• KaOl

Augustibebisar 2008

ted!!! grattis på namnsdagen!!

• KaOl

god morgon!!

men i mat får man väl använda komjölk? det finns väl t ex i ersättning. som dryck ska man vänta däremot. undrar mer över all gluten i mannagryn; ska man inte införa det mer successivt helst? Syrran fick infon från sin bvc att numera är det ok att ge vanlig "normalsaltad" mat till en bebis på 8 mån - vet dock inte hur det är m de små. Socker kommer jag i princip att undvika helt lääänge (oscar var ett par år innan han fick godis första gången och inte verkar han ha tagit skada ) men jag måste erkänna att jag inte är så uppdaterad på senaste matrönen- ska på info i dec.

Snart: kul att dopet gick bra men synd att din mamma missade det - förstår att du är irriterad på dina syrror

örk måns är lite förkyld, så nu är kaskadspyorna tillbaka igen. fick en rakt i ansiktet när jag ammade inatt?

dags för bvc och spruta - usch vill verkligen inte ut i det här grå, regniga vädret

• KaOl

tillbaka från bvc: 7070 g och 62 cm - stora killen . sprutan gick bra men han blev lite ledsen (mamma oxå ) men nu är han helt slut och sover som en stock.

snart: grattis till byxorna!

• KaOl

Lina S: Skönt att det gick bra på bvc! wow vilken stor kille, Sam!

VT: usch jaa - hatar när de små mår dåligt. Han fick hög feber igår kväll; en bra bit över 39.. Stånkandades och låg o gnydde tills han fick en alvedon. Kvällen blev lite gnällig men sedan sov han 6 h i sträck, åt vid 4, och nu sover han fortfarande!!! Kändes liiite varmare än normalt men inte alls ngn hög feber nu. Skönt! Lillskrutten..
    Han ligger förresten en liten bit över normalkurvan för både vikt o längd, men inte mkt - killlar är större än tjejer redan från födseln . Däremot är det lustigt att han är så pass lång; jag är iofs 168, men hans pappa är bara 170!
    hihiihi - min store kille vägde vid samma ålder 7830 till 62,5 cm.. Snacka om Buddha!

Amelie: oh herre jösses vilken energi du har (släkt m Duracellkaninen?? ) 21248 steg!!
    Vi måste (vill!) också köpa ett nytt regnskydd - har Emmaljungas och det är totalt värdelöst. Inte nog med att de har en enda strl, som passar både syskonvagnar o vanliga - de har dessutom monterat en dragkedja på ovansidan, vilket gör att det läcker in vatten. När jag är ute måste jag spänna fast skyddet för att det inte ska fladdra (jamen det blåser ju ALLTID här ju!) och ha en plastpåse under där dragkedjan sitter. Vansinne! Någon som kan rekommendera något bra?
    Ojojoj vad jag har nojja ang frisyren!! Lutar mkt åt lite halvlöst typ www.familjeliv.se/hem/kaol/gallery/phpiemmvw.jpg eller www.familjeliv.se/hem/kaol/gallery/phpo6aljf.jpg
    Tittar gärna på bilden - tacksam för alla förslag!

If Only: har nog också missat att hälsa dig välkommen??? Välkommen hit i alla fall ! Oj jösses vilken traumatisk upplevelse du varit med om. Skönt att det gick bra till slut!!

• KaOl

jucea: ja, kanske ska leta efter ett begagnat sådant? hihi tänk att vissa saker faktiskt VAR bättre förr
    Verkar ju vara en bra test med den där pölen - hade vi gjort så så hade Måns fått bada samtidigt m promenaden kan jag säga hahaha

• KaOl

vt: jättefin du var på bröllopet - och vad duktig du är som ha gått ner så mkt *impad*.
    ska t frisören idag el imorgon o snacka m henne

• KaOl

zitrus: åh ja, jag vet! ena dagen tycker jag det ena, andra det andra *velpotta*!! Får nog prata m frisören o be henne se vad jag kan passa bäst i

vt: det är ju det jag säger - är så himla impad av hur mkt du gått ner!!!! Helt otrolig viktnedgång på så kort tid. Håller med om att gå-tråden är kanon

• KaOl

heidi: åh gumman, fy så sorgligt!!! *stor kram*

• KaOl

mareld: tror att du tänker rätt (eller i alla fall likadant som jag )! åtminstone är det vad jag alltid hört på bvc och även från dietister jag jobbat med - att msn ska vara lite försiktig m sött innan de fått kläm på t ex potatis, morötter, palsternacka osv

Svar på tråden Augustibebisar 2008