• KaOl

Augustibebisar 2008

Heidi: Så trist att höra om din pappa - men som du säger, det finns gott hopp om att de fixar det!! Bra att du åker dit och kan vara lite med honom.
    hmmm.. kan du fråga din mormor om hon vill hälsa på i skåneland? vi har maaassor av fönster som behöver putsas

pling: trist m bråk . det är ju en jätteomställning att få barn, så försök ta er genom det - prata, prata, prata !
    Måns har 62 i strl men börjar nog kunna ha en del i 68..

Carina: nu är ju snart våra bebbar ikapp Amadeus!! skiljer bara 4cm på längden och 1 kg mellan A och Måns - de är väl födda ungefär samtidigt? Måns föddes 13/8

• KaOl

jaha.. jag hade ju mkt att säga

i alla fall - kikar in som hastigast o kollar läget, nu ska jag ut o jaga bordsdekorationer. Fick i alla fall tag på underkläder igår - fy farao vad olätt det är att hitta lite snyggare amningsbh:ar!! Slutade m att jag fick ta en vanlig som man kan ta bort axelbanden - kan öppna upp på det viset så måns får äta. Har tänkt amma honom i början av kvällen och sedan blir det bröstmjölk i flaska o ev lite ersättning att fylla upp med. Jag tänker nämligen dricka både rödvin o champagne den dagen

(positivt är att det blir rätt många steg även utan promenad; snittat drygt 11000 de senaste dagarna )

• KaOl

Lina S: vad fina ni är!! Kul att allt blev lyckat!

• KaOl

Lana: japp! De spyr upp det som blir för mkt (håller Måns på med allt för ofta.. suck.)

• KaOl

... om man ammar dvs... Om man ger ersättning eller annan mat kan det även bero på allergi - men troligast är som sagt att det är "överfyllnadsskydd"

• KaOl

Rimfolina: jag gör som du - har Måns med mig överallt! Han har varit hos frisören, gyn (även när jag opererade bort en felväxt flik), tandläkaren och allt möjligt.

• KaOl

Suss: Tog jättelång tid innan oscar tog nappflaskan. jag kunde jubla över att ha fått i honom 10 ml en dag!! till slut gick det, men tror att han hade hunnit bli 6 mån

• KaOl

vt: åh nej, gumman!! fy så jobbigt. håller verkligen tummar o tår o allt vad jag har för att det inte är något allvarligt. har ju varit med om det hela med min äldste son och förstår vilken ångest du måste känna! MEN! I de allra flesta fall är det ju inte cancer; min son mår bra igen t ex. och om det SKULLE vara cancer så är ju läkarna otroligt duktiga på att fixa det med. ta hand om varandra nu. tänker på er!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008