Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008

Hallon, ja farsdag är den 9:e nov. Vi ska döpa Julia då o jag visste inte alls att det var fars dag förrän gästerna började kommentera det i och med inbjudan

Amelie, jag har helt glömt min egen far i år. Alltså bara tänkt vad jag ska ge D från Julia. Tycker det är lite speciellt nu när det är första ggn ju

• Mareldsbarn

Undrar om VT kommer online ikväll. Är så nyfiken ju på hur dom har haft det men förstår också om hon är trötter...

• Mareldsbarn

Amelie, vad trist att du inte har kontakt m din far så vidar du själv inte har valt det på egen hand menar jag...

• Mareldsbarn

Lille; Åh vilken jättetripp ni har gjort idag. Förstår att ni är trötta. Härligt dock att allt gick fint med lillkillen Hopp i säng nu vettja!

VT;! Tjohej! Vad kul att höra att allt gick bra! klart lillstumpan var trött. Det tar på krafterna att vara stjärna! När du får ork får du uppdatera för självklart vill vi se! Och du, vad gott att ni inte fick sådana presenter som ni inte ville ha

Amelie; Vad trist att din pappa inte har hört av sig efter att du mailat bilderna på Robin. Du vet inte varför han inte hört av sig? Du behöver absolut inte förklara utan jag undrade mest om du själv vet så att säga.

• Mareldsbarn

heide; Håller med till fullo! Nu blev jag sugen på glögg också Mmmm...

MissH; Jag har helt missat ditt inlägg. Förlåt mig. Har det hänt något som gör att du känner så idag eller är det bara sömn som saknas för att inhämta nya krafter?

Snart: Bra med en overall! Vi firar aldrig fars dag så stort i släkten men en liten gåva vill jag ge pappsen från Julia eftersom det är första gången vi får fira det hela.

Okej tjejer. DOP om 2 v. Vad sjutton ska jag ha på mig? Jag är såååååå jobbig när det gäller sådant för jag låser mig vid dumma saker bara. Hör här bara så förstår ni mig Jag vill helst ha leggings,nån klänning/tunika och stövlar. Toppen, tänker ni. Inga problem alls, inte sant? Men jag vill så gärna ha mina bruna stövlar som är lite "pösiga" och därmed vet jag inte alls vad jag ska ha för klänning/tunika och färg på den vet jag inte heller. Jag tycker alltid det är enklast att matcha allt till svart och nu närj ag låser mig vid brunt så står jordgloben stilla....suck.. blir så trött på mig själv. Har ni något tips på vad jag kan ha på mig?

• Mareldsbarn

VT; Ah lila och bruna leggings! Du är suverän! Jättebra ju! Gäller bara att hitta det nu också En lila tunika alltså

MissH, Det är jättebra att få ut 80 efter matning. Själv får jag ut ca 30 efter matning om jag pumpar. Ibland när jag pumpar då brösten är fyllda och Julia egentligen ska äta (hon får då på flaska eller äter från det bröstet jag inte pumpar från) då får jag ut ca 90 max! Och då har hon alltså inte ätit ännu.

Amelie; Berätta någon gång OM du känner för det och då gör du det NÄR du känner för det.

Oh höll på att glömma; GRATTIS WILLIAM på din 2 månaders dag Julia firade sin igår hon!

Idag gjorde vi tabben och for till IKEA. Det är översvämning näst intill överallt där så vägverket och polis var på plats och vi hamnade mitt i soppan. Det var helt sjukt mycket bilar och allt stod still. Klart man tappar lusten och vill åka hem igen men så tänkte ju alla andra också så vi valde tillslut att parkera och strosa runt i 1½ timme för att invänta en liten förändring bland bilköerna så vi slutligen kunde ta oss hemåt utan sura miner

• Mareldsbarn

VT; jag kikade in på din blogg idag. Otroligt vad med fina bilder på allt ni har fått! Jätteroligt ju! Vilken lyckad fest!

