• KaOl

Augustibebisar 2008

idag har varit full fart; fikat m syrran, promenerat, bakat m L (dock inte kanelbullar, vt , utan smörgåsbullar. Men OJ vad de blev goda m smör o ost på!!! jösses vilket skrikanfall måns fick just som det var dags att baka ut bullarna; skrek o skrek i en halvtimme! sedan bara slutade han o satt go o glad i babysittern o pratade och log. skumt. (och degen blev inte helt lättarbetad av att behöva vänta en halvtimme )

Måns har börjat vända sig mage t rygg och kämpar på för att komma från rygg t mage (men kommer bara till sidan - sedan ligger han och "svär" och kämpar på så han blir högröd i ansiktet. sedan 2v griper han aktivt efter saker o tar dem t munnen; ser så mysigt ut!

nej nu ska jag fixa mysmiddag - 2-årig förlovningsdag idag!!
    (tur att jag tog bort stygnen igår hahahah )

• KaOl

Precis tillbaka efter morgonbesök i kyrkan kl 8.00 (pust!) - vi gick igenom hur bröllopet och dopet ska gå till *LÄNGTAR!!*. Måns skötte sig exemplariskt och låg och pratade högljutt m fönsterna och taket (hmm? såg han något som vi inte såg?? ). Lät som om han sa "Heja heja", lillgubben

Därefter till vc för influensavaccin (150 kr kostade det här, Jucea). jag gick in först och då satt J med Måns i väntrummet - när jag kom ut upptäcker jag att ungen bredvid har vattenkoppor!!! SUCK!! varför ser inte män sådana saker. Tog raskt med mig Måns därifrån, men nu är det bara att hålla tummarna; det är ju ett luftburet virus med inkubationstid på upp till 3 v, så har vi riktig tur så är han sjuk lagom t dop/bröllop . Hoppas verkligen han slipper, han är ju så liten fortfarande!!!

vt: hihi de är väl för söta när de håller på o slaskar på det där koncentrerade viset . Måns brukar kombinera det med högljutt prat!!
    hmm.. jaa.. det blev mys m god gryta m räkor och lite bubbel o så - men sedan tyckte Måns att han behövde tanka mammanärhet, så mer än så bidde det inte! attans unge

miss H: Nää det var inte särskilt kul - rygg o nacke mådde inte så bra av det. Hoppas att det planar ut lite för E!!

• KaOl
    Svar på #1561
    jaaa ska bli så himla mysigt - trodde jag aldrig att jag skulle få vara med om eftersom J tidigare svurit på att han ALDRIG skulle gifta sig!!
    hihi måste nog satsa på vattenfast smink - vi höll på att börja gråta båda två fastän det bara var övning
    (lovar att jag kommer m bilder )

Heidi: Hoppas på att du har rätt - de var ju faktiskt inte inpå varandra så det går säkert bra
  • KaOl

Heidi: sådan "kostym" som din Felix har ska min Felix (måns felix ) ha på festen efter dopet!! den är sååå söt!! hihi min lille har lika mkt hår som F - det är så gulligt tycker jag (fast alla undrar om han är en liten flicka. hmmm..)
    sjutton oxå att jag hade rätt ang viruset; ibland är det bättre att ha fel! Fast förhoppningsvis klarar han sig ändå!

Miss H: nej, man är så klart lika lyckliga ändå - men jag har ju varit gift innan och på ngt vis känns det så knäppt att jag har varit det - och sedan kanske inte skulle vara det m mitt livs kärlek!! (tyckte nog J oxå - det var han som frågade, och faktiskt helt utan hintar från min sida )

nej, nu ska vi snart packa ihop oss; J bjuder på lunch!

• KaOl

mareld: ååååååååh vad avis jag blir

• KaOl

heidi: håller tummarna för att det inte är något m örat!!

Är det fler bebbar som helt plötsligt blivit mer skrikiga? Måns har aldrig skrikit spec mkt, bara lite när han är hungrig - nu kan han skrika upp till en halvtimme i streck och är då helt otröstlig. Ingenting funkar!!! Det här händer 1-2 ggr per dag och har gjort det några dagar nu. Jättejobbigt . Till slut lyckas man få honom att sluta och så somnar han... Tolkar inte det som magen, men blir banne mig inte klok på det!

• KaOl

Vilda Tiger skrev 2008-11-06 09:55:00 följande:

KaOlÄr de inte tremånaderkrisen då?
    ja jag lurar på om det kan vara det... Och inte lyckas pappa trösta heller - det som funkat så himla bra fram tills nu
  • KaOl

godmorgon!!
    Vet ni... Nu väger jag 0,1 kg UNDER "före-vikten" . HURRA!! (tack stegräknartråden, bidrar nog till att det börjat minska igen!!!)

• KaOl

pust - slut i rutan!! Intensiv dag; först tandläkaren (ensam m Måns!), sedan lite shopping inför bröllopet, sedan lunch m kollegorna, därefter hem för bakning (sörens glutenfri deg - snacka om KLADD!!! men gott blev det), nu matlagning o sen myskväll..

Svar på tråden Augustibebisar 2008