Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008

VT; Underbart! Njut tillsammans hemma idag! Vad glad jag blir för er skull! Att bröstvårtan sitter lite snett är nog en fis i rymden just nu va? Och att du inte svarat på inlägg har nog alla i tråden förståelse för. Är mest glad att du uppdaterar oss! Kram till dig!

• Mareldsbarn

VT; Vad bra att ni blev glada! Och som många andra säger och som även står i kortet; Vi finns här för er och vi tänker på er!

Jag är definitivt ingen lattemamma. Huvva. Hur ska det hinnas med? Nej här dricker vi kaffe på stående fot med en jänta skumpandes på höften. Julia är fruktansvärt energisk och har väldigt bråttom i saker o ting. En bestämd dam vilket inte alltid gör saker och ting så enkelt. Nu är hon däremot i någon kinkig period. 3 månader. Helt ok för vi är beredda

På måndag åker vi till solen! Tjoheeeeej!

• Mareldsbarn

Hallon; Klart ni kan åka med och bada Men som sagt badbyxor och då sådana som täpper till så inte avföringen läcker igenom är vad de flesta badhus kräver. Vad roligt! Givetvis måste du uppdatera oss sedan om hur M tyckte badlivet var

• Mareldsbarn

Heeeej tjejer! Åh vad jag har längtat efter er! Hur mår ni allihopa?

Jag har suttit här sen igårkväll och försökt läsa ikapp allt men nu bara måste jag skriva något för jag kommer aldrig kunna börja skriva annars Här har hänt en del ser jag!

VT; Vad "skönt" att höra om M och cancern. En annorlunda tid väntar er nu, jag håller fortfarande tummarna för er!

Jucea; SKönt att saker löste sig vid mötet på jobbet! Kul med fest i helgen förresten! Jag längtar som sjutton till att få slå klackarna i taket lite! Njae, inte så sjövild behöver jag bli men lite salongberusad i varje fall

Hallon; Imorn ska jag ner på stan och svira, ser jag din hunk ska jag allt hälsa och ge honom en hallonkram!

Carina; Det var bra länge som jag trodde du hade sagt upp dig helt här på FL men så såg jag tillslut att du bara bytt namn. Puh, vad glad jag blev att du är kvar

Julia har växt som sjutton tycker jag! Hon sitter i matstolen och tittar på medan vi äter. Hon har blivit mer intresserad av mat numera så kanske att vi ger henne lite morot på julafton, då är hon 4 månaer och ja minus 1 dag egentligen Hon har dock inte vänt sig från magen än men det kanske beror på att hon allt för sällan ligger på mage

• Mareldsbarn

Vad söta ni är! Tack vi har haft det underbart! En go vecka som gick alldeles för snabbt

VT; PRECIS så som du beskriver det, gasig livmoder! Ja det har jag känt av nu i dagarna och även förra månaden men har aldrig tänkt att det kan ha att göra med ÄL. Innan jag blev gravidkände jag aldrig av ÄL nämligen så det är inte det första som ploppar upp direkt. En liten fråga till dig. När ni babysimmade så skrev du någon gång att man kan ha med sig babyskyddet in i omklädningsrummet för det är smidigt att lägga barnet i det när man själv byter om och så. Min undran är då vart sjutton man gör av babyskyddet när man väl badar för det går la inte in i skåpet? Kanske man tar med det ut till badet iofs

Vi har börjat att försöka införa lite rutiner på stumpan utefter hennes egna kraft och förmåga. Numera pussar vi henne godnatt, lägger ned henne i sängen och spelar en speldosa medan vi "skakar rumpa" ett tag. I början skriker hon apmycket men efter ca 10 min lugnar hon sig och sen somnar hon. De senaste två kvällarna har hon dock legat och pratat för sig själv efter att hon har slutat skrika. D har gått ut ur rummet och sedan har hon somnat av sig själv! jag är chockad men oh så bra det går. Jag själv sitter i soffan och lyssnar på Ipoden för jag tycker det är apsvårt när lillan skriker D är jätteduktig! Julia också såklart! Hon har ju inte direkt gått att få i säng på så vis tidigare men nu kanske hon är redo för detta moment. Vi håller andan och hoppas på det bästa!

• Mareldsbarn

Hmm... jag skulle baka peppisar nu på kvällen men jag måste vara i någon annan konstig värld för nu slog det mig att klockan nog är lite för mycket för mig och pepparkaksbak Datorn har stulit ett par timmar av min sömn redan!

Natti Natti

• Mareldsbarn

Luzor; nope inte jag. Jag var sugen men vågade inte

VT; Va? Har ni yrsnö hos er! Det har inte jag *avundsjuk*. Jag får la ta Julia och åka till Mölndal så jag också får se lite yrsnö! Ja vi funderar på babysim. Ska bestämma mig i veckan nu Tack för all info! Perfekt ju!

KaOl; Guuud så sött! Snacka om jättenalle

• Mareldsbarn

Kesso; Även jag har precis varit där dock inte med någon av mina egna föräldrar men just med en nära, viktig släkting. Det är slitsamt på själen... Hoppas han snart slipper allt lidande. Usch vad hemskt det är ibland.

Lana; Har helt missat din story *förlåt* men nu är jag på banan igen. Så skönt att ni får lite hjälp på traven nu. Vad gott att lilla Elly är pigg i varje fall

VT; Vi har nu tackat ja till en simtid. Krabban blir det i Januari på Åby. Jag vet inte ens vart badet ligger...haha jag som har gjort så mycket reklam för D om badet får nog allt ta mig en titt där nån dag. Är man i samma omklädningsrum som "övriga" människor som ska bada eller finns där något som endast är till för babysimmet så att säga? Hm... tror inte det va? Skulle va för lyxigt kanske Tänkte nämligen om man hamnar i samma race som en skolklass dundrar in typ och så ska man duscha och byta om, rörigt men det lär ju kunna gå ändå i så fall.

KaOl: Hurtigt där! vad gott med egen hemmagjord deg! Vi skulle bakat igår men det blev inget av med det -inte i dag heller iofs. Kanske imorn, vem vet

• Mareldsbarn

Julia har börjat kräkas en massa. Efter varje mål så kräks hon mängder. Det har hon i princip aldrig gjort innan men det började för ca 10 dagar sedan och pågår varje dag. Hur kommer det sig tror ni? Hon rapar inte längre men hur vi en försöker så blir där aldrig någon rap heller

Svar på tråden Augustibebisar 2008