Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Amelie

I med korten! Jag lade in en hel hög i fotolekestråden, och ett där ni kan jämföra med Lyckeli.

Jucea
    Nä, stackars liten pissekatt... Hoppas verkligen att det fixar sig. Min mammas katt kom hem med värsta fläskläppen på nedre käken för någon år sedan. Han såg helt mongo ut, men NUUUU har den lagt sig, äntligen. Mamma försökte så gott hon kunde att hålla rent och så. Han är utekatt, så det var inte helt enkelt.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Salvia
    Vi kommer att hålla i det (läs: jag kommer att hålla i det ) Jag har gjort ett häfte där jag har gjort 25 frågor om Lyckeli och hennes namn. Gästerna kan sitta och läsa och fylla i medan de äter och fikar och sedan har vi genomgång. Då talar vi automatiskt lite om hennes namn och sedan har vi lite fadder-ceremoni. Jag har gjort två laminerade "faddebevis" där jag skrivit en liten nominering (jisses, låter som en tävling) och en dikt.

Hallon

Du och Marcus då... Han gillar folk som har sneda och vinda tänder, eller glugg, bara för därför liksom.

• Vilda Tiger

Hejhej!
    Babysimmet gick bättre idag. Hela tjugo minuter var roliga, med smil och glada ögpn, men sedan fick det bannemej va nog, tyckte Lyckeli. Så det blev hejdåsång från torra land idag med. Nästa gång kanske vi kan ta den i vattnet, tillsammans med alla andra bebbar!

Och så besök hos läkare och dags för vaccinspruta. Det gick bra, men klart att sprutan inte var uppskattad, av varken mig eller Lyckeli. Läkaren och hon blev dock tjenis med en gång, och hon fick så mycket beröm så. 6020 gram väger hon nu, och 62 lång.

Hallon
    Jag har gruvat mig för det här läkarbesöket efter din förklaring av reflextester som du skrev om på bloggen. Men han gjorde inte så! Han höll sin hand bakom hennes huvud och bollade lite med henne, och hon tyckte mest det var skoj! *skönt, pustar ut*

Fick ett lustigt brev idag med. Finns att läsa om det på bloggen: www.troll.bloggagratis.se

• Vilda Tiger

Carina
    OJ, skrev fel! Hon är ju "bara" 61 cm!

Jucea
    Jo, iofs, det gör vi ju... Tänkte inte på det.

• Vilda Tiger

Jucea
    Usch... Åk du till veterinären med honom imorgon. Hoppas att det inte är så illa som du befarar!

Hallon
    Ja, det verkar inte som om det måste va så hemskt som My har haft det hos läkaren! Jag berättade för Lyckelis läkare om hur My har testats och han sa "men oj! Var var det någonstans, då?" som om han inte tyckte det var riktigt okej gjort. Jag är såååå glad att han inte gjorde så på L! Inte för att jag tror Mys läkare är elak på ngt sätt men det verkar ju iaf finnas bättre sätt att testa reflexerna.

• Vilda Tiger

Mareld
    Va skönt att ha er hemma igen! Och va gott att resan gick bra! Hon var nog bra trött nu då hon redan har somnat. Själv har jag en liten bebis som ligger och ålar sig som en liten orm i vaggan, i sömnen. Det ser för roligt ut...

• Vilda Tiger

KaOl
    Va skönt att få bort fliken iaf. När är det läkt? När är det ni ska gifta er?

Jucea
    Har ni inte ngt undanstoppat för situationer som denna...? Ursäkta den alltför närgående frågan (jag har inte med er ekonomi att göra!) men det vore synd att katten inte fick hjälp. *gråter lite inombords*

Godmorron!
    Lyckeliten ville upp halv åtta och efter två frukostar sover hon nu gott igen. Det betyder att jag har ca en timma på mig att greja på egen hand. Marcus är hos läkaren (ska kolla på en otäck knöl han har under armen och jag är rätt nervös över vad det kan vara) och i em ska jag handla inför festen imorgon. Kl tolv kommer en vän och lämnar PAKET!! Jag fyller ju år i på lördag, samma dag som Lyckelis fest.

• Vilda Tiger

Kaol Åh, det är snart! Va mkt fina bilder vi ska få se sen, eller hur! Ja, det är bättre mellan oss nu. Amelie Jättefin blomma! En flicka i vår föräldragrupp heter Lilja, jättefint namn!

Svar på tråden Augustibebisar 2008