• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lina S

Ikväll ska vi åka till badhuset och bada med båda barnen tillsammans med ett annat par som fick sitt andra barn dagen innan Sam.
    Bassängen är uppvärmd inför babysimmet imorgon så det är perfekt. Det dumma är ju att jag satte ju in spiral igår så jag får inte bada Steve får ta båda två Men Sam badar ju bara en liten stund.
    Då är de trötta och somnar fint när vi kommer hem så man kan ha lite fredagsmys

snart - jag glömde ju tacka dig för hjälpen med URL

• Vilda Tiger

Hejhej!
    Var har varit ute på promenix i över en timma i det helt UNDERBARA vädret vi har här i Göteborgstrakten. Åh va gott det var! Vi hittade en ny skogsstig och då jag hade Lyckeli i selen så gick det alldeles utmärkt att ta den.

Mareld
    Ja, det verkar som om en del av oss mår lite sisådär just nu, så din teori kanske stämmer. Vi har kommit in i livet med bebis, alla veckor med sämre sömn börjat ta ut sin rätt, många av oss är ensamma under dagarna med barnet, det har börjat bli rejält skitet hemma efter X antal veckor utan storstäd (iaf här) och på det så är det mörkt ute de flesta dagar. Det är kanske inte så konsigt att psyket blir lidande? Tur att det snart lackar mot jul så man kan baka pepperkakor och tända massa ljus!

Lille
    Åh, åtta timmar sömn sådär! Hoppas det håller i sig.

Hallon
    Lyckeli är också sådan att om hon är riktigt trött så vill hon helst somna i famnen hos mig. Sätter man henne i sittern då hon är lagom trött så somnar hon gott där med napp i munnen.

Jucea
    Åhhhh, två timmar sömn. Jag förstår om du är frustrerad. Jag hade såna nätter då jag var så fökyld för ett tag sedan. Jag vände och vred mig i över tre timmar. Som tur var var M hemma då så han tog de flesta morgonmatningarna så jag fick sova ut då istället.

MissH
    jag köpte sovpåsen på Lindex!

Zitrus
    Du, jag vet knappt vilket månad det är, precis som Snart... Eftersom M inte jobbar bara veckordagar så kan jag inte gå efter det heller. Men det stör mig inte, utan jag tycker det är rätt charmigt ändå. Att man är så inne i sitt, liksom! Men nu rullar dagarna på inför namnfesten så nu MÅSTE jag börja hålla koll. Nästa vecka är det massor jag ska fixa!

• MissHellen

Amelie: De vore jätte snällt

Snart: Jag är precis lika dan! Jag blir ett monster ren ut sagt..

VT: tack tack Ska kika där!

• jeng

Jag ska nog ta mig en snabbis in till stan och köpa på mig lite plädar och badlakan osm jag kan sy av! Det var sååå smidigt, och fleece är ju så gosigt för småttingarna! ÖB och Rusta hade massa olika plädar för 29 kr styck just nu, så det vore skoj att se om man hittade några färger och mönster som var fina! Ph erbjöd sig faktiskt att åka och handla, tror han insåg att han var lite väl gnällig igår!!

• Amelie

Förresten, Miss H! På bilden fanns en av dina perfekta naglar med... hur var det där nu då, skulle inte du sälla dig till oss "vanliga" människor med trasiga naglar så fort Elton var född... fattar ingenting!!

• Amelie

En test.
    De som har kraftiga PMS, är det de som har lättast att bli gravida?

Bedöm om ni har kraftiga PMS och berätta hur lång tid det tog att bli med barn!!

Jag kan börja.

Inga PMS - evigheter.

• Vilda Tiger

Amelie
    Jag har mkt lindrig pms (ingen enligt mig, lite enligt M) och det tog två cykler för mig att bli gravid.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • MissHellen
    Amelie skrev 2008-10-17 14:15:24 följande:
    Förresten, Miss H! På bilden fanns en av dina perfekta naglar med... hur var det där nu då, skulle inte du sälla dig till oss "vanliga" människor med trasiga naglar så fort Elton var född... fattar ingenting!!
    Ojdå, har jag vissat dom på en bild? Hua! Ja, jag får väl erkänna att dom är kvar då..
    Men, jag har inte rivit Elton en ändå gång! O R verkar har glömt bort mitt löfte haha!
    Dock är dom längre nu än innan.. Så jag måste väl kanske klippa dom en bit iaf (?!?!)
  • MissHellen

Väääääldig PMS - Svårt o bli gavid, enligt mej iaf.. (tog 8 låååååånga månader)

Svar på tråden Augustibebisar 2008