• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Zitrus

kaOl: Det förstås, min gubbe jobbar 7 dagar och är ledig i 7 dagar, så jag njuter varannan vecka, men dagblind är jag oavsett vilken vecka det är

skönt att ni har underbart väder iallafall, här är det så trist.

Måste bara säga att de känns lite tryggare nu när de anhållit en misstänkt för mordet på Caroline Stenvall..

De här stället är ju så litet och mord har jag då aldrig hört om här uppe, hoppas nu att de fått tag i rätt man så man kan känna sig trygg ute i skogen igen

• KaOl

zitrus: kanske är därför du inte känner av helgen så tydligt? här ligger det liksom i stämningen i luften - de stora barnen o sambon njuter av att det äntligen är fredag o det smittar av sig t mig

skönt att de har en misstänkt - fy så obehagligt m mord

• Hallonsocka

svept en kopp snabbkaffe, UUURK.... oj Nu vill My snacka lite där hon sitter i babysitter! brb

• jeng

gomorron.
    skitnatt! kl 18.15 tog ted natt. kl 0.30 väckte jag honom för då tyckte jag det fick vara nog. så vi gick upp och matade och bytte blöja osv. sen i sängen vid 1... kunde inte somna!!! låg och vred på mig till en bit efter 3!! och vadå? jo sedan tar ted morgon kl 5.30 idag, vägrar sova nåt efter det, och är dessutom grinig så jag kan inte sova heller... bara att gå upp då... suck. nu kan jag knappt hållaögonen öppna! TVÅ TIMMAR sömn... och idag var det tänkt att jag skulle laga massa pajer, kladdkaka, storstäda huset, tvätta, sätta upp panel.... vilken start...

• Hallonsocka

zitrus: Ja! Jag hörde att de anhållit någon snubbe! Hur länge sedan är det eg. nu sedan hon försvann?

Happ nu har My somnat, hon somnade i min famn och jag lade henne i sittern (den är ställbar i en massa olika lägen, bland annat ett liggläge). Det är så skönt nu när hon varit här ett tag och vi börjar förstå hennes olika humör och vad hon försöker förmedla. Hon är ju ofta väldigt gnällig då hon är trött, men vill inte somna själv utan vill gärna bli buren tills hon somnar, sedan är det mat och blöjbyte om det inte är trötthet, och mat visar hon TYDLIGT med smackande mun, sug på händer osv Dessutom är hon som en klocka så har det gått ca 2 h sedan senaste amningen kan man vara säker på att det är mat hon vill ha

Vad ska ni göra den här fredagen (jag är som Zitrus, helt dagavild har ingen koll på nått! )

• Hallonsocka

Jag kunde inte heller somna inatt :-/ somnade också kring tre, men fick i alla fall sova till 9 (fast tre amningar och blöjbyten under den tiden). My brukar somna om också efter 9 och kunna dra sig ända fram till 11, men jag klev upp och A kom tillbaka till sängen (efter att ha skickat L till skolan) och då tänkte jag att My kunde sova med honom. Fast hon var så pigg så jag tog upp henne, nu sover hon dock igen...

jeng skrev 2008-10-17 10:08:39 följande:
    gomorron.skitnatt! kl 18.15 tog ted natt. kl 0.30 väckte jag honom för då tyckte jag det fick vara nog. så vi gick upp och matade och bytte blöja osv. sen i sängen vid 1... kunde inte somna!!! låg och vred på mig till en bit efter 3!! och vadå? jo sedan tar ted morgon kl 5.30 idag, vägrar sova nåt efter det, och är dessutom grinig så jag kan inte sova heller... bara att gå upp då... suck. nu kan jag knappt hållaögonen öppna! TVÅ TIMMAR sömn... och idag var det tänkt att jag skulle laga massa pajer, kladdkaka, storstäda huset, tvätta, sätta upp panel.... vilken start...
  • lille08

Här har vi haft en natt med rätt många timmars sömn. Jag ammade W sista gången runt 20.30 igår kväll och han somnade vid 21-tiden. Själv la jag mig runt midnatt och funderade först på om jag skulle ta upp William och amma honom innan jag somnade, men han låg ju och sov så gott så jag struntade i det. Sen vaknade han först vid kvart i fem! Hade inte ammat honom på över åtta timmar, och mina bröst var då så sprängfyllda att det gjorde skitont i dem!

Men otroligt skönt att få flera timmars sammanhängande sömn! Särskilt som att han var vaken i stort sett hela dagen igår och bara sov korta stunder i min famn.

• jeng

Hallon:
    Jag ska som sagt städa, tvätta, laga mat och kladdkaka inför besöket imorrn... Så det lär bli att hoppas på att Ted sover (ja såklart somnade han så fort vi kom ner i soffan...) så man hinner med en del!!!

Funderar på att sy ihop en pyamaspåse till Ted också nu medan symaskinen står framme! Tänkte bara sy en jätteenkel utan knappar osv i toppen, och med dragsko där nere, så att man trär den över huvudet. nånstans har jag en massa jätteenkla mönster, tog över en sån nybörjarkurs från min mamma. den är ifrån 80talet så det är mycket såna enkla vringningar osv utan knappar, om ni minns? (jag är ju gammal i den här tråden!! ) och sånt är ju superenkelt att sy!

• Hallonsocka

Sovpåse är (jag håller med VT som jag tror konstaterade detsamma för någon dag sedan) fenomenalt! My har en jättemysig i flanell som hennes farmorsytt, hon har till och med en krage till som man knyter dit om hon ska vara extra fin

• jeng

lille:
    gud vad gött att få sova så länge!! men jag håller med dig. igår kväll fick jag ju väcka ted efter 6 timmar drygt, för då var det dags att tömma ut! en natt somnade vi ammandes och sen så tog han bara tag i bröstet under natten när han var mer hungrig. då vaknade jag ju på morgonen med ena bröstet hels fullt och apont!! han nådde ju bara till det andra lixom!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008