• KaOl

Augustibebisar 2008

Svar på #691
    Den var jättesnygg ju! *vill ha*
  • KaOl

en bh-fråga: är det någon här som använder amningsbh m bygel?? jag vet att jag fick problem av det när jag skulle amma sonen, fick nästan mjölkstockning, men nu har i alla fall min produktion stabiliserat sig rätt så bra. undrar om det är ok att använda det då? ger ju lite bättre stöd..

• KaOl

Lina S skrev 2008-10-22 18:47:19 följande:

Kaol - jag såg att vi hade samma gardiner !
    hihi jaa - bra smak

måns är lik mig över ögonen o på händerna, annars är det mest pappa
  • KaOl

lana: ja jag funderar på att testa till bröllopet...

hallon: ska försöka fixa in bilder från när jag var liten så får ni avgöra

• KaOl
    Svar på #732
    ja jag ska ju det . Fast det är nog läge att testa någon dag före - snacka om att förstöra allt genom att få mjölkstockning!

Hur mår du idag förresten? Känns det lite bättre när du inte går ensam hemma?
  • KaOl

Godmorgon!

Snart: hahahahah Måns tittar konstigt på mig som jag skrattar åt din upphittade napp!! Lysande!

Jucea: Ja tyvärr måste jag ju upp i tid för att hjälpa de halvstora kidsen komma iväg t skolan.
    Hejar oxå på dig - bra gjort att åka iväg på mammafikan!

Lana o Jucea: ja det var klokt - inte läge att testa precis innan ju.. Så antingen får jag helt enkelt chansa eller testa låååångt innan.. (kanske bättre att chansa o byta om om jag märker att det inte funkar under kvällen) Tack för synpunkterna!

Zitrus: usch ja, det är så himla hemskt.. Stackars hennes familj

• KaOl

MissH: Tänkte förresten på dig när jag snackade m en kompis igår... Hennes första var som din Elton (o min Oscar ) - ville bara snutta heeela nätterna o kvällarna. Nästa blev hur "snäll" som helst - tog nappen o sov som en stock hela nätterna. Ahaaa tänkte vi då - det beror alltså på mamman/pappan o deras sätt, lugn, rutin osv om bebisar sover eller inte på natten... men så fick de barn nr 3 - och hon var etter värre än nr 1!!! Tror alltså att mkt beror på hur barnet är, mindre på om föräldrarna är "duktiga" eller inte. Jag har kanske mer tänkt på att försöka dra ut på amningarna o trösta Måns på annat sätt eftersom jag var rädd att hamna i samma snurra som jag var i m Oscar - men egentligen tror jag att jag lyckats med det mest för att Måns varit med på noterna.
    Ha alltså absolut inget dåligt samvete för "snuttnätter" - förhoppningsvis blir nästa barn helt annorlunda på den punkten ändå!
    jaja, det blev lååångt o svamligt - hoppas du förstod vad jag menade i alla fall

• KaOl

hihi jag hade jätteglugg när jag var liten men fick tandställning - ett måste enligt tandl då.. oscar har världens mellanrum mellan flera tänder *min lille söte shrek *

• KaOl

Mareld o Hallon: När man lyfter upp så i armarna så är det för att kolla nackstabiliteten, inte reflexer - och det verkar ju vansinnigt att bara släppa i det läget! Fallreflex/omklamringsreflex kan man ju testa på lite mildare sätt.. Jösses vilken konstig läkare!!??

Jucea: Fy så trist m Silas! Hoppas det ordnar sig!

Snart: skulle jag kunna få receptet på trolldeg? Nu när de stora inte går på fritids så finns det ju både tid o behov att hitta på lite mer m dem - och lite pyssel är ju alltid mysigt (nu när man inte behöver knöka in det efter en lång arbetsdag)
    Verkar vara en bra idé m schema om man inte får tiden att räcka till, läste om det någonstans här på nätet.. Vi har en light-variant på det, med speciell städdag osv, men skulle kanske behöva styra upp det ännu mer - egentid existerar ju bara inte!

• KaOl

godmorgon förresten

Glömde ju berätta igår, kom jag på: var hos gyn o tog bort den där fliken som hamnade fel när de lappade ihop mig. Var jättenervös innan, men det kändes faktiskt inget efter bedövningen. Efteråt sökte det mig väldigt, blev helt yr o illamående o nere - känns som om det är nog pillat i mitt underliv nu . Kom även tillbaka en hel del tankar från för ett år sedan, när jag fick skrapas pga MA. Idag är allt dock ok, och jag känner faktiskt knappt av de 2 stygnen det blev. Skönt att ha det gjort!

Svar på tråden Augustibebisar 2008