• KaOl

Augustibebisar 2008

Här är jag med

• KaOl

... tycker synd om mig själv; ont i halsen o huvudet och imorgon är jag själv m alla barnen för det är studiedag *gnäll gnäll*.. Är nog lika bra att ta kvällsmackan o krypa i säng...

• KaOl

Lana: jaaa - här är underbart m alla fina parker!! Fast Göteborg är jättefint det med - kommer i alla fall ihåg någon fin park m djur i som jag var i när jag var liten (ajaj har sån huvudvärk så jag kommer inte ihåg vad det heter nu) Slottskogen?
    Ska ut i en park i em m alla kidsen o träffa syrran o hennes barn. Underbart väder o de behöver rasta av sig.
    Äsch så synd att du inte bor här - hade varit kul att träffas om inte annat . Är ni hemma igen?

VT: Oh vad du är duktig m ditt promenerande!

Carina: vad duktig du är med trotsiga Ebba!! Hihi vad bra du "lurade" henne att komma med

Lille: Jättemysiga bilder!

BV: Åh vad go han är, Gabriel! Verkar stortrivas i badet

mareld: Jag äter också Cerazette - fick en blödning efter en vecka, som höll i sig ca 5 dgr
    Underbar natt här förresten: MÅns åt kl 22, sedan 3.30 och sedan 6.30 (synd bara att storebror kom in kl 4 ) - skönt med tanke på att jag har smällande huvudvärk. Halsen är i alla fall bättre

• KaOl

lana: ja hojta gärna till nästa gång du är söderöver så kanske vi kan få till en promenix

guldring: kul överraskning!! skönt att de stora är friska igen.

sambon fyller ju år 29 nov (när vi ska ha dop o bröllop) funderar på att ge honom en tatuering för det har han pratat länge om..

• KaOl

zitrus: min syrras bebbe gjorde precis som din Grimm - det visade sig att hon hade fått hand-foot- and mouth disease och hade fullt m blåsor i munnen. Inte alls säkert att det är något sådant, men om det fortsätter kanske det kan vara värt att kolla upp om det är något i mun eller svalg som irriterar.

lana: Inte konstigt att allt känns jobbigt - det är en enorm förändring att få första barnet! Prata med BVC om det, de kan förmedla kontakt t psykolog. Vänta inte tills det gått för länge. och du - jag tycker att du verkar vara en toppenmamma *stor kram*

Amelie: oh vad det lät jobbigt m storebröderna . Du tror inte att de märker hur det påverkar dig när de säger att de skäms över Robin - och att det triggar dem till det? Barn kan vara riktigt grymma ibland (har märkt att stora tjejen här hemma är väldigt väl medveten om min ömma tår..). Sen kan jag tänka mig att de är stora tonårskillar som inte ska nedlåta sig till att tycka bebisar är söta. Vi har ju motsatt problem här - stora tjejen tror att hon är mamma och kan t o m läxa upp min sambo för att han gör saker på fel sätt m Måns (snacka om att det får igång mig ). Det är inte lätt att vara bonusmamma alla gånger, det ska gudarna veta!! *kramar om dig med*
    åååååååh... Kladdkaka... *dregglar*

Till er som går hemma med flera barn - Snart? Guldring? Wiem? - har ni alla barnen hemma hela dagarna? Ni borde få Nobelpris i så fall!! Jösses, haft alla 4 en hel dag själv nu och är helt slut!!!! Iofs har jag haft en jobbig huvudvärk hela dagen, men ÄNDÅ!!! Hur kul känns det på en skala att inte orka med sina barn?

• KaOl

Amelie: Vi har haft städhjälp varannan vecka fram tills för någon vecka sedan? Kändes superlyxigt att komma hem och hela huset var rent o fint! Nu har vi sparat in på det när vi är föräldralediga, men när vi börjar jobba igen kommer vi definitivt att lägga pengar på det igen. Hihi det har förresten fått en oväntade effekt - nu har jag blivit så bortskämd med att golven ska våttorkas att jag har börjat göra det varje vecka! Städar alltså noggrannare nu än innan vi hade städhjälp

mareld: nämen fy så jobbigt att ni ska försöka rätta in er efter D!!!! Han borde verkligen, precis som du, mer rätta in sig efter Julias tider!! Fråga honom om han inte tycker att det är synd att missa så mkt av Julias vakentid (och din - om du ska orka ta hand om lillan!).. Skönt att höra att han verkar vara så gullig och månar om dig o fixar massa saker när han är hemma! Ett tips om du vill bjuda på "hembakat"; i frysdisken finns olika smulpajer som du kan "bygga" (man häller först en påse m frukt i formen o sen en påse m smuldeg över).

VT: vi använder ju Grobag och då räcker det med att de har body eller (om man har så kallt som vi har i sovrummet) pyjamas utan fötter - men det blir ju eg lite samma koncept som sovpåse, bara tjockare!!

jucea: håller med Mareld!! Du är ju trots allt hemma för att ta hand om Ted! Om du renoverar eller städare eller handlar eller vad du gör så är det ren bonus faktiskt!! Fast förhoppningsvis skojade han ju bara?

Ang babysim så kommer vi inte att gå i någon sådan grupp, däremot tänker jag gå och bada m Måns någon gång i veckan. Gick på babysim m storebror så jag har ju fått lära mig en hel del av vad de gör (naturligtvis missar man den sociala biten o sånger etc - men som livet ser ut nu så tror jag inte det funkar att boka en fast tid i veckan, tyvärr!)

jaha.. jag som var så glad över att bara ha ett kg kvar - nu har jag gått UPP ett kg på en vecka ? hmm.. Lagom t bröllopet lär jag alltså väga +8 kg om det fortsätter åt det hållet hahaha

• KaOl

oj.. det blev visst låååångt.. sorry!! (och ändå fortsätter jag )

Oh vilken lugn o skön dag - bara Måns o jag hemma tills jag ska hämta de stora! Ska gå ut o gå en lång runda i det underbara vädret!

Zitrus: jag märker definitivt skillnad på dagarna, njuter hela dagen av att det är fredag och att jag ska få ha min älskling hemma hela helgen, vi äter lite godare än annars, ett glas gott vin osv..

• KaOl

zitrus: kanske är därför du inte känner av helgen så tydligt? här ligger det liksom i stämningen i luften - de stora barnen o sambon njuter av att det äntligen är fredag o det smittar av sig t mig

skönt att de har en misstänkt - fy så obehagligt m mord

• KaOl

ingen pms här men väldigt lättgravid...

har oxå hört att man blir lättare gravid efter graviditet o mf

• KaOl

mareld: jaa visst är det svårt att komma på bra saker - och när man lämnat bort alla bra tips så ska man själv hitta på något!!!

miss h: vi har inte heller lämnat bort måns! (ja hans pappa har jag så klart lämnat honom med, men det räknar jag definitivt inte som barnvakt )
    härligt att det funkar bättre för R m elton, som mamma måste man backa ibland trots att det kanske är den lättaste utvägen att man själv gör en sak

VT: hihihi ja förton barn är många barn kul att du hade kul på din utekväll - man behöver lite sånt.. men hallon m smör??? jag vet inte det ja? om man inte blandar i mjöl, socker, nötter o gör en paj förstås.. mmm vad gott!

jucea o lille: åh avis på bebisar m så bra nattsömn.. måns har ätit minst varannan h i natt..

Svar på tråden Augustibebisar 2008