Augustibebisar 2008
Zitrus Varför kassera!? :-O Om den nu är så skön, menar jag. JÄKLA VÄDER! Det får bannemej sluta regna snart. Klockan tre ska jag och Lyckeli på babymassage och jag har ju tänkt att gå dit, ju!
Zitrus Varför kassera!? :-O Om den nu är så skön, menar jag. JÄKLA VÄDER! Det får bannemej sluta regna snart. Klockan tre ska jag och Lyckeli på babymassage och jag har ju tänkt att gå dit, ju!
Snart Jaså, pissigt längs hela västkusten, verkar det som. Suck. Och mitt blodsocker är skithögt så jag BEHÖVER komma ut och gå lite, men det får bli med paraply isf.
Hallon
AMEN DU va söt hon är! Njamnjam!
Jucea
Pissskitväder där hos er med, ja... Jag trotsade vädret och gav mig ut på en promenad. Lyckeli vägrade somna inne så det blev sele. Där somnar hon för det mesta inom tio minuter. Och nu ligger hon i vaggan, och jag HOPPAS hon somnar om. Hon vaknar ju JÄMT sekunden då jag kliver in genom dörren då vi är hemma. Suck... hur kan ungen veta!? Nu hör jag henne hosta så då sover hon inte. Dags att roa bebis, med andra ord.
Jucea Hahaha! Det är ju toppen att han kan ligga och roa sig själv! Lyckeli gör det ibland på mornarna, då kan hon ligga där med stooora ögon och le när jag kikar ner i vaggan. Men då vet jag ju inte hur länge hon har legat där. Jag brukar låta henne ligga tills hon gnyr "ta upp mig NU annars börjar jag snart gråta!". Man lär sig ju tolka hur de låter. Nu har hon ätit och ligger och leker med sina mobil-ugglor. ![]()
Jucea Jamen PRECIS så är det när jag hälsar på på jobbet med! Jag går alltid därifrån suckande och ser framför mig hur jag och Lina (min kollega som också är mammaledig nu) kommer få reda ut allt trassel då vi kommer tillbaka. Jag orkar inte bry mig nu, men de gör helt konstiga saker ibland! Saker som vi förr har kommit överens om att INTE göra! Men det har de glömt nu. Mina kollegor minns selektivt, kan jag ju säga. Det som har med inomhusgrejer, kontor och dokument att göra minns de INTE! Alltså sånt jag försöker hålla reda på i vanliga fall...
lille
Ska ni ha kalas för Adam på torsdag eller till helgen?
Nu bajsar min boll.
Hur många antecknar? ![]()
Suck. Hur ska det här gå ihop, då? Lyckeli sov en halvtimma under promenaden förut. Sedan vaken, åt vid tolv, och nu sover hon i sittern. Senast tjugo över två måste vi gå för att hinna till massagen. MEN hon brukar kunna sova typ två-tre timmar vid denna tiden. Jag får se till att hon vaknar (typ sluta gunga sittern) senast kvart i två så hon kan få en slurk mat innan vi är på språng igen. Sedan hoppas jag hon somnar lätt i selen. Och så får vi se hur kvällen blir... LILLE: Så fort jag kan ladda hem bilde igen är jag med i leken! Jag försöker hela tiden, men sedan jag skaffade plus är min sida pucko här på fl. Du vet.... mellanrummen...
Lille
ja, det undrar jag med! Kom jag med i gruppen?
Carina: Fruktansvärt... Det enda du KAN göra är kanske att krama om henne? Usch, man kan omöjligt förstå hur en människa klarar av att förlora sitt barn nu när man har fått ett eget barn.