• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84

Jag och Sambon försökte skaffa barn när vi båda var 16år vi förökte i 5år men inget hände sen blev jag gravid på första gången med en annan kille och fick ebba

Med amadeus tog det mig och sambon 6-7 månader

• Hallonsocka

Fy fanken. L är på disco, och A ska hämta henne kring 21 vi hade sedan tänkt äta en köttbit och ta ett glas rött... men efter den här dagen från h-vete tror jag bara att jag ska gå och dra nått gammalt över. Intresserade kan läsa på bloggen själv ska jag döglo på teve :-/

• Mareldsbarn

Hallon; Läste precis bloggen. Huvva vilken dag ni har haft. Hoppas ni orkar unna er en god köttbit och ett gott glas rött ikväll eller kanske ni skjuter på det tills imorn kväll? Tur att A fann L utan att något värre hade hänt så att säga.

VT; Åh vad mysigt att komma ut lite! Hoppas du får det trevligt! En liten fråga till dig, babymassagen. Vart går du på den? Är inne på att kanske börja på babymassage med Julia. har hört att de måste vara 8 v först och det är hon på månd så jag är på jakt efter kurser. Är det genom ens vårdcentral det finns?

Jag har aldrig pms - blev olpanerat gravid. Blev gravid en gång innan också och då genom att ha missat 1 minipiller. Vääääldigt fertil med andra ord verkar det som.

Jucea; Hur har din dag varit? Har du hunnit med allt?

jag och Julia har en myskväll. Vi ligger i soffan och pratar med varandra, skrattar och kramas. D är på afterwork med jobbet så det är tjejkväll här

• jeng

VT:
    Du jag vet inte riktigt... Har bara hört att det är ett råd man ger till de som haft svårt att bli gravida, att chansen ökar om man försöker direkt igen!!!

Hallon:
    Jag tappar hela tiden adressen till din blogg, hade glömt att du hade en till och med! Skriv gärna adressen när du hänvisar till bloggen för oss med total amningshjärna!

Mareld:
    Vi är långt ifrån klara, men det har varit en kanonbra dag trots allt!!! Fick köpt massa fleecefiltar också för billig peng (30 kr styck) Bara inne en jättesnabbis nu, men skriver mer om dagen imorgon!

• jeng

mareld:
    Tack för att du frågar förresten, som sagt, lite stressad! Bara uppe på nätet för att aktivera ett bankkort!!!

Hoppas att ni allihopa har en toppenkväll. Vi städar på för fullt och har till och med rensat ut massa skit ifrån köket!! Nu blir det snart middag och vin och slappa bara! Sen full rulle imorrn bitti igen!! Har inte hunnit förbereda nån mat alls!!!

• Carinamamma84

Hära ligger mina små Oliver och sover gott
    Är ensam hemma med dom sambon jobbar
    Tittar på Tv och inne på Fl och snokar runt lite

Min kompis födde idag en lite liten kille på 800g dom båda mår bra just nu.

Idag har det varit lungt Didos äter som en Häst haha men men han är ju en liten kille
    Har varit ute och tagit en promenad

I morgon ska vi alla 4 bada
    få se vad grabben gillar om detta

• Mareldsbarn

Jucea: Oh glöm inte att andas Tur att ni snart ska äta så du får vila lite.

Carina: Jag är med hemma själv. mysigt! Vilken tur du har att dina barn somnar tidigt. Julia somnar ALDRIG förrän kl 23. Vilken minilite kille som fötts! Bara 800 g?! i vilken v föddes han? Hur kommer det sig att han kom så tidigt? Vad skönt att höra att båda mår bra.

• Carinamamma84
    Svar på #228
    I vecka 26 föddes han.
    Hon hade högt blodvärde och ingen näring i navelstängen alls
    Men dag åkte hon in och han föddes.

Ja Didos brukar inte sova så tidigt han går alltid och lägger sig klockan 00.30 typ men nu somnade han redan klockan 19.00 tiden.
    Konstigt nu ligger han och snarkar Haha
    Ebba somnade på soffan klockan 20.00 så jag fick ta av henne kläderna och bära henne till sängs
  • Mareldsbarn

Carina: Vad läskigt det låter. vilken tur att allt gick bra. Ska ni åka till badhuset imorn eller ska ni bada badkar hemmà?
    Julia halvsover hängandes imitt bröst. Om jag drar undan bröstet lite så grabbar hon tag i det med en gång i ett nafs så här har jag bara en fri hand numera

Svar på tråden Augustibebisar 2008