Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008

Hallon; Läste precis bloggen. Huvva vilken dag ni har haft. Hoppas ni orkar unna er en god köttbit och ett gott glas rött ikväll eller kanske ni skjuter på det tills imorn kväll? Tur att A fann L utan att något värre hade hänt så att säga.

VT; Åh vad mysigt att komma ut lite! Hoppas du får det trevligt! En liten fråga till dig, babymassagen. Vart går du på den? Är inne på att kanske börja på babymassage med Julia. har hört att de måste vara 8 v först och det är hon på månd så jag är på jakt efter kurser. Är det genom ens vårdcentral det finns?

Jag har aldrig pms - blev olpanerat gravid. Blev gravid en gång innan också och då genom att ha missat 1 minipiller. Vääääldigt fertil med andra ord verkar det som.

Jucea; Hur har din dag varit? Har du hunnit med allt?

jag och Julia har en myskväll. Vi ligger i soffan och pratar med varandra, skrattar och kramas. D är på afterwork med jobbet så det är tjejkväll här

• Mareldsbarn

Jucea: Oh glöm inte att andas Tur att ni snart ska äta så du får vila lite.

Carina: Jag är med hemma själv. mysigt! Vilken tur du har att dina barn somnar tidigt. Julia somnar ALDRIG förrän kl 23. Vilken minilite kille som fötts! Bara 800 g?! i vilken v föddes han? Hur kommer det sig att han kom så tidigt? Vad skönt att höra att båda mår bra.

• Mareldsbarn

Carina: Vad läskigt det låter. vilken tur att allt gick bra. Ska ni åka till badhuset imorn eller ska ni bada badkar hemmà?
    Julia halvsover hängandes imitt bröst. Om jag drar undan bröstet lite så grabbar hon tag i det med en gång i ett nafs så här har jag bara en fri hand numera

• Mareldsbarn

Carina; Varför ammar du inte? Jag minns inte om du har sagt det, förlåt.

Snart sommar; Hoppas du får knoppa snart så du får lite sömn!

Har ni funderat på vad ni skall ge pappsen på Fars dag? Själv funderar jag för fullt men det står tyvärr still.

Svärmor och min mamma är redan i hälarna när det gäller vad Julia önskar sig i julklapp. ja shit det är faktiskt snart jul! Guuuud så svårt det är att komma på bra saker!

• Mareldsbarn

Jisses vad dött det var här då. Lillan har somnat och D är fortfarande iväg. Har aptråkigt....

• Mareldsbarn

Carina, bra att det finns flaska då så han får mat

MissH; Nej jag tror inte du är ensam. Finns nog fler. Jag har ju varit ifrån Julia fast det har du kanske läst om också

• Mareldsbarn

Heide; Huvva för spyor i sängen. Tur ni hade extrasäng och skönt att det är ur världen nu. Ännu bättre att han tog det själv också Julia ligger på mage nästan varje dag. En liten stund då och då. Hon tycker om det för det mesta, beror på vilket humör hon är på. De små övar ju att stärka nackmusklerna genom så mycket annat i vardagen så jag själv tror inte det skulle göra såååå mycket om man inte la dom på magen varje dag. När jag läste ditt inlägg om flaska så tänkte jag tipsa dig om Dr Browns men såg nu längre ned att VT redan gjort det. Däremot måste jag ju sätta tummen upp för dom också så iväg och köp dig en sådan flaska! Kanske går bättre då!

VT; vad gott det lät det ni åt idag. Inget vidare med tvättid en lördag kanske men skönt när det är gjort. Nu när man är hemma hela dagarna så känner jag inte riktigt av om det är helgdag eller vardag längre. Jag vet knappt vad det är för månad

Jucea; Vad roligt att ni fick så mycket. Kul att det blev lyckat! Du var saknad här i går kväll! Jag hade aptråkigt! Måste in och kika på bloggen också ju!

Jag har precis skrivit en önskelista åt Julia på min blogg www.mareldsbarn.blogg för er som vill få tips. Ni får gärna tipsa om saker ni har tänkt inhandla så man kanske kommer på fler alternativ.

• Mareldsbarn

Luzor; Vi själva köper nog inga klappar till lillan i år. Hon har en massa saker och kommer att få en massa saker av släktingar. I doppresent av hennes mormor o morfar (mina päron) skall hon få ett bankkonto som dom har öppnat i hennes namn. Där kommer dom sätta in 100 kr i månaden fram till hon blir 18 år. Jag tror att vi kommer att slänga in en slant där till henne i julklapp. Symboliskt så att säga. Vi har sånna julstrumpor sedan jag var liten. SKall köpa en till Julia också nu och då lägger vi i en liten klapp på morgonen till henne men det är ju mest för vår skull. För att det är så roligt ju Och för att jag vill ha en sådan tradition vidare sen att vi alla öppnar en liten klapp ur julstrumpan på morgonen tillsammans.

• Mareldsbarn

VT; jag hade först som förslag till närmsta släkten att Julia inte får någon klapp i år utan vi satsar på det nästa år istället. Dels just för att hon har så mycket och sedan för att hon också snart döps och även där får klappar (går inte att hejda släkten). Tyvärr tycker hela släkten att jag är helt korkad för givetvis ska lillan ha paket på hennes första jul, menar dom. Så eftersom jag nu förstår att det inte går att hejda klappköpen så väljer jag att lägga ut en lista på saker som vi kan behöva ha till henne under kommande året och hoppas att folk köper sådant då. Det är vettiga saker (de flesta) i våra ögon. Saker som vi själva ändå skulle komma att köpa så småningom. Kan ni inte be folk skänka pengar till någon fond eller sätta in en slant på ett framtidskonto till Lyckeli istället för att handla saker om ni inte vill ha det och släktingar ändå vill ge?

Svar på tråden Augustibebisar 2008