• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

vt:
    kan man kanske öva på det där med att bada i olika temp genom att ibland tappa upp badkaret med lite kallare vatten (pool-temp) och öva på det de har gjort på simmet kanske? och sen skilja det från det varma badet för att tvätta sig lixom...??? för jag har tänkt börja öva på badkaret såsmåningom...

men skönt att det ändå gick bra, vad fasen de kan ju inte älska allting från första stund!!!

Heidi:
    ted älskar tv Han gillar speciellt House, eller nån riktigt cool actionfilm med mycket snabba klipp och ljud! hahaha... kommer bli precis som mamma!

inte så att jag har lärt honom medvetet, men jag har ju tvn på sådär i bakgrunden i princip hela dagarna! (så som många har musik antar jag, ph har hellre musik) och han ser ju att det rör på sig. vi har skitstor tv (men vanlig gammal) så det är ju svårt att missa!

nu några kvällar när han har varit grinig precis ligom till middagen, och han itne har velat somna för natten ännu!! då har vi faktiskt testat att sätta honom i babysittern framför tvn, och jäklars vet du, knmäpp tyst på gråten, och istälelt så sitter han där och tittar och tittar och pratar med tvn!! han är supersöt!

såsmåningom får man ju börja begränsa såna där saker, men lixom jag älskar ju att ha tvn på i bakgrunden, så det känns lite dubbelt att hindra ted från att gilla tv också! däremot kommer jag väl försöka begränsa det aktiva tvtittandet så att säga!!!

men det är lätt att ha en plan också... våra bekanta tänkte likadant, men deras dotter typ bor framför tvn nu (ja inte hela dagarna, men...) för att till slut så insåg de att tvn funkar, och de behövde få lite tid själva också!!!

• jeng

Amelie:
    Kanonbra! Och tack för alla tips!!! Jag sköter gärna städningen själv sen när vi väl har ordning lixom! men inte går jag med trasor på listerna och såna saker. Så jag menar att några ggr per år kan jag tänka mig att ta in en firma för att köra just grovstäden!! Golv, lister, ugnarna osv... Många hyr ju in för att slippa ta badrummen, men det är faktiskt nåt jag GILLAR! ÄLSKAR till och med, av nån konstig anledning! troligtvis pga att det är ordentlig STÄD där inne, och inte bara plocka reda på skit!

• jeng

Tina, tack för alla mysiga kommentarer!!
    Och JA, det var alla butiker sammanlagt som tog 3 timmar, men större delen var nog ändå Maxi.. Jag går gäran 3 timmar på maxi och strosar, men idag var det HANDLA HANDLA HANDLA i hela tiden jag var där, och det är ju itne riktigt lika skoj!

Glatt överraskad att ryggen klarade Ted i selen så pass bra!

• Amelie

Nu har jag bombarderat vår bildtråd med bilder... dels på min nya frisyr och mina nya glasögon - från Guitar-hero-matchen i lördags kväll.
    Och dels på söt-Robin i sin pyjamas.

Jag har nu också plusmedlemsskap och ställer gärna upp och klipper in era bilder i tråden. Meddela bara vad ni vill att jag klipper in!!

• jeng

Amelie:
    Gud vad du är snygg!! Avis verkligen!!!! Jag känner mig så bonnig och ointressant!!

• Cheshirecat

Hej hopp!
    Nu har även jag hittat hit och lyckats läsa allt. men nä.. jag tänker inte ens försöka mig på att svara på mer än det som skrivit spå senaste sidan. Jag LIDER verkligen av den berömda "amningshjärnan"! Kommer inte ihåg någonting, tappar saker, ställer grejer på fel plats osv.. att jag ens fungerar är ett under!

Snart- Sicken söt städhjälp Theo vill också gärna hjälpa till med dammsugaren men då brukar det oftast sluta med att han sitter i något hörn och dammsuger tårna

Heidi- Jag brukar också ha på tvn om dagarna så visst händer det att hon tar sig en glutt då och då

Amelie- Håller med Jucea du ser verkligen HOT ut Och vilken urcool pyjamas lilleman hade!

• Vilda Tiger

Amelie
    Du är ju en HOT MAMA!!! Yäää! Och snygga brillor, verkligen! Jag vill också ha nya, men det mest för att det är en repa på ena ögat. Jag retar mig jättemkt på sånt, sitter och för huvudet fram och tillbaka, upp och ner, som en jäkla papegoja, när jag sitter framför teven. För att se var repan är. Muppovarning, jag vet...

Jucea
    Va säger du! Bonnig är en KOMPLIMANG, och du är det bara på det positiva sättet! Då betyder det mysig, härlig, underbar, jordnära!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

VT:
    sådär gör jag med mina glasögon också dagslinser - my greatest love!!! speciellt nu när synen blivit kass igen efter gravven... slapp ju linser och glasögon i 8 månader!

Tack för komplimangerna! Det är faktiskt inte alltid skoj att känna sig "svensson" lixom. folk brukar kommentera att jag ser ut som den perfekta mamman, hahaha, det tar jag inte som positivt vad gäller utseende! det betyder att jag ser 45 ut, ska gå i fleece och träningskläder som matchar makens och inte vet hur mascara stavas längre!

• Amelie

Åh, vad ni är snälla. Man känner sig ju inte som någon sexbomb, så det värmer att höra!

Jucea: Jag håller med VT, med alla superlativen som beskriver dig!

VT: Jag nästan skäms, jag hade inte ändrat synfelet på 4 år, så det var ren lyxkonsumtion. Fast jag hade l-i-t-e målarfärg på de gamla och en l-i-t-e-n skada på glaset. Så jag skyller på det! Man stör sig själv liksom.

Snart: Jag håller med. Vilken jättesöt städkille!

• jeng

Amelie:
    Tack så mycket! Det värmer verkligen här också att få komplimanger! Det är precis det man behöver!

MEN, jag känner mig snyggare nu än jag gjorde innan gravven på ett vis! Jag väger mkt mer, men istället för att jag ser gravid ut med bara stor mage (som jag har normalt) så är jag nu större överallt! Så min figur är jag ändå rätt nöjd med! Sen tror jag abra det är frågan om ORK! Kände mig fräsh i kjol och skjorta och smink när vi var i London och på föräldrafikan i tisdags!! Så jag hoppas man får mer och mer ork!

Svar på tråden Augustibebisar 2008