Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008

Lille; Urhäftiga inbjudningskort!

KaOl; Guuuud så fin klänning! Jättevacker!

Carina; Vilken supersvärmor! Kliar det i fingrarna ang renovering på hemmaplan eller? Läser att du kikar på möbler och dylikt. Vill du "rusta" om hemma?

Ang fars dag så har jag inhandlat ett par behövande tofflor till mannen från Julia sedan ska vi ju stämpla fötter och händer på ett fint papper och rama in. I vanliga fall firar vi julen med en liten klapp till varandra och födelsedagarna med att göra saker istället för att köpa saker. Mycket roligare.

Det är så roligt att kika på alla bilder på era barn! Det känns som att man känner alla era barn nu när ni har pratat så mycket om dom

Idag vaknade Julia 07 och kl 09 stod vi utanför ica maxi och skulle handla mat. Kl 10 stod vi utan för allum i Partille (andra sidan stan) för att shoppa farsdagpresent. Sen hemåt, äta sen frukost m D som skulle till jobbet. Kl 13 for vi till en vän och hennes 1-åriga dotter. Där blev det långpromenad, lek i lekparken och fika hemma hos dom sedan bar det av hemåt för att baka en veg. paj som jag och Maria, en kompis, njöt av på kvällen. NU sover Julia och snart gör även jag det *gäsp*

En stegräknare har jag! Måste hämta den hos svärfar för han har lånat den. Jag vill också haka på! Är i mitt essä när det gäller prommisar nu! Imorn kl 09 vankas det en 2-timmars långpromenad med en vän. Toppen!

Kram och God natt tjejer!

• Mareldsbarn

VT; vad trist att det var slut överallt! Snopet! Dom beställer inte in fler eller? Prova annars att ringa till affärerna i stan och se om dom har det hemma ifall du inte känner för att springa runt och leta.

• Mareldsbarn

Hallon; Jag tänkte precis som VT. M är ju några dagar äldre än Julia och Julia ligger nu på samma vikt som du nämnde. Blir tungt men Julia köper vem som helst så länge det skumpas och bumpas och pratas osv. Tar någon Julia i sin famn och sitter blickstilla så blir hon förbannad och börjar grina. Kan L kanske "vagga" henne lite i sin famn när hon är sittandes? Julia tycker om att sitta i min famn när jag har hennes sittandes mmot mig så hennes rygg är mot mina uppvikta knän. Då pratar vi en massa med varandra och hon stör sig inte att hon sitter still så att säga utan är ju mer fokuserad på mitt ansikte. Kan ni lösa någon sådan funktion tillsammans med L?

VT; Det är ju du som har peppat en till att börja promenera! Eloge till dig!

Heide; Vi har inte dop denna helg men nästa helg. Dopet är på fars dag för vår del.

Lillskruttan har blivit lite snorig. Svårt att sova och så. Idag ligger vi hemma med myskläder och tända ljus och har det gott. Jag surfar runt på charterresor då jag min hjärna nu slagit slint och jag fått för mig att jag vill boka en vecka till solen i vår. Kanske överraska D?

• Mareldsbarn

Hallon; Du skriver om ett sätt som verkar fungera för M och L. Trist att dom inte ser varandra men kanske ni har någon stor spegel ni alt kan flytta på eller flytta M och L till så kan de prata på så vis genom att båda ser varandra?

• Mareldsbarn

Jag måste fråga er en knäpp sak. Visst är det ok att använda tampong nu? Julia är 9 v och mitt avslag avtog när hon var 5-6 v. har fått en mellanblödning nu och är så trött på bindor men kanske borde fortsätta med bindor ett tag till pga sköra slemhinnor som de säger att man har när man ammar. Vad tror ni?

• Mareldsbarn

Hihi ja ni har ju rätt tjejer! Klart jag kan ha tampong, jag kan ju ha sex Jag skäms men är helt kokkobello numera alltså!

VT; Du har ju gått jättebra! Vi brukar ofta gå 1-2 timmar på helgerna så om jag går 1½ timme typ varannan dag så är det nog inte fy skam

• Mareldsbarn

Meeeeeeen åh, min stegräknare är hos svärfar! Ska dit i helgen så jag får hämta hem den då! Jag vill oxå vara med o räkna men jag får la haka på på månd om det är ok?

Julia o jag har precis handlat hem vackra liljor till D. Han har slitit så den sista tidrn så han kan behöva lite uppmuntran. Det blir liljor och massa kramar

• Mareldsbarn

Åh man blir så jäkla sporrad när jag läser om era promenader! Imorn ska jag bannemej jaga tag i min stegräknare och sedan haka på jag med

Hörrni, fungerar det hela tiden att pappan i huset har era små? Alltså här gör det inte det längre. D får knappt hålla i Julia för hon sätter igång och gallskriker så man blir mörkrädd. Det fungerar att dom sjunger tillsammans i några minuter men sen är det kört. Det fungerar också om de duschar tillsammans men inget annat kan han göra Kanske det beror på att jagoch Julia var i sthlm 4 dagar i förra v och D har denna veckan jobbat dagpass, kommit hem och varit seg och vilat i 1 timme och därefter börjar Julias "krångeltid". Lite missflyt. Hon blir knäpptyst om hon får komma till mig och hon kan skratta, prata och le åt D när hon är i min famn men inte mer än så... Hon har även slutat sova i sin egen säng. Från att ha kunnat sova där i 6-7 timmar i streck varje natt så vaknar hon nu direkt efter 10 min. Jag har helt enkelt nu lagt henne bredvid mig och D i vår säng om nätterna. På så vis så får hon känna även hans doft tänker jag.

När Julia skriker så då hon är i D´s famn så vill jag helst inte ta henne med en gång för jag är rädd att hon ska tro att det typ är farligt att vara där eller nått. Istället så låter jag henne vara kvar i hans famn, blåser henne lätt i ansiktet och börjar prata med henne. Efter en stund får hon fokus på mig, stannar upp och ler. DÅ tar jag över.

Svar på tråden Augustibebisar 2008