Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008

VT och Jucea; Ja som vanligt har ni rätt Känns dock skönt att höra att "det är så det ska vara" så att säga

Jucea; Brist på mat i tuttarna?! har du med det? Jag börjar fundera på om min mat tar slut eller nått för nu går det knappt att pumpa och det känns som att Julia slurpat i sig allt som en gång fanns där Dom är ju typ bara skinn numera hihi

• Mareldsbarn

God morgon! Huvva så kallt det är! Värmen har slagit av i vårt bostadsrättshus. Nån tantalora kommer på onsdag och skall tydligen fixa det. "hoppas ni har överseende med detta" stod det på lappen vi fick i brevlådan. NEJ, jag har INTE överseende med detta! Det är ju fan svinkallt överallt!

Jucea; Ja Julia är 2½ månad nu och mycket av vad du säger verkar stämma in på henne tycker jag. I natt snuttade hon på bröstet nästan hela natten. När jag tog bröstet ifrån henne så vaknade hon och började gråta. In med bröstet och tjejen var nöjd som en lärka och somnade om. Bara det inte blir problem längre fram för att jag gör så här...

Blå himmel, solen skiner, kylan biter i näsan och det är frost på marken. Jippiyej! Vackert som tusan! Vi ska upp till svärisarna på middag och byta till vinterdäck på bilen men först blir det lite shopping i stan. Julia behöver en klänning som hon kan ha efter dopet på fikat.

• Mareldsbarn

Lana; HÄrligt att se dig i tråden igen! Du är saknad men det viktigaste är att du är på bättringsvägen. Gott att höra av dig! ta hand om dig och familjen nu!

Hallon; Jag och D började kika på den där barnhemmetsfilmen för några veckor sedan. Jag hade tjatat och tjatat. jag älskade filmen "the ring" och kände på mig att den här skulle ge lite liknande känslor liksom men huvva alltså. Efter 10 min fick vi stänga av. Jag mådde pyton mentalt, fixade inte alls att se den. Drömde mardrömmar om det där ansiktet, snacka om chicken Besviken jag blev på att jag itne fixade att se den så som jag längtat.

VT; skönt att din lilla somnar så tidigt så ni hinner få lite egen tid ockå du och M. Julia har precis somnat. Hon har svårt att få ro om kvällarna numera men det är säkert bara en period. Har haft en tjejkompis över på lite ost o kex och Julia charmade henne till tusen. Gullungen!

Lina; Jag är mäktigt imponerad över förlossningshistorien men jag skulle aldrig själv våga föda så. Lätt som att det var lätt som en plätt för henne även om det nu kanske inte var det . Fy sjutton vilken pärs för mannen.

• Mareldsbarn

VT; Vad söt du är! DIn gullunge är ju superduktig! Vilken go natt ni har haft! Och visst har vi toppenväder! Nu blir det promenad för min del! Här ska njutas!

Zitrus; Fy sjutton det är så obehagligt när det är så nära inpå en. Jag har inte läst om det men skall göra det snart.

Amelie; Usch det lät inte alls roligt. Stackarn. Gott att han sover nu. Han får hämta sig lite. Lillplutten. De små gör aldrig som man vill vet du När man tror att man har koll på dom så ändrar de sig genast

• Mareldsbarn

VT; så roligt att höra om Lyckeli! Längtar tills Julia kommer på tanken men än är det lång tid kvar om jag tolkar hennes signaler rätt

Vi ska åka till Teneriffa 1 v i slutet på Jan. Var ju apbilligt under Januari månad. För 2 vuxna + 1 barn (ja bara flygskatten visserligen men ändå) som bor i lägenhet med barnpool, restaurang, bar och dygnet-runt-reception och även frukost så betalar vi strax under 9000 kr. Tycker jag är helt överkomligt. Ska bli så mysigt och skönt. Lyx med andra ord!

• Mareldsbarn

Guldring, du menar att du vill att bilden i forumet skall vara liten och om man vill se den i ett större format så kan man klicka på den? Jag föstår vad du menar i så fall men jag kan tyvärr inte sånt Däremot kanske jag hjälpte dig beskriva det hela på ett annat sätt. Nu hoppas vi bara att någon i tråden kan detta Ja såvida det är detta du menar alltså

God morgon alla! Göteborg stad är täckt med årets första tjocka dimma. -lite ruggigthjärligt typ Nu blir det promenad o en visit hos en vän för att stämpla barnens fötter o händer Pappas dagpresent ni vet

Svar på tråden Augustibebisar 2008