• KaOl

Augustibebisar 2008

lana o vt: tyvärr kan bebben få maginfluensa även om man ammar (många som säger att de inte kan få det, men det stämmer inte!). Jag o stora sonen hade det samtidigt när han var 5 mån o då helammade jag (förutom smakisar) - snacka om uttorkning för min del (och snacka om att jag var bister mot dåvarande mannen som lämnade oss på det viset för att åka på konferens )

• KaOl

Rimfo: åh, lider så enormt m henne!!!! kan inte ens tänka tanken att inte ha min lille Måns här! och tänk vad man behöver läsa något sådant för att få en spark i ändan o sluta gnälla över en sömnlös natt (inte riktat mot er stackare som aldrig får sova - bara till mig själv!!!)

*älskar min underbara varma, goa, trollunge*

• KaOl

mareld: vi har oxå näsfrida - den är kanon! ett tips är att ge koksalt en stund innan man suger så får man upp mer (och ev ge näsdroppar efteråt om det behövs)

• KaOl

lana: om bajset forts vara grått så be dem titta på det - säkert inget konstigt alls men har för mig att man ska kolla upp om det blir vitt el grått

• KaOl

carina: här på bvc säger de att det går utmärkt att laga egen gröt men att man ska varva m "köpegröt" som innehåller mkt mer näring, järn etc.
    jättefina bilder på fötterna *springer iväg o hämtar kameran jag med*
    lycka t på bvc

• KaOl

lille: kanonfin bild!! och vad smart - att ta bilder i efterhand! det ska vi göra m Måns, blev inte spec bra bilder från själva dopet.. TACK för tipset (får skylla på amningshjärna att jag inte kom på det själv hihihi)

• KaOl

jucea: usch, stackare inte kul när alla är dåliga samtidigt!

• KaOl

lana: åh så härliga nyheterna!! måste kännas som en stor lättnad!

• KaOl

Till er som vill ha mer info om hur man själv kan laga barnmaten; tycker denna sida verkar kanon www.lagabarnmat.se . Måns äter ju bara smakisar än så länge, och de fixar jag själv - inte ett dugg jobbigt. gör så att det räcker för några dagar o fryser sedan in i iskubsfack.
    Den info vi fått är att man inte ska ge saltad eller stekt mat och inte heller ge t ex spenat, honung - annars ska det vara fritt fram att testa. Kom ihåg att lägga i en klick smör eller olja bara - bebbarna behöver extra fett
    Blir ju så himla mkt billigare i längden att göra egen mat än att köpa burkar!

jucea: kanske är mer salt i vällingen? eller så är det helt enkelt så att de rekommenderar amning/ersättning till 6 mån ålder och först därefter välling?

Miss H: så UNDERBART att nätterna fungerar så bra nu! Vad duktiga ni är som orkade ta fighten att få rätt på det! skönt att ni har det bättre tillsammans också, du och R

• KaOl

... här är det förresten full fart m julförberedelser - så mysigt !!!! tror faktiskt att de båda 8-åringarna fortf tror lite grann på tomten hihihi. Igår blev de sista julkorten klara - jag fick en sån jäääättebra idé om att vi skulle göra "tumtomtar" (alla i familjen, Måns oxå, fick sätta sina tumavtryck på ett kort o sen har vi målat luvor, klistrat på bomullsskägg osv).. Visst, mysigt till en början, men till slut så var det så klart bara jag som satt där o klistrade mina skägg o hade mig... . Jaja - idag blir det bakning, fredag montera pepparkakshus och lördag julgodis. Granen är köpt o klädd sedan i söndags *sååå mysigt*

Svar på tråden Augustibebisar 2008