• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Snart sommar

Jaha, nu är mensen på väg här också. Har precis haft ett sånt där trevligt pms-psykbryt. Avskyr skiten... Min man med . Om man steriliserar sig, kan man bli av med pms då?

• jeng

Hahahahahahahaha!!!!!
    Jag blir tydligen förbannad när jag ska få mens, och kåt när ÄL är på g! Ph har lärt sig att tyda signalerna!

• Snart sommar

Ja, min man med. Men han trodde inte att det var på g än så han räknade inte med att det var pms så här tog det hus i h-e istället .

• jeng

hahaha Jo, men precis!
    Som när jag berättade för Ph för några dagar sen att mensen hade kommit, och att det var ju precis i tid för jag hade ju Äl för typ 2 veckor sen!

"Men vaddå?? Kan du bli gravid nu alltså??? Två veckor sen??? Men... Då har vi ju haft sex ju!!!"

MIn sötnos!!

• jeng

Hmm... Ted sover väldigt långt kvällspass idag... somnade ju kl 18.15 redan... Får nog nästan väcka honom och gå upp och mata nu!!! Tänk om han sov 6 timmar i raken på natten istället... jag menar, han klarar sig ju uppenbarligen i 6 timmar utan att vakna och skrika efter mat!? Varför ska han då vakna och skrika efter mat hela nätterna????

• Mareldsbarn

Undra om det är vanligt att man efter ett par veckor med barn känner sig psykiskt knäpp. Även jag har känt mig så i några dagar här. Bara gått runt och grinat när jag haft lillan. Jag har så dumma höga krav på mig fortfarande att hemmet ska vara fint (ja lite pedantisk är jag allt, tyvärr) trots att Julia har kommit till oss. Folk i vår omgivning ställer inte dom kraven på mig. Vill de komma och fika så frågar alla om de ska ta emd fikabröd osv men nej då, jag ska minsann vara duktig och baka. Städat ska det vara och tvätten ska hinnas med. Eftersom Julia allt som oftast behagar vara vaken hela dagar numera och även alltmer kinkig (läs skrikig) på kvällarna mellan 18-23 så är jag totalt utmattad efter 23 när hon väl har somnat. Trots min utmattning har jag ändock ett stort behov av att få egen tid och istället för att då passa på att sova när Julia har somnat så börjar jag med både det ena och det andra projektet här hemma och kvällen rinner iväg såsom nu klockan är tjugo i två och lillan kommer vakna för amning vid 04 igen och därefter är nattsömnen väldigt dålig då hon vaknar varje timme fram till 08.30 då vi går upp. Klart man blir psykiskt utmattad.

Frustration på hög nivå vill jag säga. LANA, AMELIE (ja du pratade visserligen om syskonrelationen också) och ni andra berörda, jag förstår era känslor. Många av oss gör det.

Natten som var så sov dock Julia 6 timmar i streck och jag själv tog vara på 4 timmar av dom. Jag fick för första gången på länge sova 4 timmar i streck och det gav verkligen resultat. Jag mår hur mycket bättre som helst. Sömn gör susen!

Nu vill jag dock påpeka att D är hemma och hjälper till otroligt mycket. Han tvättar, lagar mat, plockar ur diskmaskinen och har idag städat lite men bara tanken på att dessa saker "ska" göras så blir jag stressad. Däremot har vi pratat om det i dag och jag börjar (hoppas jag) förstå att jag faktiskt är hemma för att passa Julia och övrigt bara måste få läggas lite åt sidan. Kändes bättre efter snacket. Han är bäst min D!

Jucea; Jag hoppas verkligen att PH skämtade. Och du, visst har du gjort något idag! Du har ju tagit hand om Ted hela dagen. Givit honom kärlek, trygghet och allt vad det innebär! Toppen! Vad har PH gjort?

Nu sängen....

God natt

• Mareldsbarn

Ursäkta ordvalet men Fy fan vad jag skriver mycket när jag väl skriver. Ni behöver verkligen inte läsa allt. Kanske är skittråkigt! Bästa att sluta innan detta också blir en uppsats

• Zitrus

Mareldsbarn: Ja det kan nog stämma faktiskt för när jag provade sätt in nappen efter en tids försök så sög han tag men han tappade den hela tiden och blev lika hysterisk.. så jag gick med honom och sen somnade han om så himla gott.

Och Idag har de inte vart några problem och inte igår på eftermiddagen heller. SKÖNT!

Fredag idag då tjejer, känner ni någon skillnad på dagarna? det gör inte jag.

KRAM PÅ ER

• KaOl

Amelie: Vi har haft städhjälp varannan vecka fram tills för någon vecka sedan? Kändes superlyxigt att komma hem och hela huset var rent o fint! Nu har vi sparat in på det när vi är föräldralediga, men när vi börjar jobba igen kommer vi definitivt att lägga pengar på det igen. Hihi det har förresten fått en oväntade effekt - nu har jag blivit så bortskämd med att golven ska våttorkas att jag har börjat göra det varje vecka! Städar alltså noggrannare nu än innan vi hade städhjälp

mareld: nämen fy så jobbigt att ni ska försöka rätta in er efter D!!!! Han borde verkligen, precis som du, mer rätta in sig efter Julias tider!! Fråga honom om han inte tycker att det är synd att missa så mkt av Julias vakentid (och din - om du ska orka ta hand om lillan!).. Skönt att höra att han verkar vara så gullig och månar om dig o fixar massa saker när han är hemma! Ett tips om du vill bjuda på "hembakat"; i frysdisken finns olika smulpajer som du kan "bygga" (man häller först en påse m frukt i formen o sen en påse m smuldeg över).

VT: vi använder ju Grobag och då räcker det med att de har body eller (om man har så kallt som vi har i sovrummet) pyjamas utan fötter - men det blir ju eg lite samma koncept som sovpåse, bara tjockare!!

jucea: håller med Mareld!! Du är ju trots allt hemma för att ta hand om Ted! Om du renoverar eller städare eller handlar eller vad du gör så är det ren bonus faktiskt!! Fast förhoppningsvis skojade han ju bara?

Ang babysim så kommer vi inte att gå i någon sådan grupp, däremot tänker jag gå och bada m Måns någon gång i veckan. Gick på babysim m storebror så jag har ju fått lära mig en hel del av vad de gör (naturligtvis missar man den sociala biten o sånger etc - men som livet ser ut nu så tror jag inte det funkar att boka en fast tid i veckan, tyvärr!)

jaha.. jag som var så glad över att bara ha ett kg kvar - nu har jag gått UPP ett kg på en vecka ? hmm.. Lagom t bröllopet lär jag alltså väga +8 kg om det fortsätter åt det hållet hahaha

• KaOl

oj.. det blev visst låååångt.. sorry!! (och ändå fortsätter jag )

Oh vilken lugn o skön dag - bara Måns o jag hemma tills jag ska hämta de stora! Ska gå ut o gå en lång runda i det underbara vädret!

Zitrus: jag märker definitivt skillnad på dagarna, njuter hela dagen av att det är fredag och att jag ska få ha min älskling hemma hela helgen, vi äter lite godare än annars, ett glas gott vin osv..

Svar på tråden Augustibebisar 2008