• KaOl

Augustibebisar 2008

kesso: nä, vi har inte varit speciellt mkt ute bland folk - tror att vi blev smittade av några kompisars dotter som var sjuk en vecka innan tjejerna blev smittade. Enligt smittskyddsenheten kan det i alla fall smitta så länge (blev tvungen att ringa dem - tjejerna hade hjälpt till att göra köttbullar 2 h före de blev dåliga och vi ville veta om vi behövde kasta dem, som tur är funkade det bra bara vi hettade upp dem ordentligt, alltid något )

vt och hallon: ta hand om er nu och ta inte ut er, då blir ni bara sjuka igen!

Vt: jaa, visst är näsfrida en underbar uppfinning!!??

• KaOl

kikar in som hastigast o kollar läget... usch så många stackare som är sjuka krya på er!!

vi har ikeas billiga - funkar kanon!

nej, nu ska jag hjälpa maken i köket - vi firar ju en månad som gifta idag ju, så det får bli gotte-mat ; oxfilé, klyftpotatis, rostad sötpotatis, grillad halloumi... och så jordgubbar doppade i vit choklad efteråt! MUMS!!!!!

• KaOl

vi kommer att tillbringa kvällen hemma, bara familjen - efter bröllop, svärisarna här en månad + kräksjukan över jul känner vi att det blir alldeles lagom
    Tänker köra icas nyårsmeny www.ica.se/FrontServlet&state=mat_recept_dynamic&viewid=1339471 (den översta, med kött och skaldjurssallad) fast till efterrätt blir det mandelmusslor, pepparkaksglass och varma björnbär istället. Och så ett gott vin till det!!

Ang potatis: vet att dietisterna och logopederna på habiliteringen sa att många kunde ha problem m den konsistensen, att det eg var bättre att vänta lite med den. Ett tips kan också vara att blanda ut m morot eller palsternacka som inte har så "tjorvig" konsistens

Jag har gjort alla puréer själv t måns hittills, funkar bra; hittills är sötpotatis eller päron favoriter tror jag (men det är ju inte dumt att vänja dem även vid burkar - är ju sååååå himla smidigt att ha med sig!)
    han har inte heller testat att dricka vatten - eftersom jag helammar (förutom 2 tsk smakisar t lunch) så får det bli drycken!

vet inte hur mkt mer dator det blir för mig idag - så om jag inte kommer in mer får ni ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR!! Hoppas att alla får det riktigt bra - och njut av alla goda nyårsmenyer ni har beskrivit *drägglar för fullt *

• KaOl

lana: håller tummarna för din kusin o hennes minibebis!! hoppas allt går lika bra som för gabriel!

glömde: vi ska byta internetleverantör så det kan hända att vi inte har ngt nät från imorgon o upp till 10 dgr.. hur ska jag klara mig utan er *snyft*

• KaOl

amelie: åh fy så hemskt . Och så gammal som 2 år!!!! trodde man kunde slappna av efter 1 år.. *ryser*
    Håller med om att jag hade blivit jätteledsen om inte J firade nyår m mig - och helkokt om han inte hörde av sig vid tolvslaget!!

• KaOl

vt: vi har ett fadderbarn i columbia men funderar på att även bli världsfadder (eller vad det heter), ge lite till flera.
    ett tips är att anmäla autogiro - då märker man inte ens att pengarna dras

• KaOl

snart: usch, jobbigt m händerna . Har du varit hos läkaren???

konstig natt här: måns somnade kl 21, ville inte äta (han är lite lustig - om det bara gått ett par timmar sedan han åt ska han minsann inte äta!), vaknade 22 och åt. kl 23.30 vaknade han o var jätteledsen för han var så täppt i näsan. efter ca en halvtimme hade vi fått rätt på det *tack gode gud för näsfrida* och han somnade om m nappen. Fick stoppa i nappen några ggr under natten men han sov ända t kl 8! utan att äta (jag vaknade en kvart innan av att sängen var dyngsur för att jag läckt ). Sedan åt han så mkt att han spydde ner HELA mig, sig själv och sin pappa - bara för honom o pappa att hoppa i badet (jag tvättade av mig o hoppade i säng ) - kl 9 kom en nybadad mysig bebis ner t mig i sängen igen o somnade om m nappen - och sov till kl 11!!!! jösses!

