Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008

lana; Kul att hör aav dig! Förutom att Julia emellanåt sover 3 dagar i streck Så sover damen itne så mycket överhuvudtaget tycker jag. Hon sover gott i vagnen ute på dagtid i och för sig men annars sover hon sällan på dagarna. Hon landar och slumrar till 5-10 min för att sedan vakna kalaspigg. Nätterna somnar hon numera inte förrän 23.30 vaknar 06 för mat och vaknar sedan 08 och är färdigsövd. När Julia sov som en tok så undrade jag också här inne vad felet var Men de har tydligen växtperioder då de behöver mycket sömn. Njut bara och ta hand om dig själv!

• Mareldsbarn

Hej på er!

Jucea; Du är galen! Vakvaka hela natten lång Jag hoppas du sover nu och inte lullar runt som en zombie och renoverar. Vem vet vad som kanhända med så lite sömn

Gosh: Får jag också komma in och kika i ditt galleri?

Nu har vi bokat om vår solsemester! Ja vi fann ett bättre ställe så nu blir det inte Teneriffa i Januar. Nu blir det Lanzarote i dec. Den 1 dec lyfter vi mot solen! Tjohej! Det är ju typ snart!!!

• Mareldsbarn

Hallon o KaOl: När jag åker ner till solen så kan jag slänga iväg lite sol till er också!

Heide, guuuud så söt han är! Underbart ljuvlig i sin fina kostym!

Fy sjutton vad kallt vi har i det idag. Jag fryser rumpan av mig snart... dags å börja med lite middag. Idag blir det firre. Här lagas det GI för fulla muggar numera! Jätteroligt med nya fräscha recept tycker jag. Igår var vi på dopmöte och på söndag bär dopet av! Tjohej!

• Mareldsbarn

Rimfolina; Åh vad roligt! Det är tre barn som kommer döpas samtidigt hos oss så vi fick träffa dessa barn med föräldrar igår. Verkade väldigt trevliga och tillsammans valde vi ut 3 psalmer. Vi kom väl överens. Gott det. Prästen var verkligen i min smak också så jag och även D var super nöjda när vi lämnade församlingen efter dopsamtalet. Har ni allt "under kontroll" inför söndagen? Hur har ni lagt upp firandet efter kyrkbiten?

• Mareldsbarn

Carina; hej kul å se dig! Vet du, jag känner flera som har fått börja med NAN2 tidigare än vad det står som rekommonderat på förpackningen. 1:an räcker inte alltid och det är väl bra att 2:an mättar honom nu. Vad gott med kycklinggryta! hur tillagar du den?

• Mareldsbarn

Carina; Åh tack det måste jag testa snart!

Amelie; Vi var lite traditionella till valet. Det blev "Tryggare kan ingen vara", "måne och sol" och slutligen "gud som haver barnen kär" som skall sjungas till blinka lilla stjärnasången.

• Mareldsbarn

VT; Åh stackare. Ja man kan som Lana säger må kass av det. En biverkning. Hoppas kvällen har gått bra ändå trots att M jobbar. Hoppas även att du mår bättre när du vaknar imorgon.

Rimfolina; Det låter otroligt vackert! Tror det kommer bli hur fint som helst på bebisens dopdag Vi låter min bror bära Julia. Han blir fadder och även en god vän till oss, en tjejkompis. Vi kommer att bjuda på smörgåstårta och även en enklare tårta med fika i en lokal i vårt område som vi har hyrt. Ska dit på lördag och skapa en fin mysfaktor kring det hela samt duka och så. Ska även baka tårtor och göra smörgåstårtorna som kommer bestå av räkor och lax på lördag. Eftersom smörgåstårta är rätt mastigt så kommer det endast bli en enklare nötkaka med chocklad och mandariner som dekorativ på till kaffet. Tyvärr har vi ingen i vår gemenskap som är bra på att sjunga eller som tycker om att sjunga så något sådant blir inte av vilket jag kan tycka är lite trist men men.

