• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi

Hejsan Pling, det var inte igår! :) Kul att se dig här inne.

Det är lite olika vilken tid Felix sover middag. Det beror lite på vilken tid vi har stigit upp på morgonen. Men han håller stenhårt fast i sina två timmars perioder. Han är vaken två timmar, sover två timmar, är vaken två timmar, sover två timmar osv, och vill bli ammad med oftast två timmars mellanrum. både dag och natt...

• goshheidi

Pling, tråkigt att ni bråkar :( Vad är det ni bråkar mest om?
    Här bråkar vi mest om städningen.... suck...

• goshheidi

Angående smakisar. Jag gav Felix pyyyttelite potatismos häromdan. Hans min var värd en miljon :) Inte alltså en hel tesked. Det var nog mera lika lite som lillfingernageln ungefär. Bara så att han skulle få smak på det. Tror nog att han kommer att gilla det sen när han blir lite större. Han är ju bara elva veckor än lillpyret.

• jeng

pling!! vad skoj att hör av dig igen!! trist att ni har bråkat mkt, verkr vara nåt allmänt! hur man lär sig in i de nya rollerna osv!!

heidi, tack!!! som vi sliter, men det är ju sååå värt det när det blir fint o man får komplimanger för det!! jag äääälskar halltapeten!!! blommorna riktigt glittrar ju! tänk vad fin med tända ljus osv sen i vinter!!!

vad trist med din pappa!!! usch! min mamma är ju ämtligen klr med alla behandlingar, bara medicinen kvar som hon ska ta i 5 år...

• goshheidi

Jucea, ja ni får nog ge er varsin klapp på axeln. Ser mycket bra ut!

Skönt för din mamma att behandlingen är över! Såg i din blogg att hon hade riktigt kort hår nu. Vad är det för medicin hon måste ta i fem år?

Min mamma är också klar med sin behandling nu. Sen blir det efterkontroll i fem år, men jag sa lite betsämt åt henne att hon ska sjutton se till så att hon fortsätter att gå på efterkontroll också efter fem år. Det var ju på det sjätte året som de upptäckte att det hade kommit tillbaka för henne.

• jeng

pling, ted sover inte om dagen!!! han brukar kanske slumra till en 5-15 minuter efter amningen, men det räknas inte riktigt tycker jag!

här bråkar vi mest om renoveringen just nu, och ekonomin! haha. fast ph har blivit bättre. han VET att jag stressar med renoveringen just för att jag vill få det klart till festen,. dels för att det blir fint tills folket kommer, och dels för att då är det avklarat sen lixom!!! ekonomin är ju för att vi lyckades gå 29000 kr back förra månaden hahahaha.... det var ju för att vi köpta massa grejer till renoveringen, plus att vi var i london. men ph tänker inte så. han tänker lixom inte att det var nåt speciellt med den månaden, utan han får panik och tänker att sådär kan vi ju inte ha det nästa månad också för då är pengarna snart slut, typ... hahaha... så vi tänker lite olika vad gäller ekonomin. men men, jag var ju ute i förrgår o köpte handdukar och badrumsmatte till tvättstugan, sen dörrmattor till hallen, och så alla kläder till ted. kläderna betalade jag med mina egna pengar iofs (fickpengar som vi har egna av för egna resor o såna saker) så att han inte skulle gnälla! jaja, han har blivit bättre på det iaf! vi följer upp budgeten nu i varje månadsskifte, och kollar läget efter att räkningarna är betalda inför kommande månad, så att man vet lite mer var man står! det funkar bra!

• goshheidi

Ni skrev något om egentid också. Här har jag måndagagar kl 21 - 22 och onsdagar 21 - 22 min egentid. Då nästan låser jag in mig i sovrumet och tittar på mina favoritprogram på TV. P får bara störa mig i värsta nödfall. Skönt med egentid. Det måste man ha.

• jeng

heidi:
    ja, hon har ju jaft peruk på alla andra bilder i bloggen!! men det har ju sett så äkta ut så att ingen ens tänkt på det haha! men det märks ju att hennes vanliga är gråare nu när det kommer jag tyker det är snyggt med så kort hår på henne också, så det ser ju inte konstigt ut alls! aölltså det ser inte ut som att hon är kort av den anledningen, utan hon kunde lika gärna ha klippt sig så!!

det är nån hormondämpande medel. det hindrar östrogenet att bildas! eftersom det är östrogen som cancercellerna lever av!! (iaf bröstcancer då)

vad skönt att din mamma också är klar!! ja precis, se fasen till att gå på alla kontroller!!!! jag fattar inte faktiskt folk som hoppar över cellprovskontroller osv... ok om man inte har pengarna, men samtidigt så är det 150 spänn eller nåt och det bör man ju kunna spara in på nåt annat. om man går varannat år så är det ju en 5krona i månaden lixom...

• jeng

heidi:
    hahahha! häftigt med sån egentid!
    vi har inga såna bestämda tider, men lördag eller söndag morgon brukar jag ta sovmorgon så ph får ta ted med sig ner!! men sen sover ju ted från kl 19 varenda kväll också typ, så DÅ får jag ju min egentid!! klart att jag fortfarande måste ha jour så att säga, men eftersom ted sover som en stock mellan 19 och 01, så känns det inte så tungt! nu blir det ju bara renovering dock, så jag ser fram emot sen när det är klart och man kan läsa en bok eller sådär om kvällarna istället!

• goshheidi

jucea...ekonomin. Här har vi ett gemensamt konto, plus varsit eget. Det bråkar vi faktiskt nästan inte alls över, men så har vi inte just nu några stora utgifter heller utöver det vanliga. Vi sätter undan till det gemensamma kontot varje månad och från det betalar vi bara för mat, bolagshyran, blöjor och annat till F. Barnbidraget går också till det gemensamma. Sen har vi då våra egna konton som vi sköter helt själva. Jag lägger mig inte i vad han gör med sitt och han inte med mitt.

Svar på tråden Augustibebisar 2008