Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Hej!

Efter mkt ståhej är nu alla hemgångna och syrran och hennes familj ligger i övernattningslägenheten och sover. De ska iväg till Danmark imorgon så de tyckte det var onödigt att åka hem till Vänersborg bara för att sova och så iväg tidigt imogon bitti igen.

Det har gått jättebra! Jag har tagit massa kort och Lyckeli har fått så fina presenter! Massor av sagoböcker, som vi önskade oss, och annat fint. Jag har fotat alla och tänker terra er på bloggen i en halv evighet nu genom att visa ALLA presenter i var sitt inlägg. Jag bara måste, ju, för alla MÅSTE visas! Är så glad att vi  inte fick massa tennsaker och krams som man inte kan använda till något vettigt. En jättefin spargris och en liten ram och en fin månadssten i ett hjärta är några av sakerna.

Men OJ vilket trött bebis jag hade här ikväll! Kl 18 sa jag till M att gå hem med henne. Det var alldeles för mkt för henne där då, efter tre timmar kalas. Och alla hade börjat packa sig iväg då med. Sedan var jag kvar och städade med syrran och hennes man, samt svärfar, och när jag kom hem var det en jättejättetrött Lyckeliten som bara grät och inte alls ville äta. Hon hade knappt ätit hälften av det hon brukar under dagen heller. Men till slut, efter några turer fram och tillbaka mellan vaggan och famnen, så gick hon med på att äta ett redigt mål mat och sedan slockade hon som en liten plutt. Min fina tös, det får dröja med fler kalas för hennes del.

Syrran vann quizen! Priset var ett inramat kort på Lyckeli. Vet inte vad jag ska skriva mer nu, är jättetrött.

Men TACK för alla grattis! Kram på er, vi ses imorgon igen.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

mOe
    Åh, där ser man! Men du är lite yngre, va?

Mareld
    Jag hade satsat på en lila tunika och bruna leggings till de stövlarna. Annars är ju rött och brunt väldigt snyggt med, men då kanske du känner dig för julig?

• Vilda Tiger

MissH
    8o direkt efter matning är superbra!

Nu är bloggen uppdaterad med MASSOR av bilder från igår. Sju nya inlägg, ett från igår och 6 från idag. Varsågoda! Kommentera gärna. www.troll.bloggagratis.se

• Vilda Tiger

MissH
    Men bara du vet att Elton tar flaskan så behöver ju inte R mata om du känner så, ifall du är hemma, menar jag. Och som Amelie säger - bli inte besviken ifall du får ut mindre än 80 nästa gång. Det var något jag fick lära mig - hur bra mamma man är hänger INTE på hur mkt mjölk man har, eller om man har någon ens!

Luzor

Haha! Ja, om man har förtjänat det så lider man ju lite.

• Vilda Tiger

Lille
    Akupunkturtanten sa att två timmar är normalt för en bebis ätt skrika varje dag, utspritt över dagen. Jag tror Lyckeli kanske gråter max några minuter varje dag, men det är kanske två timmar kink varje dag. Sådär så man får roa henne, bära henne och trösta henne lite. När hon är trött eller hungig, som med William.

• Vilda Tiger

Nu var det kanske nyfödda bebisar där de sifforna hon gav mig gäller... Nu börjar väl alla här närma sig tre månader, och då räknas de väl inte till spädbarn, eller? *nollställd* Sedan hänger det ju ihop med faser, nu är L lite extra känslig för stoj, ljud och om det är mkt folk. Då kan hon bli lite extra kinkig och vilja vara hos mig.

• Vilda Tiger

lille
    Grattis till honom!

Jucea
    jag fick jättebra saker! Ett fint halsband av min mamma, med en stor oktobersten i. Ett par snygga örhängen  och en fin fotoram av lillasyrran, en superfin sjal av storasyrran, en fin blomma av brorsan, rosor av Stig och Barbro (till både mig och Lyckeli), ett pussel (har aldrig pusslat förr, ska bli kul) och ett presentkort på 750 spänn på en behandlingsskola (typ massage, pedikyr, behandlingsbad, manikyr osv) av Marcus släktingar! Ska lägga in bilder på bloggen på det med. Jättenöjd!

• Vilda Tiger

Jucea
    Ja, igår var det tre under ett år och tre till under tre år, så det var mycket liv! Sedan några som var äldre med, men under tolv. Jag gillar kalas med mycket barn! Och jag älskar julen med! Ska bli kul att se vad Lyckeli tycker om den.

Det var iaf tufft jobb för henne att ha fest, tydligen! Hon sov två timmar imorse och nu är det snart två och en halv, sedan kl 13. Hm... Trött bebis.

Svar på tråden Augustibebisar 2008