vi kommer att tillbringa kvällen hemma, bara familjen - efter bröllop, svärisarna här en månad + kräksjukan över jul känner vi att det blir alldeles lagom
Tänker köra icas nyårsmeny www.ica.se/FrontServlet&state=mat_recept_dynamic&viewid=1339471 (den översta, med kött och skaldjurssallad) fast till efterrätt blir det mandelmusslor, pepparkaksglass och varma björnbär istället. Och så ett gott vin till det!!
Ang potatis: vet att dietisterna och logopederna på habiliteringen sa att många kunde ha problem m den konsistensen, att det eg var bättre att vänta lite med den. Ett tips kan också vara att blanda ut m morot eller palsternacka som inte har så "tjorvig" konsistens
Jag har gjort alla puréer själv t måns hittills, funkar bra; hittills är sötpotatis eller päron favoriter tror jag (men det är ju inte dumt att vänja dem även vid burkar - är ju sååååå himla smidigt att ha med sig!)
han har inte heller testat att dricka vatten - eftersom jag helammar (förutom 2 tsk smakisar t lunch) så får det bli drycken!
vet inte hur mkt mer dator det blir för mig idag - så om jag inte kommer in mer får ni ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR!! Hoppas att alla får det riktigt bra - och njut av alla goda nyårsmenyer ni har beskrivit *drägglar för fullt
*