• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

Heidi:
    Jadå, det är nästan så det syns hur han växer! Nej, men allvarligt, jag kan ju märka jättestor skillnad på en tröja eller byxor bara över nån knapp vecka!! man använder kläderna, tvättar dom, och sen nästa gång man använder så märker man hur mycket tajtare allting är!!!

• Snart sommar

Jag har en egen städfirma. Kolla filmen i mitt krypin

Amelie: vad tråkigt. Ja, sex är ju ett känsligt kapitel när föräldrarna sysslar med det. Och för gamla är ni ju ändå inte. Medelåldern för att skaffa första är väl runt 31?

Nu ska jag ta ett bad tänkte jag.

• goshheidi

Varje gång jag sätter undan ett plagg som har blivit för litet så brukar jag snegla lite vemodigt mot kläderna han hade på BB...stl 50...Tänk så snabbt de växer ändå... Suck...
    Ja, inte hinner de använda kläderna särskilt mycker precis :)

Denhär veckan har F börjar le massor och jollra! :) Så roligt när man börjar få gensvar.

Låter ni era bebisar titta på TV? Felix tittar såå intensivt när vi har på TV:n, men det sägs ju inte vara så bra...

• Carinamamma84
    Svar på #133
    Jag skrev just till en som undrade om man hade rutiner till en 2mån ja sa att jag hde det och sen sa jag att jag låter honom titta på tv hon ba ÖÖÖh va???
    Haha
    Didos tittar på tv och skrattar och har skoj
  • Vilda Tiger

Snart: Hahaa! Jag kommenterade i ditt krypin men kan skriva här med: Vilken härlig stil han har! Skitsöt!

• Vilda Tiger

Jucea: Det gick bra, mestadels. Att duscha och göra sig iordning var superkul, men efter halva tiden i bassängen var det inte skoj mer... Jag tror hon tyckte vattnet var för kallt, och då var det ändå 33 grader. Vi har mkt varmare hemma, tror jag. Men vi får se hur det går nästan gång! Sedan var hon supertrött efteråt och somnade som en liten gris i selen innan vi ens hann ut från simhallen.

• Vilda Tiger

Heidi

Inte medvetet... Idag var första ggn jag såg att hon faktiskt tittade på skärmen när hon satt i mitt knä. Men det är inte ngt jag kommer att främja på ngt sätt.

• jeng

Heidi:
    haha, sådär gör jag också, men vi har ju inte plockat undan så mycket plagg, för vi HAR inte så mycket plagg. Mest har vi ju nu i 62/68 så om några dagar blir det TRÅÅÅÅKIGT!!!

Jag tänkte att jag ska ta lite bilder på alla kläder jag köpte i det där paketet. Asså det va rju mängder med bra kläder! Lite sådär trist och alldagligt kändes det ju när jag rotade igenom allting!! Men å andra sidan så är det ju kanonbra att ha mycket såna kläder också, så kan man köpa några färgglada mönstrade plagg att ha till! Superbra, och allting var ju helt och rent och sådär!!! Jättenöjd! Speciellt nöjd med de jättefina höst/vår-jackorna som kom med!!!

• Snart sommar

Vilda Tiger: Det blev ett välstädat hörn . Han blir rätt sur om han inte får dammsuga när den är framme .

goshheidi: minstingen har inte tid att titta på tv . Han har fullt upp med att ha koll på syskonen.

• Amelie
    goshheidi skrev 2008-10-16 19:02:46 följande:
    Gokväll tjejer!Jucea, jag var också ute på pyjamas-med-tossor-jakt idag. :) Jag hittade dock så många att välja mellan att jag blev alldeles snurrig. Valde till slut ett par med söta får på :) Sen hittade jag en ursöt body med texten "I'm the cutiest one" i följande storlek :)Har proppat i mig en hel låda med delicato kokosbollar idag :/ (6st) Fortsätter jag med dethär frosseriet så kommer jag ju att se ut som en buddah staty till julen :( Och jag tänkte göra lite yoga idag, men det har jag helt enkelt inte hunnit med.Amelie...jag har också funderat på städfirma. Det kan ju inte kosta så mycket att ha nån att komma och städa ett par timmar ... Vad lyxigt det skulle kännas. Vet bara inte vad jag själv skulle göra under tiden... Inte kan man väl bara sitta på soffan när det kommer och städar? Eller?
    Jo, man kan bara sitta i soffan och kolla när de städar. Men hellre kanske man ska passa på att gå ut och gå med barnvagnen eller kanske åka och handla, så att man kan komma hem till ett fräsht hem.
    Vi har faktiskt bara haft hjälp 2 gånger. men det har varit underbart att komma hem då det luktar gott!!
    Funderar på att ha en gång i månaden och så underhålla det själva.
    Runt 300-350 kr/h + moms. Det blir inte så dyrt, särskilt inte nu när man kan söka skattereduktion (den som skattar i Sverige), då blir det ungefär halva priset.
    Det gäller såklart även för din städning JUCEA.
Svar på tråden Augustibebisar 2008