Augustibebisar 2008
Lilles katt är bortsprungen med.
Lilles katt är bortsprungen med.
Och typ alla är förkylda.
Men en anledning till att Lyckeli sover så länge är säkert att hon får ersättning... De brukar ju stå sig längre på det eftersom bröstmjölken är rätt tunn på kvällen. Fast Lille ammar ju... Där sprack den teorin!
Mareld Tack för att du frågar! Jag mår mkt bättre idag, efter en morgon med högt socker. Nu har jag just varit ute med L på promenad, lyckades komma ut mellan skurarna. Bara regn på oss de sista två hundra metrarna.
MissH Jag har haft en vanlig med och det gick också bra! Försök du med den. Tänkte mest att om man har en wide neck så kanske det inte blir strul med amningen. Ska du ge inför kvällen eller är det om du ska iväg och Roger ska mata som du främst har tänkt dig? Om det är för att du vill kunna vara iväg måste du träna Elton när du är hemma! Ifall det inte går. Och R ska ge, tycker jag! Han luktar inte mammamat på samma sätt, och då kanske Elton fattar att av mamma får man tutte, av pappa flaska. Om du ska ge lite ersättning för att han ska sova längre tycker jag du först ska ge bröstet. Vänta sedan en liten stund och ge flaskan. Testa med hundra först,kanske? Lyckeli äter mellan hundratjugo och tvåhundra varje gång hon äter. lille va gott att katten är hemma igen!
JUCEA: Trist att du fick fel bok! Hoppas du kan byta den... MISSH: Det är väl samma på dagen om du ammar först. Om du inte ammar utan bara ger bröstmjölk på flaska eller ersättning så får du nog räkna med att han äter mellan hundra och hundrafemtio. Bättre att ha lite för mkt än lite för lite. HALLON: mmmmm... soltorkade tomater är GOTT! SALVIA: Taskig timing som du sa. Jag tror det viktigaste för att de ska kunna somna själva är att de känner sig trygga där de ligger. Mammalukt, kanske ljud (testa dammsugaren!) och att vi kommer så fort de gnäller. Då lär sig ju våra barn att vi är nära och att de kan somna tryggt. Enligt Anna Wahlgren (gillar henne inte i så mkt, men i just dettta) så ska man INTE ta upp barnet då det gråter. Alltså inte med en gång. Utan man ska trösta det medan det ligger kvar i sängen. För annars så tror de att sängen är farlig (de skrek ju - och då kom mamma och "räddade" från den hemska platsen och bekräftade att den är farlig) och de blir inte trygga där. Vet inte vad jag tycker men det ligger kanske ngt i det.
MissH Där ser du! Det kommer att funka till slut ska du se.
Små, små steg får man ta, och sedan har man kommit en lång bit. Nu ska jag snart gå och lägga mig. Kramar och god natt!
Gomorron!
Här var det morgon kl sju, trots ivriga övertalningsförsök från min sida at sova en timma till. Men nähä, det var bara att gå upp med min smilboll och börja dagen. Nu sover hon dock sittern...
hallon
Men jag vill MED uppleva förlossningen igen! Ändå hade jag en jobbig sådan. Men jag ser redan fram emot nästa barn. Jag vill inte vänta så länge. Dels trivs jag så bra med att vara mammaledig så jag kan tänka mig att vara hemma fem år på raken nu.
Och sedan vill jag pga diabetesen skaffa alla barn innan jag blir 30.
zitrus
Vi har en soffa som inte alls är så skön att sova i. Jag tycker nog den är för mjuk att sitta i med, men det är okej. Det är dock apskönt att somna med huvudet i Marcus knä i soffan! Det brukar (brukade) bli så då vi ser på film. Och varannan minut frågar då M "sover du!" Varav jag vaknar till, mumlar så piggt jag bara kan "nääää då, inte alls!" och somnar om.
Jag är ju rädd att han ska säga att vi ska gå och lägga oss i sängen om han upptäcker att jag sover, och det är så sköööönt att ligga där med huvudet i hans knä.
Hallon
Men det är ju rätt tätt ändå! Om du blir gravid då hon är två så är hon ju inte mer än tre då nästa kommer. Det är rätt lagom! Jag kan iofs tänka mig ännu tätare.
Två år har min syrra mellan sina tre första. Sedan kom sladdisen åtta år efter.