Nu har jag pluggat psykologi i 4 timmar. Urk! har mer än hälften kvar ändå av den där jäkla hemtentan och imorn ska vi städa, tvätta, handla all mat till dopet, jaga ett linne åt mig samt ta emot svärisarna på fika någon gång under dagen. Ja det blir la till att plugga hela natten imorn igen men som sagt, eget val så egentligen bör jag inte klaga

Natti natti

• Mareldsbarn

Todiloo! Idag har vi flängt som bara den tycker jag. Fixat och donat inför dopet på söndag. Imorn kommer mina föräldrar från sthlm ner och hjälper mig under helgenmed allt arrangemang. D är tvungen att jobba på lördag så han får tyvärr inte möjlighet att delta i fixeriet men känner jag honom rätt så är han rätt nöjd med det

Åh jag kan bara inte komma på hur jag ska dekorera borden Jag kommer ha vita dukar och servetter som är på en söt baby som går i lite rosa. Hade tänkt mig värmeljus på assiettfat men va sjutton det ser ju aptråkigt ut! Måste ha någe mer ju! Får ut o snurra imorn antar jag.

Vi har inte heller slängt in någon annons på Julia. Låter bli det också faktiskt. Hade varit en sak om hela vår släkt bodde i samma stad men nu gör dom inte det och då skulle priset blivit dyrare. Nej, vi bloggar (oh jag är dålig med det med iofs ) så alla kan följa henne lite och så sparar vi dom pengarna och åker till solen med istället hihi

VT; I doppresent kommer Julia få ett sparkonto av min mor o far som dom har öppnat. Där kommer dom på autogiro sätta in 100 kr varje månad tills hon fyller 18 år. D och jag kommer även vi autogirera 100 kr i månaden för henne. Vi börjar med 100 kr i varje fall. När båda jobbar kanske vi ökar men hon får ju saker vi sidan om också under tiden. Tanken är att hon med dessa pengar sedan skall kunna ta sig ett körkort, studera eller lägga in i ett eget boende.

Nej nu måste jag nattaplugga igen...suck

• Mareldsbarn

VT; Guuuud så söt hon är på babysimmet! Vilka söta badbyxor också! Gullunge! Superduktig är hon! Vad kul att simmet går bättre och bättre!

• Mareldsbarn

Hej på er alla! Tjohej nu är äntligen helgen över

Dopet är nu avklarat! Gick toppen! Full rulle med huset fullt med släktingar över helgen, 3 smörgåstårtor och 3 vanliga tårtor skulle bakas och fixas med i lördags men vi hann minsann. När prästen skulle döpa Julia så skrek hon i högan sky. Det var jag inte orolig för att hon skulle göra, vi hade nämligen räknat ut att så skulle det säkert bli Vad jag däremot bävade för var att hon skulle börja bajsa. Så som hon stånkar och stönar, tänkte jag. 3 bajsblöjor avfärdade hon duktiga tösen innan vi ceremonin började. TOppen, tänkte vi men visst drog hon en rejäl bajs när vi stod där framme och så lite extra stånk, stön och röd i ansiktet och brak i blöjan lagom til "tryggare kan ingen vara". Hela kyrkan stank ju kändes det som

Fars dag igår också! Julias pappa fick ett par tofflor och även en fin tavla där vi lämna Julias fotavtryck på.

If only; VÄLKOMMEN hit! Vad roligt! Vilka söta små bebisar du har fått och guuuud så skönt att allting gick bra tillslut. Min mage knöt sig när jag läste din pres.

VT; Har lillstumpan varit sjuk över helgen? Stackarn... Hur mår hon nu? Usch det är mardrömmen att de ska få feber när de är så små känner jag. Känner du dig själv lite bättre?

Nu ligger min kusin på förlossningen och förhoppningsvis krystar hon för fullt Fick ett sms av sambon hennes att nu minsann, nu var hon fullt öppenså nu jäklar kommer Julias syssling snart ut. Övertid är hon nämligen på.,

Svar på tråden Augustibebisar 2008