Lille; Du är ju bara bäst på att fota! Härlig bild på S!

Heide; Jag hade reagerat precis som du. Det är mitt ( ja och D´s då såklart) barn och ingen annan gör något sådant med mitt barn utan att fråga.

Jippi för tidsomställningen säger jag bara! Vareviga natt somnar Julia kl 23, går verkligen inte att ändra på. Lite trist för då är även vi trötta och hinner knappt få någon egen tid men nu somnade hon prick 22 ikväll! Me like

• Mareldsbarn

Heide; Lycka till hos frissan! Vad roligt! Man blir så mycket piggare av ett frisörbesök tycker jag!

om 1 timme ska jag ut och möta en kompis som fick en son 1 mån efter mig. Idag ska vi rulla mot stan och storma cafén för att häva i oss en latté och prata bajsblöjor. Något som jag aldrig trodde jag skulle komma att göra med den här vännen Ska även passa på att spana in kläder till dopet har jag tänkt och så måste jag köpa mig ett par gummistövlar

Vad ska ni andra göra idag?

• Mareldsbarn

hej på er! Jag har bokat upp mig så denna vecka med att träffa vänner att jag knappt hinner in och hälsa på er

Lille; Ditt slutgiltiga val röstar jag helt klart på! Det blev toppen! Gulligt med lite blommor men inte för plåttrigt liksom.

Jucea; Vad kul att träffa arbetskamraterna och ännu roligare att du längtar tillbaka ju. Då är det ju som VT skriver att du trivs på din arbetsplats och det är superduper tycker jag. Du är ju inte en sämre mamma för att du börjar arbeta tycker jag. Kan ju vara sämre om du stannar hemma och är med Ted när du egentligen vill vara lite på jobbet också. Mår man själv inte bra så märker ju barnen det och harmonin blir inte detsamma. Du hänger med på vad jag menar va? Tom i huvudet är jag idag...

LinaS: Det var ju en urhärlig bild på Elliot! Vad roligt att han tycker om det

Carina; Nä om D inte skulle vilja att Julia döps så skulle jag tycka det var mycket fel att döpa henne ändå. Då skulle jag ha som många andra här i tråden en namnfest och låta henne själv avgöra om hon vill döpas när hon blir äldre.

Jag måste fråga er en sak. Ok. Hönsmamma, ja jag vet Julia brukar vanligtvis somna vid 23 på kvällen och vakna kl 06 för mat, somna om för att sedan vakna vid 8-9-tiden. Vid 9 går vi upp och pratar, skrattar, sjunger 1 timme och sen somnar hon om igen men då sovar hon abra 1-2 timmar för att sedan vara vaken heeeela eftermiddagen men nu är det inte så längre. Igår och idag chockar hon mig. Hon sover i princip hela tiden. Jag har dock varit mycket mera ute i vagnen med henne och då sover hon toppen men hon sover nu även hemma i vagnen vilket endast i vanliga fall sker 10 min när den har stannat. Vad har hänt? Mår hon inte bra eller? Igår var hon vaken sammanlagt 3-4 timmar och ändå sov hon hela natten. Hon somnade halv tio t.o.m.! (Ja det har ju varit tidsomställning men ändå).

Idag har hon varit vaken i sammanlagt 3 timmar och kl 17 promenerade vi ned till ica focus. Först skrek hon lite i vagnen men sen somnade hon och sover än! Hon vaknade ju kl 15 då hon sovit i 3,5 timmar! Så jag trodde aldrig hon skulle somna om igen liksom!

Är era barn så här med eller?

• Mareldsbarn

VT och Amelie: Tack söta ni! Ja ni har ju däkert rätt. Den lilla vakna tiden skrattar hon o pratar så visst mår hon bra. Nu ligger hon vid bröstet o äter dock m stängda ögon för dom har hon inte ens öppnat sen hon vakna nyss. Världens sötaste sömntuta

Svar på tråden Augustibebisar 2008