Augustibebisar 2008
Det kommer gå bra imorn Jucea! Lycka till!
Det kommer gå bra imorn Jucea! Lycka till!
Välkommen Angeluzia! Min Julia föddes den 25 aug. Hon var 49 lång och vägde 3400 gram. På tisdag fyller hon 3 månader och då ska vi till bvc för mätning o vägning. Tippar på att hon ligger runt 59-60 i längd och 6 kg. Får se om jag har rätt
Carina; GRATTIS på din dag! HURRA! HURRA! HURRA!
Jucea; HOppas allt gick bra idag! För namnfesten var väl idag? Har tänkt på dig!
VT; Hoppas Lyckeli sover som du vill nu. Vad länge hon sover i streck. Vissa barn gör ju det. Julia somnade kl 22 idag. Hon lär vakna vid 02 någon gång och sedan nån gång vid 05-06 igen. Hon sover i sin egna säng fram till första vaknandet. Då tar jag över henne till vår säng och nattammar, somnar om och sen när hon vaknar igen så tuttar hon lite lätt då och då under natten. Jag är så trött så jag öppnar knappt ögonen utan ger henne bara bröstet och somnar vidare. Ganska dumt kanske. Ibland funderar jag på om det skulle göra någon skillnad ifall jag går upp och ammar henne ordentligt. Då kanske hon sover längre i streck fast varken hon eller jag mår dåligt av hur det fungerar nu så jag är lite tveksam till att skapa en förändring också. blaj blaj blaj, värst vad jag ordbajsar idag då
Kvack; Oj det var en guldbebis det
VT; tack för att du tänkte på oss. Ja på tisd är Julia 3 månader men alltså jag blir lite fläng av den där boken. Julia var beräknad till den 16:e och föddes den 25:e. Alltså 9 dagar efter BF kom hon på. Hur sjutton räknar jag veckorna då enligt boken? Det står ju i den hur jag ska räkna och ÄNDÅ får jag inte ihop det *skäms*. Jag blir helt förvirrad
Carina; Vad roligt att du är nöjd med din födelsedag!
KaOl; Ja om en vecka är ni make och maka
Alldeles underbart ju! Känns allt bra då? Alltså i planeringen menar jag. Ingen panik eller stress nu utan ni får tid att njuta av sambolivet?
Lina, Salvia, VT och Lana; Tack för era svar! Nu är jag med på banan igen
Lina; Hm missade det idag men jag har sett tidigare och det ser så himla mysigt ut
Man blir alldeles varm när man ser paren
Jucea; Hallå var är du nu frökenlöken? Jag saknar uppdatering om gårdagen
Är ju nyfiken!
VT; Jag har inte varit inne på FL på ett par dagar och nu läser jag något som får min håret på huden att resa sig. Det är fruktansvärt. jag kan inte för mitt liv känna vad ni går igenom. Herregud, den "bollen" som vi bara trodde var att plocka bort. Ser att du skriver att han rullades in för OP kl 10.15. Är han färdig Op:ad nu? Vad säger läkarna mer? Åh jag är så fruktansvärt ledsen för er skull. Jag hoppas verkligen att de får bort allt genom operationen och att det skall räcka. Är du och Lyckeli på sjukhust något eller håller ni er hemma? har din syster kommit? Jag är inte långt ifrån dig, det vet du och vill du ha sällskap får du bara säga till så tar jag och Julia oss över till dig! Ni är så fina! Blir jätteledsen när jag läser detta! Vad händer nu?
VT; förlåt för alla mina tusen frågor. Det skrevs mest ner i samma veva som det rullade i huvudet. Låt bli att svara om du vill. Det viktigaste är att du känner att vi finns för dig/er. Prata med oss, berätta hur du det går m.m.
VT; Var tillsammans med din syster nu. Skönt att ni har varandra. Allt annat kan vänta. Det vet du.
Jucea;Vad roligt att namnfesten gick bra och spännande med tillökning i familjen
Idag har jag bränt fyra plåtar lussebullar. Japp inte var jag någon fena på att baka lussisar tillsammans med en 3-månaders
Sitter och knåpar på en arbetsansökan. Går lite si så där... Svårt att veta vad jag ska plocka med och vad jag ska låta vara. Får fundera lite...
VT; Härligt med en uppdatering! Gott att det var goda besked vännen! Nu väntar vi bara på svaren om den har spridit sig och jag förstår att väntan är det värsta som finns. Hoppas du fick träffa Markus idag! Mysigt, inte sant? Ta väl hand om er! KRAM!