• KaOl

Augustibebisar 2008

urk... åkt på världens förkylning m feber o huvudvärk . orkar ingenting...

• KaOl

vt: mmmm jättetur!! misstänker att min kropp hjälpt mig på traven...
    Du - om lyckeli varit hungrig så hade hon ju inte somnat! ha inte dåligt samvete för det nu gumman! hon har det bra!
    hur är det med m förresten? mår han kasst eller han känner inte av det hela något? (inte psykiskt menar jag då - förstår att ni har det tufft!)

• KaOl

heidi: de dietister jag pratat med (tidigare i jobbet..) hävdar oxå att barnens "smakfönster" står öppna vid 4-5 mån ålder; man har alltså lättare att ta till sig smaker. Även om man helammar kan det alltså vara idé att inför lite smakisar (dvs någon tsk om dagen) vid den åldern

• KaOl

jag slutade m p-piller förra sommaren o blev gravid direkt.. fick tyvärr reda på att bebben var död vid ul i v 11 (i början av sept) . 27/11 plussade jag igen - hade tänkt vänta m att berätta för sambon till hans födelsedag den 29:e - men klarade bara att hålla mig ett halvt dygn

• KaOl

Jucea: ja precis - det var fruktansvärt att råka ut för det i v 11, men kan inte ens tänka tanken hur hemskt det måste vara om det händer precis innan förlossningen (eller, ännu värre - efteråt! Hur klarar man att gå vidare???)

Lana: ja så tänker jag? om vi inte hade förlorat Ärtan hade jag inte fått min lille Måns!

Vet ni.. I natt sov min lille plutt till 22.30-6.45!!!!! Sedan åt han lite, låg o snackade en stund, och sedan somnade han om o sov till 10.15! söta lille killen som är så snäll när hans mamma är kass!

hihihi här är det då ingen risk för förstoppning hos liten - 2-3 rejäla b-blöjor om dagen brukar det bli!!

• KaOl

vt: åh fy farao!!! i v 22 börjar man ju verkigen känna sig säker på att allt ska gå vägen, börjat känna bebben o så...

• KaOl

miss h: japp det blev underbart lyckat o vi sa ja båda två
    bild finns i mitt galleri

hihi måns fick sin första smakis idag, 1 tsk palsternacka. han ÄLSKADE det o började gråta när det inte blev mer. tänkte hålla det t 1-2 tsk om dagen tills han är 6 mån o amma för fullt under tiden. inte ersätta ngn måltid förrän då.

• KaOl

Rimfolina skrev 2008-12-05 15:06:53 följande:

OK, få höra översättning av pömsig enligt båda era ordlistor!Min ordlista säger "trött och mysig"...
    samma här
  • KaOl

bv: hade en sådan (som man ska ha i kylen, inte i frysen) åt stora sonen - var jätteskönt för honom när tänderna var på G

Svar på tråden Augustibebisar 2008