nackdelen att jag jobbar med teknik och alla andra är skogsmullar och jobbar med utbildning... Lixom de har ju vettigt tekniskt sinne, men ofta så kan de ju iten tillräckligt för att se möjliga problem osv. Utan en idé kan ju verka skitbra, och de kan lixom sajna off på den. men då gäller det ju att personen som föreslår det har riktigt tänkt igenom menar jag!

Blev ju irriterad redan under min sjukskrivning, när det kom in 3 helt nya personer och bara skulle ändra på saker som vi har arbetat fram under flera år. Hetl plötsligt så fick man inte göra si eller så, bla bla bla... Istället så blev saker som de togs in för att göra liggande!! Nej, jag hoppas att de inte ger fast tjänst till nån av de som är inne just nu medan jag är borta, utan att jag får vara med och ta såna beslut efter att jag utvärderat vad som har skett... Jag menar, tas man in för att sköta vissa specifika uppgifter, då borde man göra det först, innan man hoppar på 27 andra saker som dessutom inte behöver ändras.

som tex så fick vi ju en marknadsföringsplan som krävde kanske 80% arbetstid för att klara av, trots att vi specificerat tydligt att man bar har 25% för marknadsföring. hur tror man att det ska kunna funka? lixom, det är ju dålig reklam för oss att sägga igång ett sånt stort jobb gentemot företag osv, när vi lixom inte har personal att upprätthålla kontakterna sen... hur bra verkar det???

nej... jag har ju försökt att släppa jobbet, inte kollat alls. men lixom... jag har väl tänkt mig att man har lite bättre styrning på det hela... men jag vet ju att alla har så fullt upp med sitt, att det är svårt att ha koll. urk, nej jag vill bara dit och rota upp allting nu! *suck*

• jeng

Adlibris skulle vara snälla och skicka mig en retursedel, så jag slipper betala returfrakten för den där boken som blev fel!

• jeng

VT:
    det går.... framåt! Ph håller på med vattnet nu iaf, drar vattenrör!! Ted grinar som jag vet inte vad, han är ju övertrött så det skriker om det! (humor, fattar du??)

snart kommer dom och ska visa nån städmaskin för oss också... suck orkar ju iten riktigt, men men... det är ju bara nån timma dom ska vara här. hoppas att ted har somnat då iaf!

• jeng

men SUCK!!! nu ringde de o avbokade... 1 minuts framförhållning... vad fint att man hållt sig hemma för det...

• jeng

trög kväll ikväll också, ted har fortfarande inte somnat... vet inte vd det är, men han verkar orolig på nåt vis... han kanske kände av stressen när vi kastade i oss mat och bar han fram och tillbaka för att fixa inför besöket... hoppas han får sova nu iaf, han verkar ha lagt sig till ro!

• jeng

nu har ted iaf somnat! han fick äta en gång till även om det inte fanns så mycket mat - trodde jag! men han verkade få i sig en del så han åt kanske inte så bra på förra matningen! efter det så grinade han 5 minuter och sen när han fick ligga på mage istället för rygg så tog han tummen och somnade typ direkt

Svar på tråden Augustibebisar 2008