• KaOl

Augustibebisar 2008

jucea: precis så har vi oxå haft det inatt... fattade ingenting - måns brukar sova så himla bra!! men då är det väl ngn fas eller så då?? (vt - du som har koll )

lana: fy så trist m vikten!! men försök att inte känna dig dålig - det ÄR du inte!! Jätteduktig som kämpar på som du gör!! Kanske behövs det bara "toppas" (juceas uttryck ) m lite ersättning under en period??? Stor kram o lycka till nu!

hinner inte vara inne så mkt nuförtiden - svärisarna är ju här... läser men hinner inte skriva så mkt

• KaOl

hihi måns har verkl fattat grejen m smakisar (eller åtm palsternacka). idag när jag satte honom i hans stol o tog fram maten så bankade han m båda händerna i bordet o satt sedan som en liten fågelunge o väntade m öppen mun. sötis..

vt: ja det låter ju verkl som om det är det.. bara varit lyckligt förskonad tidigare

oh vad gott det lät m glögg..

• KaOl

Vilda Tiger skrev 2008-12-09 14:33:21 följande:

KaOl*Fniss* Ser framför mig hur Måns sitter och gapar och väntar på mat.
    hihihi jaa han såg för söt ut... som en liiiiten rund farbror / fågelunge - hur nu det gick till .
  • KaOl

vt: efter mitt ma kände jag av ägglossningen jättetydligt! Antar att det kan vara likadant en fullgången graviditet o förlossning. tidigare har jag inte känt ngt.
    vad jag har hört blir det mer flytningar innan äl, men just vid själva äl är de så där trådiga att man kan dra ut dem mellan två fingrar *äckelvarning, jag vet *

• KaOl

Lana: skönt att alla prover ser bra ut och att du känner att ni får hjälp! *kramis*

nej, nu ska jag fixa ihop en glutenfri pepparkaksdeg - precis vad jag vill göra så här dags *NOT*, men O åker till sin pappa på fredag och vill så klart vara med och baka sina pepparkakor.. Så vad gör man? *kavlar upp ärmarna o börjar blanda*

• KaOl

bvc idag... lilleman är nu hela 64 cm lång o väger 7810 g!! *min lille buddha *

idag ska vi baka lussebullar o göra degen t pepparkakor (m vaknade just när jag skulle börja igår så det bidde nada) och städa - full rulle alltså

• KaOl

vt: nämen vilken toppendag!!!! Det är du sannerligen värd!!

Heidi: visst känns det mysigt när man har den där härliga doften av nybakat (som man själv gjort!) i huset!!?? Man känner sig så duktig . Här blev det en sats glutenfria o 1,5 sats vanliga lussebullar (gör en del som lussekatter, en del som flätor m fyllning av mandelmassa o smör *mums*) tillsammans m de stora kidsen. Idag ska jag äntligen göra min pepparkaksdeg, som vi sedan ska baka ut imorgon.

På söndag har vi bjudit hem våra grannar för första gången - och de har ju bara varit med i kocklandslaget, vunnit kock-OS, blivit årets kock respektive årets konditor (bara glögg o så, men ändå.. *liiite stressad*). Men men - de får väl ta det som det kommer och njuta av vårt trevliga sällskap åtminstone

• KaOl

wiem: åh fy farao - nej tack!!!! skönt att ni fått medicin nu i alla fall

jucea: låter precis som måns! inte alls kul när man precis blivit bortskämd m att få sova lite längre pass. dessutom har han vägrat sova i sdin säng utan har velat ligga fastklistrad vid mig (dock m nappen i munnen så det kunde ju varit värre.. )

Svar på tråden Augustibebisar 2008