• KaOl

Augustibebisar 2008

en flaskfråga: hur mkt ska man räkna att de äter om de enbart ska äta utpumpad mjölk i flaska? och hur mkt äter de om de enbart får ersättning?
    försöker planera inför bröllopet.. han har ju fått flaska några ggr men bara som "topping" (bra uttryck jucea ) så vi får ju testa innan så klart

• KaOl

vet ni vad jag har gjort? varit på massage+ansiktsbehandl och färgat fransar o bryn (hade ett presentkort sedan min födelsedag). bara blivit ompysslad i nästan 2 h!!! sååå underbart!

• KaOl

Vilken natt!! Måns åt kl 22, somnade och vaknade till vid 3 - när jag stoppade in nappen somnade han om och sov t kl 6!!!! 8 h utan mat; första gången det händer!! Så skönt!
    Idag är han lite förkyld, stackaren; hostar o nyser. Han blir väldigt lättspydd när han är snuvig så jag fick en rejäl kaskadspya rakt i ansiktet när vi låg o myste i sängen. Fräscht!! Upptäckte precis att jag har kvar lite i håret för det var alldeles hårt på ett ställe... hihihi tänk innan man fick barn om någon hade sagt att man skulle gå omkring m spya i håret (eller få ngn annans spya rakt i fejan för den delen..) utan att totalt flippa ut..

har alla börjat m smakisar (eller mer)?. Jag tänkte vänta t Måns är 4 mån och sedan enbart köra smakisar ett par månader - inte börja m puréer som måltid förrän han är 6 mån. Fler som tänker så?

• KaOl

vt: hihihi jaa happy spitter kan man verkligen säga - han la av ett bländande leende medan jag som bäst torkade av ansiktet med första bästa sak (mitt nattlinne!) jag ryckte åt mig. Så jag förlät honom såklart omedelbart *förälskad*

• KaOl

Rimfolina: fy farao - det är verkligen inte rättvist att någon ska behöva uppleva en sådan sak!! Vad go hon verkar vara, din svägerska. Enormt stark och med en otroligt positiv livssyn. Hoppas att de snart får ett + igen och att allt går som det ska den här gången! Naturligtvis kan ingen annan bebbe ersätta Vilmer, men ändå..

• KaOl

lille: men vilken idiot!!! klarade inte att se héla klippet!! snacka om risk för skador i armar o ben!!

amelie: vad jättefin du var!! hur länge sedan är det?

nu snöar det här med!

• KaOl

Barnlediga i helgen (eller ja, nästan... Måns är så klart hemma!)! Sista helgen innan vi gifter oss! hihi spännande! Skönt att kunna få lite extra tid att fixa sådant som måste göras - och att bara rå om varandra. J's föräldrar kommer från Portugal på onsdag och ska vara här en månad. Lite nervös för hur det kommer att bli med tanke på att jag nu går hemma hela dagarna - och J inte är här. Men det ska säkert funka, har ju gjort det hittills!

nej dammsugaren kallar..

• KaOl

vt: känns som om jag har saker o ting under kontroll - och det gör mig nervös . Börjar bli helt stirrig - hur ska jag vara om en vecka, sista kvällen innan!!?? (och dessutom försöka verka normal inför svärföräldrar o barn )

om ni har tid o lust kan ni gärna kolla om jag missat något:
    brudklänning +underkläder, strumpor, skor t mig
    m2b kläder o skor
    barnens kläder o skor + lillemans dopklänning
    festlokal, mat, tårta, dricka etc efter maten
    festhäften, inbjudningskort
    spelat in 5 skivor m blandad musik (kör ju budgetvarianten)
    bestämt frisyr + har frisörtid
    har koll på blommor t mig, barnen, m2b och bestman (tärnan får bära den finaste blomman - lilleman )samt bordsdekoration (även testat den idén jag hade för bordsdekorationen)
    bokat tid för att fixa naglarna
    RINGEN!! (+putsat upp förlovningsringarna)
    Bordsplaceringen klar
    Marschaller inköpta (ska ha sådana vägen mellan kyrkan o lokalen)
    Musiken + psalmerna i kyrkan bestämt
    Valt texterna som ska läsas i kyrkan
    Toastmaster utsedd
    Hindersprövning o namnändring inskickad

• KaOl

miss H: vad söt han är, Elton! riktig goding

• KaOl

vt: bra tips m cd-skivorna!! en kompis ska fotografera. rispåsar fixar min syrra/tärna..
    bra att du påminde om tacktalet! blir nog tyvärr så att det faller på min lott - jose (vilket kom-ihåg du har!!!) hatar att snacka inför folk!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008