• KaOl

Augustibebisar 2008

det är ju absolut inga problem att ge dem frukt först, magen har ju definitivt inga problem m det. Men det kan vara lite trixigt att få dem att äta mat som är mindre söt om de har fått smak för sött först - därmed inte sagt att detta gäller för alla barn eller att det är ett MÅSTE att inte börja m sött. Bara att man kanske får det enklare om man börjar m rotfrukter o grönsaker!

• KaOl

miss h: vad go han är, din lille buddha!! hur mkt väger han nu?

• KaOl
    MissHellen skrev 2008-11-11 15:44:19 följande:
    tack tack Ja, Sist vägde han ju 7,2 så lite mer än de Vad väger din krabat nu då?
    hmmm men måns väger ju 7070 g nu på 3-månaders kontrollen, så då är det inte spec mkt som skiljer!!
  • KaOl
    MissHellen skrev 2008-11-11 15:47:55 följande:
    Nä, men då var de ju inte mycke Inte alls.. Är Måns oxå så tjock som Elton eller?
    hmm.. ja helt smärt är han ju inte *räknar vecken på benen.. en, två, många *
    lagt in en bild www.familjeliv.se/hem/kaol/gallery/php2x2pw6.jpg
  • KaOl

snart: vilka jättefina barn du har!!!
    jag brukar använda orange öronproppar fr apoteket när jag har sovmorgon (helt omöjl i detta hus annars )

• KaOl

Mareld: fast det är inte pga Måns jag behöver öronpropparna - det är de stora barnen som far fram som en elefanthjord.. ,-)

• KaOl

vt: jamen precis!! frukt efter maten är ju bara nyttigt och definitivt ngt jag kommer att ge måns. däremot, som du skriver, vänta lite innan de smakerna introduceras. godis o sånt kommer jag däremot att vänta med så länge det går (tills måns upptäcker att de andra stoppar i sig spännande saker ).
    min bvc har sagt samma om smakisarna + att man helst inte ska torka/skrapa av maten som hamnar utanför munnen direkt - den lär dem att jobba bättre m läppar o tunga

snart: du uttrycker precis det min luddiga hjärna inte klarade av

kesso: kul att höra från dig. skönt att amningen går bättre - hoppas att du själv kan må bättre nu också!! hur går det med hans ryckningar? medicinerar han fortfarande?

hallon: hihihi så gör vi också.. resonerar som så att vi ju har ansvaret att lära dem hur man SKA göra.. sen att inte vi klarar det..

• KaOl

kesso: skönt att ryckningarna blivit bra!! jo, vi liggammar på natten.
    allt bara bra här! fullt upp m bröllopsförberedelser - vi gifter oss om 2,5 vecka *HJÄLP!!*

• KaOl

Miss H: åh stackars gumman - du måste vara helt slutkörd!! har ju inte kunnat få så mkt avlastning som du skulle behöva. R måste nog försöka hjälpa dig så att du får sova ut någon gång per vecka - om inte annat kanske det funkar att gå ut m E i vagnen??? Om du fortsätter att må kasst så kontakta bvc - kan ju vara en depression, eller att det håller på att utvecklas till en depression, och då är det bättre att få hjälp så tidigt som möjligt. Glöm inte vilken supermamma du är!! Jag har ju själv varit i din situation med bebbe som ammar hur ofta som helst, och vet hur överj-ligt kasst man mår. Du behöver avlastning!! Ni kanske får ta några dygn och försöka bryta småsnuttandet? R måste hjälpa dig då - kanske t o m ta ledigt från jobbet för att ni ska orka.
    Kanske även kan be din mamma eller mormor om hjälp att ta E lite dagtid så att du får en stund för dig själv??
    Stor kram - vet precis hur du har det!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008