Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008

Men VT Vad är det jag läser? Usch och fy för cellförändringar. Det behöver inte vara något elakartat just för att den har växt men klart att man blir orolig. Skönt dock att han nu skall få se över resten av kroppen med magnetröntgen. Alltid det säkra före det osäkra. Förstår din oro och hoppas jag kunde göra något för att underlätta den för dig. Hur mår M själv? Mycket kan ju snurra inom en när det handlar om sådant. Ovissheten är ju för hemsk.

• Mareldsbarn

MissH; Vilken toppenmamma du är! Och jisses vad jag känner igen mig ibland. Julia somnar aldrig innan 23. NU sover hon men det är för att hon ligger i vagnen och vi rullar den. Vi kör slalom mellan vardagsrummet och köket. Det går inte bara att köra fram o tebax nej. Julia tog inte heller ersättningen först. HOn gallskrek. Vi blandade ut med bröstmjölk men då var det typ 30 ml ersättning och 50 ml bröstmjölk. Först då fungerade det. Sedan lät jag det gå typ 3 v (behövdes inte ges på flaska) tills jag kände att jag behövde komma ut igen. Då provade vi på nytt och det fungerade galant med bara NAN:en. Skumt. Julia vägrar vara hos pappa om kvällarna. Hon bara skriker och skriker. Vi har provat allt verkligen. Det kan gå i typ 5 min men sen skriker hon igen så hon hänger mest på mig.Det är tungt men jag tror som någon här inne skrev att det faktiskt blir bättre snart. De små lär sig somna lite tidigare och vi får möjlighet till egen tid! Mitt i allt kaos, vilken underbar man du har! Tänk vilken tur att R är pappa till lilla Elton. Ni är en sån fin familj!

Rimfolina; Jag har nu läst bloggen och gråtit en skvätt. Saker och ting är alldeles för orättvisa i världen. Det gör ont i hjärta och själ.

KaOl: Jag tänker också som du. Här hemma ser jag ingen anledning till att prova något när det inte behövs så att säga. Fast vi är nog inne på att testa smakisar när lillan är 5 månader och sen köra det ett bra tag. Målet är amma tills hon är 6 månader. Det går ju rätt fort känner jag. Tiden alltså. Speciellt när jag nu kan byta ut en amning mot ersättning och själv få känna mig lite fri. Hade jag inte kunnat det så hade jag känt mig väldigt låst och då vet jag inte om jag hade resonerat likadant. Jag får panik av att känna mig låst till henne. Låst till att det bara är jag som kan göda henne så att säga. Skrämmande.

VT; Åh dom är så goa när dom skrattar så dom kiknar! En väns dotter är 5 månader. Jag dööööör varje gång jag träffar henne och hon skrattar så hon kiknar. Längtar tills Julia gör det. Det är så underbart!

• Mareldsbarn

VT; haha jag sa precis samma sak igår till Daniel Blev superglad så när vi sprang ut på balkongen såg vi att det bara var hagel

Nu blir det kaffe o choklad med en vän i min soffa!

• Mareldsbarn

Carina din lillkille är superfin! Bilden på er tillsammans är otroligt fin!

VT; Urk för gnällande ungdomar Det närmar sig jul och jullov, kanske lite av gnället hör dit. Skönt att du ska vara hemma ett tag till va?

Jag vägrar kika på videosarna. Tittade in 20 sek på Lanas och det räckte för att hjärtat skall slitas sönder och tårarna började spruta.

HalloN; Grattis lilla My! Vilka fina bilder du har tagit på fina My! Det är så roligt att se!

Nu har vi precis svullat räkor och kräftor! Mmmm för färska skaldjur. Var bra pris i fiskaffären så jag kunde inte låta bli.

• Mareldsbarn

Jag klarade inte av att ha ljudet på. Är glad för det... eller hur man nu ska uttrycka sig. Hoppade in i en långdusch o grina som tusan precis. Urk vad psykiskt tagen jag blev

• Mareldsbarn

Är det bara Julia kvar som är vaken då? Här grinas det och kinkas. Hon har ätit mängder, gäspar som sjutton men är inte nöjd med nånting mer än 2 min. jaja det blir nog bra snart

• Mareldsbarn

Lana nu somnade hon 22.30. utmattad. Alltså hon har nog helt enkelt svårt att varva ned. Inga kvällsrutiner finns. Vi pratar nu om att testa lite olika varianter så att vi hjälper henne lite på traven. Nu sover hon i varje fall för natten. Skönt för henne.

• Mareldsbarn

MissH,Hur går det för er? Har han somnat igen? Tänk som Jucea sa, 45 min fick ni njuta! Toppenbra! En fin början vettu!

Svar på tråden Augustibebisar 2008