• KaOl

jucea: fy vad trist m Phs drickande förstår att du är irriterad o förbannad! hoppas du hade det bra förutom det!

• KaOl

mareld: skaldjur... åh gud så gott *drägglar*
    vad är det för nattblöja ni använder? måns lyckas kissa ner sig var och varannan natt så jag tar tacksamt emot tips!!

stackars måns har blivit lite hård i magen av de senaste smakisarna så idag var han såå jätteledsen helt otröstlig i över en halvtimme (låter ju inte så mkt nu när jag skriver det, märker jag, men han skriker typ ALDRIG mer än några minuter så för oss var det länge..).

vt hihihi jaaa det ryms mkt spya i den lille killen (hohoho ni skulle ha hört J... det rann spya ner över hans bröst, mage och vidare neråt till de ädlare delarna.. han var helt förtvivlad. gissa om jag skrattade )

• KaOl

mareld: anv redan nr 4, men de läcker (oftast om han ligger på sidan, tror jag..). byter blöja om det är mkt kiss i den men den kan tyvärr mkt väl läcka ändå . såååå himla drygt att behöva väcka en sovandes bebbe för att han är helt blöt!!!!!!

var ju också tvungen att göra dn-testet; hela 4 poäng *vissel o jubel hahahaha*

börjar fundera på att byta t sittdelen, börjar bli lite trångt i liggdelen , men avvaktar ett tag.

• KaOl

Lina S: fast jag tycker att den skånska kylan är mkt värre än den norrländska; min mormor bodde utanför umeå, och nog tyckte jag att -5 här var värre än -15 - så jag tycker nog att vi kan få gnälla lite vi med hihihi

• KaOl

lina s: mmmmmmm - stekt eller grillad halloumi är helt underbart gott! jag och J har fått totalt dille på det och bara MÅSTE ha det till vår köttbit på lördagskvällen (inte alls vanemänniskor.. nää då )

tycker oxå det är mysigt att göra puréerna själv!!

hihi jaa - sing star är kul

• KaOl

vt: nej - halloumi är mer som gummi i konsistensen och smakar lite lätt getaktigt.. och ändå är det helt helt underbart

lina: hihi var det lallerstedts sås? har oxå ätit den - jättegod men OJ så fet

• KaOl

Måste bara varna alla för att sätta sina bebbar i saccosäck om ni inte är där - en i en annan tråd jag är med i har en kompis som hade satt sin bebbe så och den hade lyckats vända sig. de hittade den helt livlös. som tur är fick grannen igång den igen, och sedan kom ambulansen på 4 min, så den klarade sig, men FY så hemskt!!! Har för mig att det var ngn här som brukar använda en sådan???

• KaOl

pling: min bvc-tant säger att när de blivit så stora att de själva vänder över t mage så är det lugnt - då klarar de oxå att vrida undan huvudet. enligt henne borde du alltså inte behöva oroa dig! har dock läst att när de börjar sova på mage så ska man inte ha så tjock kudde. Ingen aning och var gränsen går mellar tjock o tunn kudde

ang saccosäck - det är ju lugnt om man bara inte lämnar bebben där!

suck, skitdag!!! kom upp imorse och då satt äldsta dottern själv m måns i knäet. Borde ju inte vara några problem, hon är ju 11 år, men tyvärr så lyder hon inte alls utan gör vad hon känner för med honom. Imorse satt hon m honom längst ut på knäet och han gungade hejvilt fram och tillbaka (har börjat m det efter han fick hoppgunga, han tycker det är jättekul - men han är inte helt lätt att hålla då) så att hans huvud var någon dm från vårt soffbord (SKARPA kanter). jag blev jättearg på J som lät henne sitta så utan att han var nära. Blev så arg att jag ryckte åt mig Måns o gick ut o gick - så tack vare det har jag nu över 17000 steg redan. Inget ont som inte har ngt gott m sig alltså

• KaOl

också jättenojjig för PSD - måste kolla Måns m jämna mellanrum!!

vt: cornflakes i smulpaj blir jättegott! och håller m om router och trådlöst nätverk! underbart!!

• KaOl

kesso: styrkekram! förstår att ni har det jobbigt skönt för din svärfar att inte behöva lida mer dock

Svar på tråden Augustibebisar 2008