• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84

Det är klart att jag säger när Tidningen kommer ut
    ÅÅh vem är det som ska Gifta sig 22nov på MIN födelsedag
    Då fyller jag 24år

• Vilda Tiger

KaOl
    Sorry. Blandade ihop det. Det är Ted som har sin namnfest den 22 november.

Carina
    Åh, va kul för din sambos syster! Va kul med en kusin som blir bara en år yngre än Amadeus.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • KaOl

Carina: vi gifter oss den 29:e, inte 22 Men jag får komma ihåg o gratta dig ändå. Åh så kul för din sambos syster! Håller tummarna för att allt går vägen!

• Carinamamma84

Hehe Stort gratis Ted att han har samma dag som jag fyller år Hehe en Cool Bebis kille

Ja gud vad häftigt Haha Då får dom leka med varandra hehe..
    Nu har Amadeus Emmla plåster på sig på båda sina ben

• Carinamamma84

Hehe visst är det så mkt att man blandrar ihop allt hihi
    Näh nu måste jag dra ska på Toa och äta frukost klä på Ungarna och gå till BVC
    Hör av mig sen kram på er.

• jeng

godmorgon tjejer!
    inatt har ted faktiskt också krånglat lite. inte så att han lixom gör mig illa, men det tar skitlång tid att få amningen genomförd, och jag bara ORKAR INTE!!! usch... får nog ta ett snack med ph om det här... han vill ju att jag ska amma, men han har ju också sagt att det är ju upp till mig att bestämma... men kanske man kan kompromissa fram nånting. eller om man bara ska stå ut och se om det blir bättre...??? jag har ju ändå börjat lite smått med smakisar och tänkte börja med mer och mer mat så fort ted fattar vad det går ut på.... så då vore det ju varken speciellt hemskt att sluta amma nu, eller att stå ut nån månad till lixom... jaja vi får väl se...

• lillastjärnan

Också problem m höger bröst. Fast jag har jätteont, hon tar d inte alls lika bra som vänster. Nästan så d kommer en tår emellanåt... Men börjar ju få igång mjölken ordentligt nu, ger bara flaska 1-2 ggr om dagen, så jag vill ju helst inte sluta.. Men ha ont varje gång är ingen höjdare.

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • jeng

HAHAHAHA! Ted ligger i gymmet. Helty plötsligt så ser jag att han har vänt sig till mage och ligger och babblar! Jaha. Till slut blev han lite sur, så jag vände tillbaka honom!! Nu har han vänt sig igen, och blev lite arg för han ser ju ite leksakerna!!! Men sen kom mors lilla olle på stereon, och då glömde han HELT bort att han var sur, och började sjunga istället!!

OCH!!! Nu kom blinka lilla stjärna - och han SJUNGER!!!!!! Inga sura miner här inte! han har visst kommit över sin fobi!

• Pling84

Hej alla tjejer! Äntligen lite tid att sitta framför datorn. Måns sover middag i dubbelsängen. Vi har lämnat Markus vid tåget och är ensamma hela helgen. När brukar era barn sova middag? Vanligtvis sover måns i vagnen mellan 9.30 och 10.30 och sen efter 13.

Måns blir 12 veckor imorgon och här har det varit kaos, jag och markus har haft det jättejobbigt och bråkat jättemycket och vi har inte haft sex än (delvis pga att jag inte var på efterkontroll förrän i onsdags). Men nu har det varit lite bättre senaste dagarna.

Jag har tappat 19 kilo och ligger nu på 61 kilo, superstolt. Men magen är fortfarande en deg och brösten hänger i g-kupan.

Jag helammar fortfarande och vi har inte gett måns nån ersättning än. Inte ens flaska har han fått. vet inte om det är bra eller dåligt..

• goshheidi

Hejsan. Ni har skrivit så mycket igen på några dagara, så jag har inte hunnit läsa ikapp riktigt allt än :)

Men Carina, är du gravid igen?? :) Grattis i massor!

Tack för allt ni skrev om min pappa. Det var tyvärr så att cancern hade spridit sig till skallen :( , och de ska börja med strålning så fort som möjligt. Det är i alla fall tur att de fortfarande kan göra något åt saken... På fredag nästa vecka åker jag upp dit för att hälsa på honom, min mamma, min syster o bror ja, hela tjocka släkten, och är sedan där i tio dagar. Åker med tåg och Felix kommer med såklart och jag har fixat platser i tåget så att jag kan ha vagnen bredvid mig. Går säkert bra. Men P kommer nog att ha ganska ledsamt när vi åker... tänk...tio dagar utan lille gubben!!!

Min mamma och min mormor har varit här på besök i tre dagar. Och tänk!, min mormor 76 år, tvättade alla våra fönster!! Hon är verkligen en stålmormor, och hon sa dessutom att hennes favorit sysselsättning är att tvätta fönster!! Okej då sa jag. Varsågod då bara! :) P sa att hon är hemskt välkommen hit till våren också. Han kan t.o.m betala tågbiljetten åt henne om hon kommer hit och tvättar fönster sa han haha.

Och under tiden hon tvättade sydde jag gardiner till vardagsrumet. Felix var så snäll och satt i sittern och såg bara förundrat på när vi höll på. Inget knirr knorrande utan bara joller och leenden kom från honom :)

Han jollrar förresten jättemycket. Både min mamma o mormor tyckte att han var tidig med det och att han var så duktig som jollrade så mycket. :) *stolt mamma* Och sen log han massor åt dem.

Felix börjar natten med att sova i vagnen och sedan beroende på hur trött jag är när han vill bli ammad nästa gång så sover han antingen vidare i vagnen eller så tar jag honom brediv mig i sängen. Är jag jättetrött då så ammar jag honom liggande. Är jag lite piggare så ammar jag honom sittandes och lägger ner honom i vagnen tillbaka. Han sover lika bra på båda ställena.

Tvättmaskinen går för jämnan här hemma hos oss. Tvättar nog en maskin per dag... fattar inte hur det kan bli så mycket tvätt...

Jucea, wow vad det blir fint när ni renoverar. Vad duktiga ni när!

Svar på tråden Augustibebisar 2008