Augustibebisar 2008
Heide, Så hemska saker som har hänt i din vardag. Fruktansvärt med din arbetskollegas man. Ingen förvarning, ingenting alls och sedan knall och fall. Det går inte att förstå om man aldrig varit där. Det hände en familjemedlem till mig för 2 år sedan. Jag ångrar mig så att jag aldrig hann säga allt jag velat fått sagt men ingen anade ju att han skulle lämna oss så snart och så snabbt. Beklagar även det tunga beskedet din pappa har fått. Vill också säga precs som VT att om du kan så försök att besök honom mycket nu. Säg vad du tänker, känner. OM något hemskt skulle hända så är det lätt att ångra sig i efterhand och då är det försent. Tänker på dig! Hoppas du mitt i allt får möjlighet att njuta lite av mammsen och mormor som kommer på besök. Inhämta lite mer energi. Det är det bästa för själen i trasiga dagar.
VT; Jag blir gryyyyymt glad när jag hör hur duktig du är!
Jäklar vad många kilon vi pratar om men vi får inte heller glömma all den tid och energi du har lagt ned på att lyckas gå ned så här mycket! Du har slitit som sjutton i ur och skur och hållt kosten på rätt nivå! Det är superkul att det ger resultat och ett bra sådant också!
GRATTIS!
Jag måste fråga er en sak. Jag har en vän som har en dotter som skall börja med smakisar nu. Denna vän har låtit sin dotter smaka på sötsaker såsom glass och vaniljkräm medan hon har ammat henne. ALltså när vi tillsammans har suttit och ätit så har hon ibland lagt lite på fingret i lillans mun. Rätt ofta. Är det någon söt kräm på tårta eller bakelse så låter hon lilltjejen smaka. Nu när hon ska börja med smakisar så vägrar tjejen all "mat" men äter gärna efterrätterna. "Så klart", tänker jag. Lillstumpan har ju fått mersmak på det söta. Jag har läst lite här o var att när man börjar med smakisar så skall man börja med maten ett tag och sedan prova efterrätterna när man är säker på att barnen tar maten först så att säga. Jag blir inte förvånad över att den här lilltjejen vägrar maten. Är jag dum som tänker så eller? För jag ändrar gärna min åsikt om någon kommer med en bättre förklaring