• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi

:) Ja, jag är väldigt noga med min egentid. Jag tar också med mig vindruvor och annat gott och riktigt gottar och unnar mig den stunden för mig själv. Sen är jag som en ny kvinna när jag kommer ut ur rummet. Laddad och glad igen :) haha.

• Pling84

heidi: vad tråkigt med din pappa. hoppas han blir bättre av behandlingen. greys anatomy på onsdagar eller?

vi bråkar om skitsaker, vet inte ens vad det var sist. han behöver väldigt mycket bekräftelse just nu och jag känner att jag inte orkar ge det hela tiden. Sen är vi ju hemma hela dagarna bägge två, markus har varit ledig i tre veckor så det har varit vardagvardagvardag...

jucea: ted verkar vara den piggaste bebisen i världhistorien, blir han inte grinig om han inte sover? ;) och ja, ekonomin går det ju allt att bråka om. Vi har iförsig ganska lika syn på det, vi är bägge ganska generösa. Vi har vänner som sparar undan 10 000i månaden och sen klagar över att de har så lite pengar att röra sig med. ha!

• Pling84

hehe precis samma tv som mig!då brukar jag få vara "måns-fri".

• jeng

heidi, ja vi gör ju tvärtom! alla pengar går till det gemensamma kontot, oh sen så då och då om året sätter vi in några tusenlappar var till våre privata konton! så vi har alltid i utgångsläget lika mycket pengar så att säga! vi bråkar inte heller så mycket omd et, men det är ju just nu när jag snålar på fp-dagar, och sen vi renoverar och går så mycket back lixom... då tänekr vi ju olika helt enkelt!

hihi, det låter lysande med din egentid! så får jag också se till att göra oftare!

pling:
    gud jag skulle bli galen om ph var hemma hahaha! näe, inte just nu kanske, för då skulle vi renovera på varsitt håll hahaha!!

jodå ted är rätt pigg ja! i början så sov han ju dygnet runt, men sen bara pang vid 3 veckors ålder så slutade han sova om dagen!

hahahaha... ja alltså, lite åt det där hållet är ph! att vi har så gott om pengar, men han inte ser det så. jag ser det som att vist, vi gör av med pengarna nu, på renovering, kläder, resor osv! MEN det är ju för att vi har råd!! om vi inte hade pengarna, så skulle vi ju inte heller göra av med dom... medan han ser det som att om vi en månad har 70 000 ut (som vi hade då förra månaden) så tror han att det kommer bli likadant nästa månad... så går det ju itne riktigt att tänka lixom!

• Pling84

Nä precis. Här sitter vi i sitsen att jag knappt drar in någe pengar alls med tanke på att jag har lägsta fp, men jag är istället den som sitter på arvet, så markus försörjer oss men jag har lagt handpenningen på huset. Så det går jämt upp där nånstans. Och medans jag har en backupp så har han jobb, så vi sitter i en ovanlig sits. Här är alla´pengar som kommer in varje månad gemensamma, vi renoverar ju också vartefter pengarna kommer in så att säga, nästa projekt nu är hallen, men den ska inte får kosta mer än max 10 000 har vi sagt, mer har vi absolut inte råd med.

Vart köper ni era barnkläder? Vi har ju fått ärva asmycket men jag tycker det är så sjukt roligt att fynda, jag bara längtar till mellandagsreorna.

• jeng

pling, ja men så tänekr vi också! vi renoverar för kontanter lixom, och även på tvättstuga och badrum och kök så gör vi ju i princip allt jobb själva! alla rör och avlopp osv har vi ju gjort själv. elen också, men vi har haft en kille här för att kolla över det innan vi byggde in det osv.

våra hallar nu kanske har kostat... hmmm 1600 kr panel o list, 400 kr tapet, 400 kr färg 500 kr virke, lister och sånt, och sen 1000 kr på garderobsinredningen (hyllplan osv. konsoller och sånt hade vi köpt på utförsäljning på byggmax för nåt år sen!! men det är inräknat i de 1000 kr ändå) ja sen är det inredning då. lamellgardiner 375 kr, blommor o krukor 200 kr, tavellister 200 kr, väggljusstake + ljuslyktor 100 kr... dörrmattor 300 kr.

ja, dryga 5000 kr!! det är ganska ok för 2 hallar! men då har vi ju fina golv som bara ska tvättas och ena golvet lackas!!

• Carinamamma84

Hej hopp nu är Amadeus 3mån väger inte så mycket Hehe bara
    8030gram och 66,1cm..Vaccinationen gick jätte bra han började gråta lite sen var det över med honom
    Han ska börja få äta burkmat nu alltså riktig mat som innehåller Potatis majs grönsaker som broccoli mm Fast han är 3mån men dom räknar honom som 5månaders baby och att han inte häller blir mätt på Nan2 riktigt bra häller så han får börja nu med burkmaten men han ska få erättning ochså på Kvällarna när han ska sova.
    Just nu ligger han på Babysittern och sover gott mammas lilla pojk.
    Och jag ska vänta 1mån om mensen inte har kommit så ska jag Testa mig på Gravtest.

• jeng

pling, kolla min blogg www.teddy.nu/blog på inlägg från i förrgår, då jag var på kappahl och fyndade. om du srollar tillbaka lite mer så finns det fynd ifrån lindex (kanske 2 veckor sen)!!! kappahls slutrea här i stan var LOVELY!!!! jag har köpt massor i större storlekar också både på kappahl och lindex!

• Carinamamma84
    Svar på #2023
    På Tisdagar är Desperate Housewifes
Svar på tråden Augustibebisar 2008