• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

VT; Japp, same shit here så att säga. Känns dock skönt att det inte är så jättemånga kilon dock trist att jag ändå inte kommer i mina byxor än men det är ju fler än jag som inte gör det så jag ska inte klaga. 1 Par jeans har jag som passar och det känns toppen! ALltid nått liksom

Kaol: Hoppas min mens inte håller i sig längre än så då nu innan allt kommer igång

VT; Jag som längtat så tills D skulle bli ledig 9 dagar i streck sitter nu och räknar ner tills han ska börja jobba igen *skäms*. Vårt liv (mitt och lillans) har aldrig saknat så mycket rutin och har aldrig varit så upp och ned som dessa dagar. Mannen är vaken hela natten (nattuggla) och sover gärna till 12-13 för att sedan vilja ut och fara och kika i affärer hit och dit för att göra ärenden. Huvva, inte alltid så roligt tycker jag då även jag faller in i samma mönster för att också få träffa honom det blir inte alltid som jag vill när vi är två ju

För er som undrar hur det gick m förlossningsjournalen så kan jag berätta att jag till slut fick veta att jag var tvungen att skriva ock begära den med mina personuppgifter och skicka in till arkivet på östra. Därefter får jag den hempostad. Jaja nu är det gjort så nu är det bara att invänta.

Zitrus: så är Julia på kvällarna ibland. Enligt vår BM så var hennes teori att Julia är för trött och hungrig så hon orkar inte suga ordentligt, blir arg och släpper taget. Nu efter en tid så ser vi ett mönster och ja vi tror på BM´s teori när det gäller Julia. De kvällarna när hon är extra trött o kinkig så orkar hon inte alltid. Ibland provar vi om och om igen med pauser för kramar i all hennes frustration o ilska. Ibland pumpar jag ut (har även alltid bröstmjölk i frysen)och ger henne på flaska vilket är lite enklare för henne.

Hallon; Jag har väl aldrig riktigt slutat plugga verkar det som Nä men jag läser en psykologikurs på distans den här terminen. Mest för skojs skull och trodde att jag gjorde rätt i att välja en sådan för mig rolig kurs så jag fick varva bajsblöjorna med något men jag hinner ju för sjutton inte Lillan och D är ju helt klart prio.

• Amelie

Angående babysim. Jag tänkte att jag skulle anmäla mig och Robin för babysim, men fick till svar att han måste vara minst 3 månader gammal. Socialstyrelsens regler.
    Konstigt att det är olika på olika ställen då...

• Vilda Tiger

Hörrni... Ni som har svårt att hitta pyjamas med tossor på: har ni testat pyjamaspåse? Lyckeli har en och jag tycker den är jättesmidig och bra! Hon gillar den med. Jag har lagt in ett kort på bloggen så ni ser hur den ser ut: www.troll.bloggagratis.se

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

iiih nu kom ph, ska vi se hur mycket han har druckit idag!

• Carinamamma84

Jag har ju pyjmas som kallingar och kostärmade åt honom.
    vet inte var man får tag på dem men tror nog Hm jag fick dessa så jag vet ej.

Snygga Tiger..Men didos skulle inte kunna ha sådana han skulle ha blivit tokig

• jeng

ja vi har så kallt i sovrummet så vi behöve rha långärmat och strumpor!! ted swover ju fortfarande utan täcke, och sover han med täcke så lyckas han ändå bara ha bort det!!

funderar däremot på att sy en sovpåse i fleece åt honom! har såna billiga fleecefiltar ifrån ikea, billigare äna tt köpa fleecetyg!

• jeng

nu har jag anmält intresse för babysim iaf, men antingen är jag dum i huvet eller så är det bara 10 platser per termin... sedan hade de nåt drop-in också, så jag bad om mer information!! trist om ted ska behöva vänta tills i januari för att få bara. men men jag kan ju ta med honom till simhallen själv, för visst får de väl lov att följa med och bada om man ser till att ha bra badblöjor på dom??? eller finns det regler??

• jeng

sover alla nu?
    ph gick o la sig... efter att han hade gnällt över att jag inte hade fått nåt gjort idag... hopp... hoppas för hans skull att han skämtade!!

• Carinamamma84
    Svar på #157
    Hmm regler och regler likom jag köpte dyra badbykor åt ebba för 200kr på badhuset höll i 2 veckor likom
    Men dom ska jag ha på Didos visst dom är lila rosa men dom kan han kanske ha hehe
  • jeng

men såna badbyxor måste väl gå att köpa på andra ställen än på badhuset eller???

Svar på tråden Augustibebisar 2008