Augustibebisar 2008
Godmorgon!!
Idag vankas det fika m syrran och sedan en långpromenad!
Hur kommer ni att göra m stegräknaren - faktiska antal steg eller använda Juceas omvandlingssida för att tillgodoräkna sig steg för andra aktiviteter?
Godmorgon!!
Idag vankas det fika m syrran och sedan en långpromenad!
Hur kommer ni att göra m stegräknaren - faktiska antal steg eller använda Juceas omvandlingssida för att tillgodoräkna sig steg för andra aktiviteter?
tack alla igen för att ni skriver snälla saker om min klänning
. Är i alla fall själv helt förälskade iden
Hallon: Min son är ju bara här varannan vecka, men han har nästan bäst hand med Måns av alla barnen, trots att tjejerna ju är här hela tiden. Hur är L i sitt sätt? E är väldigt intensiv, håller på o petar på M hela tiden, pratar högt o stirrigt osv o då blir Måns förtvivlad till slut. L men framförallt O är mkt lugnare i sättet, och det funkar bättre. Sedan håller de inte honom så mkt, just för att han ofta hamnar i obekväma ställningar då utan umgås mer m honom när han sitter i babysittern eller ligger på golvet så de kan ligga bredvid. Skulle inte riktigt våga låta någon av barnen gå o bära M; han väger så pass mkt o kan ju helt plötsligt kasta sig åt ngt håll o blir då svår att hålla..
kanske My gillar om L har henne liggande på magen i sitt knä? då kan hon ju se sig omkring samtidigt, och L kanske inte spänner sig? (iofs ser de ju inte varandra i den ställningen - men de kan de kanske göra när de ligger ner bredvid varandra istället?)
Suss: hihi hittills är stegräkningen faktiskt rätt upplyftande - kommit fram till att jag nog far runt som en skållad råtta eller något, för UTAN promenad (mer än till o från bilen vid fikan) är jag redan uppe i 4400 steg idag
vt: jaaa det undrar jag med
. Ska i alla fall fixa håret hos frissan men vet inte hur; lite inne på antingen svinrygg eller bara till häften uppsatt o resten löst? men jag är öppen för förslag
Godmorgon!! Måns har sovit kanon inatt, bara ätit en gång och sov sedan till kl 8 - underbart!
Idag blir det en massa bröllopsplanering (hjälp! om 4 v är det dags!!!), lång promenad och så ska vi till mammas grav o sätta blommor (det blir lite av våra fina solrosor, vt
)
luzor: håller med - vissa dagar får man till fler steg, men att nå upp till Amelies, vt's och hallons 16000 och fler steg - det lär nog inte bli så ofta
Men vi får ju lägga ambitionen på rätt nivå utifrån våra förutsättningar; det viktiga är ju att man rör sig!!!
(fast jag ser nu att Snart lyckats - och då ska banne mig jag oxå göra det
)
BV: Usch så hemskt!!
VT: fast jag hade Oscar MYCKET i bb-sele och han har aldrig haft några problem m höfterna. Många av mina kompisar har oxå använt den utan problem (faktum är att ingen jag känner till fått några problem). Så du behöver nog inte vara så orolig och ha dåligt samvete för lilla Lyckeli!
jucea: vad fint ni gör det!! kanon!! och vad fin natur ni har runt er *AVIS!!!!*
luzor: hade nog låtit henne vara hemma - jag har haft maginfl samtidigt som bebbe o det är ingen hit.. snacka om uttorkn(jag ammade)
miss h: hihi det låter som min oscar ju - vägde 3690 när han föddes o 10 kg när han var ett halvår? han höll också på o snuttammade så där som e gör hela dygnet
vt: vi tänker också vacc oss - inte kul m 4 barn om vi alla blir sjuka samtidigt
jucea: ,men du måste ju få avgöra själv om du vill ta sprutan??? man blir ju så himla sliten efteråt dessutom? Ph kan ju avgöra om HAN vill vacc sig eller inte (men det är ju inte heller kul m förlorad arbetsinkomst, karens etc..
)
hallon: usch din stackare
hoppas att det går snabbt över!
Luzor: usch, din stackare - du oxå!!! hoppas hon snart får gå